Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:18 #1 Skrevet søndag kl 06:18 I går ved legging skulle jeg finne en pysj jeg var sikker på å ha lagt frem. Ender med å spørre min bedre halvdel om han har sett den. Han har flyttet på den og sier på en nedlatende måte at den ligger i stolen og at jeg må se ordentlig. Ender med at han går for å se. Den ligger under genseneren hans på gulvet fordi barna har rotet. Han fant den fort ved å flytte på den. Så sier han: « Du må jo flytte på ting da vet du» I dag skulle jeg lage favler å ha med på tur. Jeg hadde gryn og mel i en bolle. Jeg sier « søren! Det er tomt for egg» Hans svar på dette « Du må lære deg å sette frem ingrediensene først, vet du» Er det bare meg eller er dette veldig nedlatende? Anonymkode: a10ed...e70
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:22 #2 Skrevet søndag kl 06:22 Jeg hadde ikke tatt på vei for slike kommentarer. Litt ugreit at han flytter på tingene dine for så å si noe når du ikke finner det du leter etter. Men kommentaren var ikke verre enn at det tåler man. Å ikke sjekke og sette frem alt du trenger av ingredienser er bare idioti. elt enig i hans kommentar der. Anonymkode: 3e4f0...6c1
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:27 #3 Skrevet søndag kl 06:27 Hvis jeg skal lage noe og mangler en ingrediens og sier «fader, vi har ikke….» så spretter mannen opp og sier han kan dra å kjøpe det. Så ja. Syns han er unødvendig nedlatende. Fort gjort å glemme at man mangler en ting Anonymkode: 6dead...a80
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:38 #4 Skrevet søndag kl 06:38 Ja, hadde irritert meg over sånne gjentatte kommentarer. Og sagt fra om at det kan han slutte med. Anonymkode: c8164...7c1
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:40 #5 Skrevet søndag kl 06:40 Jeg vet med meg selv at jeg hadde sagt slik hvis jeg gikk all in for å være en hurpe. Det ligger også litt bak. Noe av det som gjør at jeg tidvis får lyst til å gå, er at han tar for mye plass hjemme. I går stod han og trippet og oste irritert fordi barna ikke var i seng enda. Han hat selvfølgelig en sterk mening om når de skal legge seg. Han mener jeg legger minstemann for sent om vi går i seng halv 7. Han syns jeg skal starte kl 18, senest! Siden jeg la han 18.30 var han sur og lurte på om jeg utsatte med vilje. Ikke lagde han kveldsmat, ikke var han tilstede, ikke foretok han seg kveldsstell, ikke la han, ikke tok han nath og ikke stod han opp med de. Resultatet av tidlig legging ble at jeg måtte opp kl 05.20 i dag. Hadde han visst best, så fair enough. Men han tror han vet og går mest i veien for min egen beslutningsprosess som en stor forstyrrelse. Anonymkode: a10ed...e70
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:50 #6 Skrevet søndag kl 06:50 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet med meg selv at jeg hadde sagt slik hvis jeg gikk all in for å være en hurpe. Det ligger også litt bak. Noe av det som gjør at jeg tidvis får lyst til å gå, er at han tar for mye plass hjemme. I går stod han og trippet og oste irritert fordi barna ikke var i seng enda. Han hat selvfølgelig en sterk mening om når de skal legge seg. Han mener jeg legger minstemann for sent om vi går i seng halv 7. Han syns jeg skal starte kl 18, senest! Siden jeg la han 18.30 var han sur og lurte på om jeg utsatte med vilje. Ikke lagde han kveldsmat, ikke var han tilstede, ikke foretok han seg kveldsstell, ikke la han, ikke tok han nath og ikke stod han opp med de. Resultatet av tidlig legging ble at jeg måtte opp kl 05.20 i dag. Hadde han visst best, så fair enough. Men han tror han vet og går mest i veien for min egen beslutningsprosess som en stor forstyrrelse. Anonymkode: a10ed...e70 Er han ikke far til barna? Hvorfor tar du alt ansvar og arbeid med dem? Anonymkode: 2a5e6...0db
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:19 #7 Skrevet søndag kl 07:19 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Er han ikke far til barna? Hvorfor tar du alt ansvar og arbeid med dem? Anonymkode: 2a5e6...0db For å sjekke om han klager like mye uansett, og det gjør han. Anonymkode: a10ed...e70
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:43 #8 Skrevet søndag kl 07:43 Skjer det hele tiden? Da ville jeg reagert. Anonymkode: bd025...23f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:49 #9 Skrevet søndag kl 07:49 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Skjer det hele tiden? Da ville jeg reagert. Anonymkode: bd025...23f Alltid nedlatende. Kan ikke dra på Ikea en lørdag på grunn av « klientellet». Ser en eldre dame slite med tunge poser på butikken og blir sur på meg fordi jeg bryr meg. Mener jeg overlater han med barna og at jeg har nok med min egen familie Anonymkode: a10ed...e70
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:39 #10 Skrevet søndag kl 08:39 Han høres ut som en god, gammal drittsekk!!! Anonymkode: f9d1d...45d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:52 #11 Skrevet søndag kl 08:52 De to kommentarene hadde ikke vippet meg av pinnen, det hadde jeg skrevet på kontoen for en litt dårlig dag. Vi kan alle være litt "snappy" og grinete noen ganger. Men, om han er sånn hele tiden hadde jeg lurt på hvorfor i alle dager jeg var sammen med han. I et livslangt forhold er det alltid noen dårlige dager, men de gode dagene må være i flertall altså, ellers blir livet slitsomt. Det høres ikke ut som du kan være deg selv i det hele tatt? At du alltid må tilpasse deg hans luner og tanker, og ikke kan ta avgjørelser selv? Sånn hadde jeg ikke orket ha det... Anonymkode: cec76...ab4
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:25 #12 Skrevet søndag kl 10:25 Anonym bruker skrev (4 timer siden): I går ved legging skulle jeg finne en pysj jeg var sikker på å ha lagt frem. Ender med å spørre min bedre halvdel om han har sett den. Han har flyttet på den og sier på en nedlatende måte at den ligger i stolen og at jeg må se ordentlig. Ender med at han går for å se. Den ligger under genseneren hans på gulvet fordi barna har rotet. Han fant den fort ved å flytte på den. Så sier han: « Du må jo flytte på ting da vet du» I dag skulle jeg lage favler å ha med på tur. Jeg hadde gryn og mel i en bolle. Jeg sier « søren! Det er tomt for egg» Hans svar på dette « Du må lære deg å sette frem ingrediensene først, vet du» Er det bare meg eller er dette veldig nedlatende? Anonymkode: a10ed...e70 Han har jo rett da, vet du. Er ingenting å sutre over da, vet du. Anonymkode: a324d...14c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:57 #13 Skrevet søndag kl 11:57 Når dette er noe han holder på med hele tiden, så har det bikket over i psykisk vold og kontroll for lenge siden. Kom deg ut av dette forholdet, for din egen skyld og for barnas skyld. Denne mannen tråkker på deg, driver psykisk vold mot deg, og det skader også barna. Virker som om han også driver med en form for gaslighting av deg. Han bidrar ikke, han utnytter deg, og han psyker deg ned, han viser at han ikke har empati og omtanke hverken for deg, for barna eller andre mennesker. Du og ungene vil faktisk få det langt bedre ved å ikke bo sammen med ham. Og barna trenger å få normaliteten du kan tilby dem i ditt hjem uten ham, selv om han har dem på samvær. Anonymkode: b7dee...7ae
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:33 #14 Skrevet søndag kl 16:33 Anonym bruker skrev (10 timer siden): I går ved legging skulle jeg finne en pysj jeg var sikker på å ha lagt frem. Ender med å spørre min bedre halvdel om han har sett den. Han har flyttet på den og sier på en nedlatende måte at den ligger i stolen og at jeg må se ordentlig. Ender med at han går for å se. Den ligger under genseneren hans på gulvet fordi barna har rotet. Han fant den fort ved å flytte på den. Så sier han: « Du må jo flytte på ting da vet du» I dag skulle jeg lage favler å ha med på tur. Jeg hadde gryn og mel i en bolle. Jeg sier « søren! Det er tomt for egg» Hans svar på dette « Du må lære deg å sette frem ingrediensene først, vet du» Er det bare meg eller er dette veldig nedlatende? Anonymkode: a10ed...e70 Hadde ikke brydd meg i det hele tatt, MEN hvorfor ikke sjekke at du har alt før du begynner å bake??? Har en nabo som holder på slik, og skal alltid låne egg, løk osv. nå har jeg begynt å sei at jeg er tom, da hun aldri lærer eller kommer tilbake med varer Anonymkode: 9075f...9f0
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:55 #15 Skrevet søndag kl 21:55 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Alltid nedlatende. Kan ikke dra på Ikea en lørdag på grunn av « klientellet». Ser en eldre dame slite med tunge poser på butikken og blir sur på meg fordi jeg bryr meg. Mener jeg overlater han med barna og at jeg har nok med min egen familie Anonymkode: a10ed...e70 Skjønner. Jeg kan bli irritert på min bedre halvdel til tider, for han lener seg på at jeg alltid skal ha kontroll og oversikt. Selv det han rydder bort selv. Da må du si i fra, hvordan skal jeg vite det når det var du som hadde den sist? Det hjelper ikke at jeg lager middagsplan nr. 10, hvis ingen følger den. Ikke be meg om å lage planer for så å neglisjere det. Men du sier i fra på en skikkelig måte. Ikke misbruk tiden min. Å hakke på andre er noe helt annet. Alle gjør feil. Noen ganger setter du den grensen på en litt mindre trivelig måte fordi du selv er sliten. Men det gir ingen rett til å daglig fortelle deg hva du gjør feil. Anonymkode: bd025...23f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå