Anonym bruker Skrevet i går, 11:56 #26 Skrevet i går, 11:56 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hele bransjen er blitt spekulativ. Veterinærkjedene tar altfor mye for en konsultasjon når det koster bortimot 1000,- bare å komme inn døra. Og når en hund koster 850,- å forsikre i måneden, er det nesten ikke mulig å ha god dyrevelferd. Folk dropper det. Anonymkode: 6db66...81f 1000 kroner for en konsultasjon hos veterinær er ikke dyrt. Folk betaler jo mer for en time hos frisøren. Folk jobber ikke hardt på skolen og tar lang utdanning for at du skal få billig veterinær. Hvis du ikke har råd til forsikring og/eller veterinær, så har du ikke råd til å ha dyr. Det er utelukkende ditt ansvar og ikke noe du kan klandre andre for. Anonymkode: 9ed2d...66a
Anonym bruker Skrevet i går, 11:58 #27 Skrevet i går, 11:58 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Forkastelig holdning. Anonymkode: dbaa4...81a Ja det er mange katteeiere som ikke er så opptatt av kattens liv og helse, der de lar kattene sine reke omkring fritt i tettbebygde og trafikerte strøk. Senest i går var det en katt som ble påkjørt og drept i gata vår, har ikke tall på hvor mange katter som er blitt skrapt opp av asfalten bare i vårt område. Anonymkode: 9ed2d...66a
Anonym bruker Skrevet i går, 12:15 #28 Skrevet i går, 12:15 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ja det er mange katteeiere som ikke er så opptatt av kattens liv og helse, der de lar kattene sine reke omkring fritt i tettbebygde og trafikerte strøk. Senest i går var det en katt som ble påkjørt og drept i gata vår, har ikke tall på hvor mange katter som er blitt skrapt opp av asfalten bare i vårt område. Anonymkode: 9ed2d...66a Har du prøvd å gjøre en vanlig huskatt til innekatt? Det er nærmest umulig, de blir desperate etter å ut. De er ikke laget for å sperres inne. Skal man ha en vanlig huskatt må den slippes ut, den må få vandre løs og kose seg ute. Det betyr overhodet ikke at man ikke er opptatt av deres helse altså. Katten her blir tatt veldig godt vare på, den er chippet, blir vaksinert, får godt for, flåttmiddel osv. Den børstes og stelles, ingenting å utsette på katteholdet her, den er høyt elsket og lever et godt katteliv. Men, skulle han blir alvorlig syk, eller alvorlig skadet, vil han heller bli avlivet enn å bli brukt tusenvis av kroner på operasjoner og behandling. Det skal han virkelig få slippe, en katt skjønner ikke hvorfor den skal ha det vondt, dens naturlige instinkter vil da at han skal legge seg under verandaen og dø. Det skal den også få slippe, da vil den få en sprøyte og få sovne inn uten å lide mer. Så kan man selvfølgelig diskutere om de vanlige huskattene skal utryddes, fordi de er en plage for folk som ikke ønsker katter i nabolaget, og de kan ikke sperres inne. Men den diskusjonen tror jeg du vil tape, for huskatten er det vanligste husdyret i Norge. Mener det er 7-800.000 huskatter i Norge. Anonymkode: 368c2...bae
Anonym bruker Skrevet i går, 12:26 #29 Skrevet i går, 12:26 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Har du prøvd å gjøre en vanlig huskatt til innekatt? Det er nærmest umulig, de blir desperate etter å ut. De er ikke laget for å sperres inne. Skal man ha en vanlig huskatt må den slippes ut, den må få vandre løs og kose seg ute. Det betyr overhodet ikke at man ikke er opptatt av deres helse altså. Katten her blir tatt veldig godt vare på, den er chippet, blir vaksinert, får godt for, flåttmiddel osv. Den børstes og stelles, ingenting å utsette på katteholdet her, den er høyt elsket og lever et godt katteliv. Men, skulle han blir alvorlig syk, eller alvorlig skadet, vil han heller bli avlivet enn å bli brukt tusenvis av kroner på operasjoner og behandling. Det skal han virkelig få slippe, en katt skjønner ikke hvorfor den skal ha det vondt, dens naturlige instinkter vil da at han skal legge seg under verandaen og dø. Det skal den også få slippe, da vil den få en sprøyte og få sovne inn uten å lide mer. Så kan man selvfølgelig diskutere om de vanlige huskattene skal utryddes, fordi de er en plage for folk som ikke ønsker katter i nabolaget, og de kan ikke sperres inne. Men den diskusjonen tror jeg du vil tape, for huskatten er det vanligste husdyret i Norge. Mener det er 7-800.000 huskatter i Norge. Anonymkode: 368c2...bae Jeg bare påpeker hva jeg observerer, nemlig at en haug med katter blir påkjørt og skada/drept fordi de går fritt i trafikerte strøk. En ide KUNNE jo ha vært å ikke anskaffe seg katt hvis man bor i et tettbebygd, trafikkert område. Anonymkode: 9ed2d...66a
Anonym bruker Skrevet i går, 13:07 #30 Skrevet i går, 13:07 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo bare teit å si da. Behandling som koster 60.000 kr krever gjerne mye opptrening, smerter, operasjoner og ubehag for et dyr som overhodet ikke forstår hvorfor. Jeg utsetter ikke mine husdyr for sånt, det er i mine øyne dårlig dyrevelferd faktisk. Jeg mener helt seriøst at dyr skal leve ubekymret, lykkelig og smertefri. De skal løpe, leke, sove, spise, kose, elske og bli elsket. Når sykdom, smerte eller ulykker kommer i veien for det skal de få en sprøyte og sovne inn. Ja, hunden min et forsikret og da han ble forgiftet i sommer fikk han behandling på dyreklinikken. Intravenøs væske, kvalmestillende og alt som hører med, kostet tusenvis av kroner, men noen dager senere var han seg selv igjen. Han har også patella, det blir ikke operert. To store operasjoner, opptrening, fysioterapi, smerter og vondter, også er det ingen garantier for at det blir 100% vellykket engang. Det skjer ikke. Så lenge han er sterk og sunn, løper og leker, har stor glede av turer og lek så klarer han seg fint. Den dagen smerter og ubehag begrenser livskvaliteten hans får han sovne inn. Det er god dyrevelferd i mine øyne, jeg kommer aldri til å bruke 60.000 på han. Likevel er jeg en god hundeeier og hunden min lever et veldig godt liv. Anonymkode: 368c2...bae Alt du nevner der kan skje med katten din også. Hva hadde du gjort da? Anonymkode: 5c396...295
Anonym bruker Skrevet i går, 14:37 #31 Skrevet i går, 14:37 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alt du nevner der kan skje med katten din også. Hva hadde du gjort da? Anonymkode: 5c396...295 Du må sjekke anonymkoder, jeg har forsikring på alle dyrene mine jeg. Men bare opp til 40.000 kr. Anonymkode: 368c2...bae
Anonym bruker Skrevet i går, 15:13 #32 Skrevet i går, 15:13 Har ikke på kattene. Hadde det før, men har aldri hatt behov for noen behandling som koster mer enn egenandelen og da er det bortkastete. Anonymkode: 5904a...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå