Gå til innhold

Innflyttingsgave til egne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har voksne barn som har flyttet ut, hva/hvor mye gav dere dem i innflyttingsgave? 

Eldstemann flyttet midlertidig ut for et par år siden (annen by), og da fikk han seng av oss. Så flyttet han hjem igjen for et år for å fullføre studier, og nå skal han flytte ut igjen sammen med kjæresten. Jeg har lyst til å gi dem en litt større gave, slik som sist, men mannen mener at det får holde med noe mindre denne gangen. Hva har dere gjort?

Anonymkode: 7bd43...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da de flyttet for å studere fikk de en kasse med allverdens forbruksvarer, vaskemidler, dopapir, hygieneartikler, kjøkkenkluter o.l, pluss en kasse med brus (bokser).

Det er bare eldste som nå har kjøpt seg bolig og da han flyttet inn der fikk han en sånn litt stor koffert med  et verktøysett pluss en batteridrill. Ethvert hjem må jo ha et godt verktøysett med alt fra skrutrekkere til tenger. Han fikk også en ny vifte til badet når jeg tenker meg om, for den som satt der virket ikke.

Anonymkode: f8c3a...aad

Skrevet

Jeg ville gitt gave etter evne hos oss og behov hos ungene. Bare hyggelig å hjelpe barna i etableringsfase. 

Selv fikk jeg sovesofa og sofa av mine foreldre da jeg flyttet som student og senere når vi kjøpte vårt første hus. 

Anonymkode: a2510...5db

Skrevet

Da ungene flyttet ut så gikk vi sammen på Ikea og kjøpte inn alt av småting som trengs i en husholdning, som servise, bestikk, glass, gryter, skåler +++. Eldste har nesten alt enda, ti år etter, mens yngste som har flyttet mer på seg nok har suplert med ting gjennom årene. 

Ellers får de småting når de flytter, som planter, bilder eller ting de trenger (eks micro, kaffetrakter og lampe).

Anonymkode: 47ebb...c7b

Skrevet

Jeg hadde tenkt som din mann. 

Anonymkode: d1c4b...8a2

Skrevet

Hadde og tenkt som din mann. 
Eldste har flyttet ut, og vi har kjøpt inn kjøkkenting, dyner/puter/sengesett/ vaskemidler/ kluter, håndkle osv osv 

Det er jo slik de ofte trenger og setter pris på å få.

Dette vil vi og fikse til de 2 neste når de flytter. Flyttes det for 2 gang, har de det meste de trenger, da kan vi hjelpe til med småting og bruksting.

Anonymkode: 60c59...988

Skrevet

MIn eldste på 17 flyttet nå i sommer, han har jo ingen "egne" midler annet enn sommerjobb lønnen. Jeg betalte for alt av møbler og utstyr han trenger for å ha det fint. Sommerferie pengene har han spart og bruker om han trenger noe i løpet av høsten. 

Er jo annerledes om man flytter inn i ett kollektiv der alt av møbler står fast, eller inn til type/kjæreste  - eller om man som i vårt tilfelle flytter inn i en helt tom ettroms. Mye av det vi kjøpte av møbler ble kjøpt brukt (kun sengen som var ny). 

Jeg tenker ikke på det som innflytnings gave - men som en naturlig del av prossesen når man flytter ut for første gang. 

Er man 25 og har full jobb når man flytter ut, er det jo selvfølgelig helt annerledes. Da hadde jeg tenkt mer som din mann,... 

Anonymkode: 84d79...1b0

Skrevet

Da hun flyttet for godt tok hun med tv, appletv, seng, servise, bestikk, ikeamøbler og alle mine ritualsprodukter. Hun fikk og en kasse med vaskemidler, bøtte, kluter, noe kjøkkenbestikk hun trengte og jeg er fortsatt sjåfør selv om hun bor i en annen by 

Anonymkode: c9edd...750

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.10.2025 den 9.08):

Dere som har voksne barn som har flyttet ut, hva/hvor mye gav dere dem i innflyttingsgave? 

Eldstemann flyttet midlertidig ut for et par år siden (annen by), og da fikk han seng av oss. Så flyttet han hjem igjen for et år for å fullføre studier, og nå skal han flytte ut igjen sammen med kjæresten. Jeg har lyst til å gi dem en litt større gave, slik som sist, men mannen mener at det får holde med noe mindre denne gangen. Hva har dere gjort?

Anonymkode: 7bd43...373

Mannen din er sær og gjerrig.

Anonymkode: e4ddb...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...