Gå til innhold

Dere som har hatt familieveiledning hos Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holdt dere på?

Anonymkode: 971c7...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 1 år

Anonymkode: 08ca4...277

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ca. 1 år

Anonymkode: 08ca4...277

Hva lærte dere/fikk dere utav det? Vi har nettopp begynt.

Skrevet

Dytter

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva lærte dere/fikk dere utav det? Vi har nettopp begynt.

Advarer deg, uansett hvor snille de virker så er de maktpersoner med myndighet. Aldri snakk med de uten lydopptak. Gjør det for egen sikkerhet for barna dine 

Anonymkode: c03da...7c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Advarer deg, uansett hvor snille de virker så er de maktpersoner med myndighet. Aldri snakk med de uten lydopptak. Gjør det for egen sikkerhet for barna dine 

Som kan gjøre hva tenker du?

Skrevet

Dytter

Skrevet
Lovemelikeyoudo skrev (22 timer siden):

Som kan gjøre hva tenker du?

Det de skriver dokumentene kan brukes mot dere som familie senere. Om barnet ditt får vansker på ett eller annet vis om 3,5,6 år og barnevernet blir påkoblet igjen så kan de bruke det de har nå til å bygge sak. Hadde ikke turt, da er det bedre å få familieveiledning med noen andre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.10.2025 den 19.25):

Det de skriver dokumentene kan brukes mot dere som familie senere. Om barnet ditt får vansker på ett eller annet vis om 3,5,6 år og barnevernet blir påkoblet igjen så kan de bruke det de har nå til å bygge sak. Hadde ikke turt, da er det bedre å få familieveiledning med noen andre 

Helt enig.

Barnevernet er tvers igjennom råtten 

Anonymkode: 50901...189

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Helt enig.

Barnevernet er tvers igjennom råtten 

Anonymkode: 50901...189

Ja det skal jeg skrive under på. Tidligere i år var min venninne i rettsak mot barnevernet og vant saken med fullt flertall. Barnevernet tapte. Det endte med granskning av barnevern og erstatningssak. Da skjønner man at de kan dra det langt for å ikke tape ansikt. Jeg personlig ønsker å ha tillit til et slikt system, men dessverre er det så mange rotne ansatte som jobber der, og de ødelegger mer folk enn de hjelper. 
I min kommune gikk barnevernet ut i avisa og klaget over at barnehager og skoler meldte inn for lite. De vil ha barn å jobbe med 

Skrevet

Jeg har vært involvert via ett familiemedlem. Som hennes støtte.

Jeg hadde tillit til barnevernet, men mistet den, til tross for at de tok riktig avgjørelse.

Jeg fikk lese rapporter etter møter jeg deltok i, og satt igjen flere ganger med spørsmål om jeg hadde deltatt i ett annet møte. Det var til tider så rart å sitte å lese rapportene deres og vurdere opp mot det jeg selv satt igjen med etter møtet. 

Det er "helt greit" at omsorgen ble tatt fra henne altså. Men støtter det med å ta opp møtene på lydopptak

Anonymkode: d183a...9f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært involvert via ett familiemedlem. Som hennes støtte.

Jeg hadde tillit til barnevernet, men mistet den, til tross for at de tok riktig avgjørelse.

Jeg fikk lese rapporter etter møter jeg deltok i, og satt igjen flere ganger med spørsmål om jeg hadde deltatt i ett annet møte. Det var til tider så rart å sitte å lese rapportene deres og vurdere opp mot det jeg selv satt igjen med etter møtet. 

Det er "helt greit" at omsorgen ble tatt fra henne altså. Men støtter det med å ta opp møtene på lydopptak

Anonymkode: d183a...9f9

Barnevernet tenker som oftes taktikk, paragrafer og hva de kan få gjennom i en evt domstol. Derfor skrives referater deretter for deres fordel. Derfor bør en være svært forsiktig med samtaler uten advokat / lydopptak. Bvt har frivillige tiltak og samtaler på den ene siden, og myndighet på linje med politi på andre siden. I avhør med politi og slike saker bør man også alltid ha med advokat. 
Selv om det kan virke greit med en samtale kan det fort bli snudd på hodet i ettertid. Jeg har stort sett tilitt til myndigheter og system, men når man stadig hører om saker som rulles opp, blir man skremt. Barnevernet er et lukket system uten innsyn, så man skal være forsiktig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Barnevernet tenker som oftes taktikk, paragrafer og hva de kan få gjennom i en evt domstol. Derfor skrives referater deretter for deres fordel. Derfor bør en være svært forsiktig med samtaler uten advokat / lydopptak. Bvt har frivillige tiltak og samtaler på den ene siden, og myndighet på linje med politi på andre siden. I avhør med politi og slike saker bør man også alltid ha med advokat. 
Selv om det kan virke greit med en samtale kan det fort bli snudd på hodet i ettertid. Jeg har stort sett tilitt til myndigheter og system, men når man stadig hører om saker som rulles opp, blir man skremt. Barnevernet er et lukket system uten innsyn, så man skal være forsiktig 

Håper ikke dette stemmer i de fleste tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...