Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Men tanke på hva du putter i munnen, hvordan du beveger kroppen og gir den nok søvn? Hvis du ikke gjør det, hvorfor ikke? Anonymkode: 58823...fda
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Av og til og av og til ikke. Jeg lever bare en gang og vil kose meg mens jeg gjør det. Så jeg spiser det jeg vil og beveger meg det jeg vil. Anonymkode: 6104b...cc0
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Ja, jeg er kjempesnill med meg selv. Jeg nyter livet, det er for verdifullt til å nekte seg alt det gode som finnes. Anonymkode: 85b3f...2fc
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden litt ymse, trener, sover, spiser sunt. Men er også selvdestruktiv ved at jeg kan jobbe alt for sent = lite søvn, spise alt for mye usunn mat, drikke masse alkohol. Men jevnt over er jeg sunn og grei med kropp og sjel. Har en jobb jeg elsker, så å jobbe for mye er aldri en straff. Så å være grei kan jo være så mangt, tenker jeg Anonymkode: abbff...480
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Nææh, har litt å gå på der gitt 🙈 Hvorfor? Dårlig helse og dårlige vaner. Da jeg ble syk og etterhvert ufør var det en stor sorg. Den sorgen prøvde jeg å spise opp, det eneste det førte til var overvekt og enda dårligere helse. Jeg taklet det veldig dårlig med andre ord. Prøver å ta tak, har gått ned 10 kg, men har fremdeles 10 kg for mye. Veide på det meste 20 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble syk. Min store glede før jeg ble syk var naturen, særlig fjellturer. Det kan jeg ikke lenger klare. Skadene i kroppen gir dårlig balanse, synet går litt i kryss, så ulendt terreng er veldig vanskelig for meg. Skaden i hjernen gir en "hjernetretthet" og fatigue som påvirker evnen til å trene og bevege seg. Så nå går jeg to turer med hunden om dagen, på skogsvei, max 2-3 km hver gang. Ikke bare mistet jeg muligheten til å jobbe, jeg mistet også muligheten til å trene som før, muligheten til å gå i fjellet som før, og i min litt bitre sorg i årene rett etter sykdommen spiste jeg mer enn jeg gjorde da jeg var i full jobb og trente flere ganger i uka, så jeg ble feit på toppen av det hele. I etterpåklokskapens lys ser jeg jo at jeg skulle søkt hjelp og taklet tapet av helsen på en bedre måte enn med usunn mat, for når man først har blitt overvektig er det veldig vanskelig å gå ned igjen.... Anonymkode: 1146a...56d
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Nei er vel svaret på det. Jeg presser kroppen for det om den skriker av smerte og skriker etter hvile. Mentalt så takler jeg ikke og godta at kroppen min er syk. Jeg er egentlig 50% ufør, men jobber 100% for å leve over økonomisk. Latterlig grunn egentlig for kroppen roper om hjelp. Jeg tillater ikke meg selv å «gi opp». 😒 Ofrer alt for mye til en arbeidsgiver som ikke setter pris på det. Kjente nå når jeg tenker etter at jeg bør gjøre en endring.. Anonymkode: cad87...bc9
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Tja. Tidligere behandlet jeg kroppen min dårlig. Selvskading, spiseforstyrrelser og et usunt forhold til piller av ymse slag. Har også prøvd å ta livet av denne kroppen. Jeg var ikke snill med meg selv heller. Trykket meg selv ned, og har vært inn og ut av psykiatrien i snart 20 år. Men nå? Jeg skader ikke kroppen min. Jeg gir den nok mat, riktig mat og ikke for mye mat. Selv om jeg skeier ut innimellom, med både mat og alkohol. Dessverre trykket jeg meg selv ned fortsatt. Likevel går jeg på trening for å holde meg sterk både psykisk og fysisk. Anonymkode: e509d...42d
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Jeg tar ikke vare på kroppen og psyken min. Anonymkode: 5a442...cc4
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Det er ikke rart helsevesenet er sprengt, nordmenn er helt elendige på å ta vare på fysisk og mental helse, så forventer de at et samla helsevesen og statsbudsjett skal stå på pinne for dem når det tipper over. Anonymkode: 81270...878
Optatium Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Ja, det vil jeg si jeg er. I noen perioder spiser jeg for mye, jeg har slitt med overspising og det kommer tilbake i perioder. Men generelt er jeg flink til å gjøre ting som gir meg glede, ting som er bra for meg, og ting som gir meg god mental og fysisk helse.
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden Jeg er akkurat passe snill med meg selv. Jeg beveger meg lite, jeg spiser det jeg må, koser meg med et godt glass vin og en røyk. Jobber 100 %, hvilket mange ikke trodde var mulig etter alvorlig sykdom for noen få år siden. Presser meg selv akkurat passe, dyrker samfunnsnyttige fritid interessert, og jeg føler jeg lever et godt liv, og har det bra med meg selv. Ungene er i ferd med å bli voksne og har jeg ørlite flaks, kan det skje jeg opplever å bli bestemor om noen år. Anonymkode: e44ed...c32
Anonym bruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men tanke på hva du putter i munnen, hvordan du beveger kroppen og gir den nok søvn? Hvis du ikke gjør det, hvorfor ikke? Anonymkode: 58823...fda Jeg spiser og drikker akkurat det jeg vil når jeg vil. Gidder ikke å trene, jeg vil slappe av og ha det godt. Har ingenting igjen for å løpe og holde meg i form, hvorfor skal jeg gidde det egentlig? Lever bare én gang. Da skal jeg leve godt. Anonymkode: 8708d...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå