Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:09 #1 Skrevet lørdag kl 20:09 Jeg har i flere mnd nå, kanskje opptil et halvt år, hatt en slags svie i huden. Har vært mange forskjellige steder på kroppen; ryggen, armer, bein, baken..... Det svir, og er ekstra ille når jeg stryker over huden. Det er ikke på samme sted hele tiden, og det er heller ikke konstant. Når jeg har hatt denne svien på ryggen, så føles det nesten som om jeg er solbrent. Vondt når klær er borti.... Jeg har googlet og googlet, men finner ikke noe. Må vel bestille meg en legetime. Men er det noen som har opplevd noe sånt, og som vet hva det kan være?? Anonymkode: 01f66...192
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:44 #2 Skrevet lørdag kl 20:44 Allergisk reaksjon var det første jeg tenkte. Anonymkode: 3fc20...6a0
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:30 #3 Skrevet søndag kl 08:30 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Allergisk reaksjon var det første jeg tenkte. Anonymkode: 3fc20...6a0 I flere mnd? Og på forskjellige steder? Anonymkode: 01f66...192
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:31 #4 Skrevet søndag kl 10:31 Kan det være nerver? Jeg har en del ryggvondt og av og til så kan huden være skikkelig sår, legen sa det kom av ryggen og nerver som blir påvirket. Anonymkode: 59b17...b35
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:56 #5 Skrevet søndag kl 11:56 Nervesmerter. Anonymkode: 0b502...324
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:55 #6 Skrevet søndag kl 14:55 Høres ut som nervesmerter Anonymkode: 474e0...1e9
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:11 #7 Skrevet søndag kl 20:11 Takk for svar. 🙂 Får ta det opp med legen etter hvert. Anonymkode: 01f66...192
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:31 #8 Skrevet søndag kl 20:31 Bruker du skyllemiddel? Anonymkode: f6aa9...84b
Anonym bruker Skrevet søndag kl 22:31 #9 Skrevet søndag kl 22:31 Anonym bruker skrev (14 timer siden): I flere mnd? Og på forskjellige steder? Anonymkode: 01f66...192 Ja. Anonymkode: 3fc20...6a0
Anonym bruker Skrevet i går, 07:33 #11 Skrevet i går, 07:33 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Bruker du skyllemiddel? Anonymkode: f6aa9...84b Ny type skyllemiddel til sengetøy eller klær kan det være. Det kan også være noe du spiser. Du bør tenke gjennom om du har endret noen vaner i de siste månedene. Anonymkode: 6a399...c54
Anonym bruker Skrevet i går, 08:22 #12 Skrevet i går, 08:22 Meg igjen, det høres helt klart ut som at du reagerer på noe du spiser eller drikker. Ny type vitaminer kanskje? Sensitiv hud er en typisk reaksjon på noe du har spist. Svie, kløe eller stikkende følelse i huden er typiske reaksjoner på mat, noe som ofte går over når du blir vant med det du spiser, men ikke denne gangen tydeligvis. Så da bør du finne ut hva det er, og slutte med det. Legebesøk er alltid et godt tips, spesielt om du har merket det lenge. Men det er mye en kan gjøre selv også. Anonymkode: 6a399...c54
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ny type skyllemiddel til sengetøy eller klær kan det være. Det kan også være noe du spiser. Du bør tenke gjennom om du har endret noen vaner i de siste månedene. Anonymkode: 6a399...c54 Bruker det samme skyllemiddelet jeg har brukt lenge. Spiser vel likt som jeg har gjort lenge også. Men man kan jo selvfølgelig begynne å reagere på det likevel... Anonymkode: 01f66...192
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (15 timer siden): Fibromyalgi? Anonymkode: 37930...7e2 Måtte google det nå, og det var det MYE som stemmer!!! Anonymkode: 01f66...192
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (På 4.10.2025 den 22.09): Jeg har i flere mnd nå, kanskje opptil et halvt år, hatt en slags svie i huden. Har vært mange forskjellige steder på kroppen; ryggen, armer, bein, baken..... Det svir, og er ekstra ille når jeg stryker over huden. Det er ikke på samme sted hele tiden, og det er heller ikke konstant. Når jeg har hatt denne svien på ryggen, så føles det nesten som om jeg er solbrent. Vondt når klær er borti.... Jeg har googlet og googlet, men finner ikke noe. Må vel bestille meg en legetime. Men er det noen som har opplevd noe sånt, og som vet hva det kan være?? Anonymkode: 01f66...192 Jeg har faktisk noe av det samme. En slags brennende følelse , men kun et sted i pannen. Helt oppe med hårfestet. Hvis jeg stryker over der så prikker/brenner det litt, jeg kan nesten ike forklare. Men det er også bare av og til! Prøvde å google jeg også uten hell. Jeg tenkte hudkreft.. men vil ikke være krakilsk. Kan kanskje ha noe mef nerver å gjøre? Et eller annet under huden. Allergisk reaksjon tror jeg ikke siden d kommer å går Anonymkode: 84d87...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå