Gå til innhold

Jobber i barnevernet i kommunen. Vi har fått nye lokaler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ansatt og erfaren i barnevernet. Vi har fått nye lokaler med free seating. Vi har kun 60% dekning og tilgang på få møterom. Vi er en stor tjeneste. Lokalet har ikke pauserom og kantina er åpen for hele kommunens beboere. Vi må spise i det åpne landskapet eller på rekvisitarommet. Jeg føler meg så lite verdt. Jeg føler at den jobben vi gjør ikke betyr noe, at vi faktisk ikke en gang kan få et sted å spise nista. Vi har ingen tilgjengelige steder vi kan drøfte saker, landskapet må være stille for de som utreder saker/skal ha saker til nemda. Hjemmekontor får vi ha en gang i uka, men dere skjønner kanskje at det ikke er så lett å kombinere privatliv med konfidensialitet. Fagforeningen/hms ansvarlig prøver å få til endringer, men så langt har vi ikke blitt hørt. Vet at dere her inne ikke kan løse dette, men har noen erfaringer å dele eller tips setter jeg pris på dette. 

Anonymkode: 25286...1fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ille ut, føler med deg.

Kan dere i det hele tatt få gjort jobben deres slik, dere må jo ta hensyn til personvern og taushetsplikt? Fagforeningen vet helt sikkert det meste om arbeidsmiljø og den slags, men dere kan kanskje hjelpe til med å beskrive hvordan dette går ut over jobben dere er ansatt for å gjøre.

Anonymkode: 93981...dbe

Skrevet

Jeg har byttet jobb på grunn av dette to ganger. Det blir ikke bra. I begge tjenestene har et par ekstremekstroverter likt det, og noen av de ferskeste (gir enkelte lavere terskel for å be om hjelp).

Utover det er konseptet hatet. Det gir selvfølgelig brudd på taushetsplikt og senker effektivitet og er helt åpenbart bare for å spare seg til fant. 

Anonymkode: 6274b...7e7

Skrevet

Kan dere ta dette til lokalavisen? Verdt et forsøk. Det vil ikke se godt ut for kommunen om den gir så dårlig arbeidslokaler for barnevernet at det ikke er mulig å overholde taushetsplikten!

Anonymkode: bb397...0b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ansatt og erfaren i barnevernet. Vi har fått nye lokaler med free seating. Vi har kun 60% dekning og tilgang på få møterom. Vi er en stor tjeneste. Lokalet har ikke pauserom og kantina er åpen for hele kommunens beboere. Vi må spise i det åpne landskapet eller på rekvisitarommet. Jeg føler meg så lite verdt. Jeg føler at den jobben vi gjør ikke betyr noe, at vi faktisk ikke en gang kan få et sted å spise nista. Vi har ingen tilgjengelige steder vi kan drøfte saker, landskapet må være stille for de som utreder saker/skal ha saker til nemda. Hjemmekontor får vi ha en gang i uka, men dere skjønner kanskje at det ikke er så lett å kombinere privatliv med konfidensialitet. Fagforeningen/hms ansvarlig prøver å få til endringer, men så langt har vi ikke blitt hørt. Vet at dere her inne ikke kan løse dette, men har noen erfaringer å dele eller tips setter jeg pris på dette. 

Anonymkode: 25286...1fc

Det høres fullstendig uholdbart ut!

Anonymkode: 0afaf...48a

Skrevet

Jeg blir alltid forundret over hvor lite enkelte ledere evner å sette en tanke ut i praksis. Free seating har noen enkelte fordeler, men hvordan de kom frem til at ditt yrke kan dra fordelen av det er et mysterie i min verden. Det kan egne seg i oppsøkende salg for å ta et eksempel. Ikke yrker som trenger skjerming og må ta hensyn til personvern. 

Beklager, du har hatt en idiot av en leder som tok et kurs og ble overbevist, tenkte at de skulle spare på arealet fordi dere er ofte ute i feltet. Men du trenger ikke å bli jazzet opp for å levere mer eller å mingle med kollegaer du ikke samarbeider med. Du trenger å ha et team i ryggen og roen til å gjøre jobben din skikkelig. Forstår godt at du er frustrert. Det blir slik når det ikke er voksne folk på jobb i ledelsen. 

Anonymkode: c111c...f8c

Skrevet

Dere har krav på et pauserom for å få avviklet pausen deres. Det skal være et egnet pauserom. Men mulig de bruker kantina for å dekke et pauserom. 
Når det gjelder taushetsplikt skal ikke saker drøftes på pauserommet eller med andre som ikke har med sakene gjøre. 
Det er en stor uting at dere ikke får ha egne kontor. Dere skal både ta telefoner og div, det er svært uheldig for en forelder å snakke med dere på tlf mens de hører folk i bakgrunnen. 

Anonymkode: 24336...983

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...