Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Noen ganger føler jeg virkelig på at jeg trenger noen å snakke med om det som skjer med kroppen min, men har ingen Prøvd å snakke med min beste venninne som er 1 år eldre enn meg, men begynner jeg å snakke om temaet begynner samtalen å bare handle om henne, og hennes utfordringer. Hvordan jeg har det har brått ikke noe å si. Prøvd å snakke med mamma, men hun har alltid vært hjemmeværende og hadde ingen hjemmeboende barn når det stod på, og skjønner virkelig ikke hvorfor dette kan være så vanskelig. Jeg er i full jobb og har 3 hjemmeboende barn. Hadde en et par år eldre søster jeg kunne prate med alt om, men hun er dessverre ikke blant oss lenger Føler jeg trenger noen å snakke med, men har ingen Noen som vet om det fins noen hjelpetelefoner, chategrupper eller lignende for kvinner i overgangsalderen? Anonymkode: 6035d...b82
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Har du ingen kollegaer på jobb du kan prate med? Jeg har selv bare en venninne dette prates om med, men er heldig å ha gode kollegaer på jobb der en kan prate om dette. Ellers gjerne lege/gynokolog? Da kan du og få hjelp viss det trengs. Anonymkode: fd881...e39
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Snakk med lege eller gynekolog. Du kan også lufte ting her inne! Hva er det for plager du har? Får du hjelp med plagene? Husk at de fleste plagene kan gjøres mye bedre med hormonell behandling. Jeg sliter med søvnvansker grunnet dette og får god hjelp av østrogen. Anonymkode: ddfca...b5a
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden lege, aller helst gynekolog (mange fastleger har ikke peiling, ikke hør på dem), masse bra forum på FB. Få deg hormonplaster, detr endret hele livet mitt. Jeg snakker når til absolutt ALLE yngre damer om dette fordi aldri noen snakket til meg. Det er ikke tabu, det er slik livet er. Og hormonbehandling er genialt Anonymkode: 76f51...cca
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Har du ingen kollegaer på jobb du kan prate med? Jeg har selv bare en venninne dette prates om med, men er heldig å ha gode kollegaer på jobb der en kan prate om dette. Ellers gjerne lege/gynokolog? Da kan du og få hjelp viss det trengs. Anonymkode: fd881...e39 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Snakk med lege eller gynekolog. Du kan også lufte ting her inne! Hva er det for plager du har? Får du hjelp med plagene? Husk at de fleste plagene kan gjøres mye bedre med hormonell behandling. Jeg sliter med søvnvansker grunnet dette og får god hjelp av østrogen. Anonymkode: ddfca...b5a Jeg har snakket med lege, og fått medisiner. Haringen kollegaer jeg er nære nok til å prate med det om. Anonymkode: 6035d...b82
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Har du ikke flere venninner på samme alder? Jeg kan fint snakke med alt fra nabodama til kona til en kollega på julebord om sånt, når det faller seg naturlig da, men overgangsalderen er noe vi alle må gjennom og det er bare å snakke naturlig om det som om alt annet. At kvinnehelse skal være tabu er vi ferdig med altså, fra og med vår generasjon må det være full åpenhet. Snakk med ungene dine og mannen din også, dette er en naturlig prosess, som kan være utfordrende og vanskelig, så det må frem i lyset. Ellers kan du søke på overgangsalder på alt fra NRK til TikTok, det er masse info der ute. Anonymkode: 1ca4e...012
Anonym bruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Hva er det som plager deg ift overgangsalderen da? Anonymkode: 93c7e...6cf
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Hva er det å snakke om? Herlighet. Anonymkode: aaa61...eda
Anonym bruker Skrevet 1 minutt siden #10 Skrevet 1 minutt siden Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hva er det å snakke om? Herlighet. Anonymkode: aaa61...eda Herlighet? Vet du hvor mange plager som følger med overgangsalder? Hvis ja, da er det åpenbart ikke noe DU har behov for å snakke om. Hvis nei, klapp igjen Anonymkode: 881f1...456
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå