MissSaigon Skrevet i går, 06:53 #1 Skrevet i går, 06:53 Har man noen gang opplevd at noen driver kampanje for å motta Fredsprisen? Og er det noen som 1. tror at Trump kan få den og 2. at han fortjener den?
Østerdølen Skrevet i går, 07:04 #2 Skrevet i går, 07:04 MissSaigon skrev (9 minutter siden): Har man noen gang opplevd at noen driver kampanje for å motta Fredsprisen? Og er det noen som 1. tror at Trump kan få den og 2. at han fortjener den? Nei, nei og nei. Egentlig kunne de gi fredsprisen til Biden, bare for å jekke Trump litt ned.
TheWitch Skrevet i går, 07:37 #3 Skrevet i går, 07:37 Får han til fred mellom Israel og Hamas så burde han absolutt være del av en gruppe som fikk den. Han er jo den første av vestlige ledere som har fått Putin i tale, selv om det ikke har ført frem. Jeg må ellers si at vi ødela Nobels fredspris når den ble gitt til Obama. Vi kan ikke ha en pris vi kun skal dele ut til de vi liker trynefaktoren på, da må den kalles noe annet enn fredspris.
thricane Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Hei hei, han har jo løst konflikten mellom Azerbaijan og Albania, ble visst aldri krig der takket være han. Selvfølgelig må det en fredspris til for slik en bragd. Tror ikke de visste de var i konflikt engang, det er helt rått 👏🏻👏🏻
Østerdølen Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden thricane skrev (8 timer siden): Hei hei, han har jo løst konflikten mellom Azerbaijan og Albania, ble visst aldri krig der takket være han. Selvfølgelig må det en fredspris til for slik en bragd. Tror ikke de visste de var i konflikt engang, det er helt rått 👏🏻👏🏻 Det er jo takket være han 2, verdenskrig løste seg også... Så jo, han fortjener den likevel...
thricane Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Østerdølen skrev (51 minutter siden): Det er jo takket være han 2, verdenskrig løste seg også... Så jo, han fortjener den likevel... Åja, han løste den også? Ikke måte på hva han får til. Men du vet, ingen er så tøff i forhandlinger som han. Ingen kan så mye om økonomi og bygging. Han burde nesten fått de alle, ikke bare fredsprisen. Generelt grunnlag synes jeg ikke mennesker som allerede har makt i sin stilling, eller konstellasjoner som allerede har stor innflytelse, bør være kandidater. Det ekskluderer Obama og EU også. Og Gretha Thunberg, selv om jeg så gjerne skulle vært en flue på veggen i det blingete kontoret til Trump i så tilfelle. Gud jeg koser meg med den tanken, men jeg håper det blir med tanken, for jeg tror den skrapen i det skjøre egoet resulterer i noe verden ikke har lyst til å se utfolde seg. Håper de forbeholder den til mennesker som kun med eget mot i ryggen står opp mot regimer, slik at den beholder sin symbolske effekt. Ikke brukes taktisk politisk.
MissSaigon Skrevet 6 timer siden Forfatter #7 Skrevet 6 timer siden thricane skrev (26 minutter siden): Åja, han løste den også? Ikke måte på hva han får til. Men du vet, ingen er så tøff i forhandlinger som han. Ingen kan så mye om økonomi og bygging. Han burde nesten fått de alle, ikke bare fredsprisen. Generelt grunnlag synes jeg ikke mennesker som allerede har makt i sin stilling, eller konstellasjoner som allerede har stor innflytelse, bør være kandidater. Det ekskluderer Obama og EU også. Og Gretha Thunberg, selv om jeg så gjerne skulle vært en flue på veggen i det blingete kontoret til Trump i så tilfelle. Gud jeg koser meg med den tanken, men jeg håper det blir med tanken, for jeg tror den skrapen i det skjøre egoet resulterer i noe verden ikke har lyst til å se utfolde seg. Håper de forbeholder den til mennesker som kun med eget mot i ryggen står opp mot regimer, slik at den beholder sin symbolske effekt. Ikke brukes taktisk politisk. Ja, det er egentlig merkelig at han begrenser seg til kun fredsprisen, han kan jo mest om det meste i verden. Obama var jo en av de mest pinlige vinnerne, han var virkelig ikke komfortabel med det selv heller. Jeg liker det når ganske ukjente personer eller organisasjoner som jobber mest i det stille får den, og jeg er ganske sikker på at årets pris går til en som fronter det stikk motsatte av Trump. Det er også litt rart at han er så opptatt med å skape fred i verden mens han ypper til strid og uroligheter i eget land. Å sette inn nasjonalgarden mot sitt eget folk for fredelige demonstrasjoner og ytringer er ikke særlig fredsaktig, vil jeg si.
thricane Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden MissSaigon skrev (46 minutter siden): Ja, det er egentlig merkelig at han begrenser seg til kun fredsprisen, han kan jo mest om det meste i verden. Obama var jo en av de mest pinlige vinnerne, han var virkelig ikke komfortabel med det selv heller. Jeg liker det når ganske ukjente personer eller organisasjoner som jobber mest i det stille får den, og jeg er ganske sikker på at årets pris går til en som fronter det stikk motsatte av Trump. Det er også litt rart at han er så opptatt med å skape fred i verden mens han ypper til strid og uroligheter i eget land. Å sette inn nasjonalgarden mot sitt eget folk for fredelige demonstrasjoner og ytringer er ikke særlig fredsaktig, vil jeg si. Han kan jo bare lage sin egen egen. Kan til og med lage den i ekte gull, institutt som kan nominere uten de må forholde seg til sånne trivielle, byråkratiske ting som habilitet og sånn. Det er så kjedelig. Foreslår kategori «Tuppen og Lillemor blir venner igjen, etter noe uenighet om hvem som var på listen over invitert til den nyrike naboens eksklusive Halloweenfest for spesielt inviterte med spesielle behov». Nominerte er Trump og Elon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå