Anonym bruker Skrevet i går, 16:51 #1 Skrevet i går, 16:51 Noen ganger føler jeg virkelig på at jeg trenger noen å snakke med om det som skjer med kroppen min, men har ingen Prøvd å snakke med min beste venninne som er 1 år eldre enn meg, men begynner jeg å snakke om temaet begynner samtalen å bare handle om henne, og hennes utfordringer. Hvordan jeg har det har brått ikke noe å si. Prøvd å snakke med mamma, men hun har alltid vært hjemmeværende og hadde ingen hjemmeboende barn når det stod på, og skjønner virkelig ikke hvorfor dette kan være så vanskelig. Jeg er i full jobb og har 3 hjemmeboende barn. Hadde en et par år eldre søster jeg kunne prate med alt om, men hun er dessverre ikke blant oss lenger Føler jeg trenger noen å snakke med, men har ingen Noen som vet om det fins noen hjelpetelefoner, chategrupper eller lignende for kvinner i overgangsalderen? Anonymkode: 6035d...b82
Anonym bruker Skrevet i går, 17:11 #2 Skrevet i går, 17:11 Har du ingen kollegaer på jobb du kan prate med? Jeg har selv bare en venninne dette prates om med, men er heldig å ha gode kollegaer på jobb der en kan prate om dette. Ellers gjerne lege/gynokolog? Da kan du og få hjelp viss det trengs. Anonymkode: fd881...e39
Anonym bruker Skrevet i går, 17:19 #3 Skrevet i går, 17:19 Snakk med lege eller gynekolog. Du kan også lufte ting her inne! Hva er det for plager du har? Får du hjelp med plagene? Husk at de fleste plagene kan gjøres mye bedre med hormonell behandling. Jeg sliter med søvnvansker grunnet dette og får god hjelp av østrogen. Anonymkode: ddfca...b5a
Anonym bruker Skrevet i går, 17:25 #4 Skrevet i går, 17:25 lege, aller helst gynekolog (mange fastleger har ikke peiling, ikke hør på dem), masse bra forum på FB. Få deg hormonplaster, detr endret hele livet mitt. Jeg snakker når til absolutt ALLE yngre damer om dette fordi aldri noen snakket til meg. Det er ikke tabu, det er slik livet er. Og hormonbehandling er genialt Anonymkode: 76f51...cca
Anonym bruker Skrevet i går, 17:33 #5 Skrevet i går, 17:33 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Har du ingen kollegaer på jobb du kan prate med? Jeg har selv bare en venninne dette prates om med, men er heldig å ha gode kollegaer på jobb der en kan prate om dette. Ellers gjerne lege/gynokolog? Da kan du og få hjelp viss det trengs. Anonymkode: fd881...e39 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Snakk med lege eller gynekolog. Du kan også lufte ting her inne! Hva er det for plager du har? Får du hjelp med plagene? Husk at de fleste plagene kan gjøres mye bedre med hormonell behandling. Jeg sliter med søvnvansker grunnet dette og får god hjelp av østrogen. Anonymkode: ddfca...b5a Jeg har snakket med lege, og fått medisiner. Haringen kollegaer jeg er nære nok til å prate med det om. Anonymkode: 6035d...b82
Anonym bruker Skrevet i går, 17:48 #6 Skrevet i går, 17:48 Har du ikke flere venninner på samme alder? Jeg kan fint snakke med alt fra nabodama til kona til en kollega på julebord om sånt, når det faller seg naturlig da, men overgangsalderen er noe vi alle må gjennom og det er bare å snakke naturlig om det som om alt annet. At kvinnehelse skal være tabu er vi ferdig med altså, fra og med vår generasjon må det være full åpenhet. Snakk med ungene dine og mannen din også, dette er en naturlig prosess, som kan være utfordrende og vanskelig, så det må frem i lyset. Ellers kan du søke på overgangsalder på alt fra NRK til TikTok, det er masse info der ute. Anonymkode: 1ca4e...012
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Hva er det som plager deg ift overgangsalderen da? Anonymkode: 93c7e...6cf
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Hva er det å snakke om? Herlighet. Anonymkode: aaa61...eda
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hva er det å snakke om? Herlighet. Anonymkode: aaa61...eda Herlighet? Vet du hvor mange plager som følger med overgangsalder? Hvis ja, da er det åpenbart ikke noe DU har behov for å snakke om. Hvis nei, klapp igjen Anonymkode: 881f1...456
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hva er det å snakke om? Herlighet. Anonymkode: aaa61...eda Hvordan er det du svarer folk? Herlighet. Anonymkode: b64a8...e31
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Hvorfor skriver du ikke her da, om hva som plager deg? Anonymkode: ddfca...b5a
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden HI her. Beklager at jeg ikke har svart før. Minste fikk et kraftig migreneanfall i går, når han endelig sov måtte jeg legge meg selv og har vært på jobb i hele dag. Mye av det som gjør at jeg føler jeg trenger noen å prate med, helst kvinner som er der selv, er et veldig tankekjør, føler jeg ikke er verdt noe mer, ser negativt på alt, klarer ikke å godta det som skjer med kroppen min og så videre. Fastlegen er nå en ting, men da er det snakke sammen i 10-15 minutter og resept i hånden, er ikke helt det jeg trenger Anonymkode: 6035d...b82
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Anonym bruker skrev (47 minutter siden): HI her. Beklager at jeg ikke har svart før. Minste fikk et kraftig migreneanfall i går, når han endelig sov måtte jeg legge meg selv og har vært på jobb i hele dag. Mye av det som gjør at jeg føler jeg trenger noen å prate med, helst kvinner som er der selv, er et veldig tankekjør, føler jeg ikke er verdt noe mer, ser negativt på alt, klarer ikke å godta det som skjer med kroppen min og så videre. Fastlegen er nå en ting, men da er det snakke sammen i 10-15 minutter og resept i hånden, er ikke helt det jeg trenger Anonymkode: 6035d...b82 Men hvorfor skal det hjelpe å male på dette med venninner? Det endrer ingenting. Anonymkode: aaa61...eda
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Kjære deg, jeg som tipset om hormonplaster. Du må se etter likesinnede, kollegaer eller andre mødre i rette alder. Jeg må virkelig få anbefale trening og kosthold som virkelig hjalp på mitt negative livssyn som jeg kjenner godt igjen. Se nøye på kostholdet ditt, hva spiser du og når spiser du. Hva har du lyst på, hva har kroppen lyst på? Personlig har jeg for første gang i livet virkelig kjent på egne behov. Kroppen forteller meg at den vil ha masse rå grønnsaker hver dag. Jeg spiser kål paprika, spinat, brokkoli gulrot mm til hvert måltid. Så gode proteiner, mye plantebasert mat på meg. Jeg spiser senere frokost enn før, når jeg er sulten, ikke på autopilot med barna. Jeg trener regelmessig både kardio og styrke. Måtte bite i det sure eplet å melde meg på treningssenter selv om jeg overhode ikke er typen til det og har masse fordommer. Du kan også trene hjemme. Poenget er at treningen hjelper enormt på dette med hormoner og humør. ANBEFALER STERKT! Anonymkode: 76f51...cca
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Men hvorfor skal det hjelpe å male på dette med venninner? Det endrer ingenting. Anonymkode: aaa61...eda Hvorfor i alle dager plager det deg at hi ønsker å snakke med dette med noen? Anonymkode: 95b7d...0ea
Anonym bruker Skrevet 28 minutter siden #17 Skrevet 28 minutter siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor i alle dager plager det deg at hi ønsker å snakke med dette med noen? Anonymkode: 95b7d...0ea Plager meg ikke. Det er bare merkelig. Det er ingenting det er gnålt mer om i media siste par årene, så den som har et minimum av ønske om å vite finner alt. Det er ikke normalt å sitte med venninner og ni-snakke hetetokter. Anonymkode: aaa61...eda
Anonym bruker Skrevet 23 minutter siden #18 Skrevet 23 minutter siden Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Plager meg ikke. Det er bare merkelig. Det er ingenting det er gnålt mer om i media siste par årene, så den som har et minimum av ønske om å vite finner alt. Det er ikke normalt å sitte med venninner og ni-snakke hetetokter. Anonymkode: aaa61...eda Det som er merkelig er at det til tross for at det ikke plager deg, kommer du med unødvendige og nedlatende kommentarer. Selv om du ikke har behov for det, så er ikke hi deg. Anonymkode: 95b7d...0ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå