Anonym bruker Skrevet 4. oktober #1 Skrevet 4. oktober https://www.vg.no/nyheter/i/qPGjem/gjengkrigen-nettverkene-rekrutterer-groenne-ungdommer De kyniske nettverkene ser også etter noen helt andre. Lovlydige ungdommer med førerkort, jobb, egen leilighet og stabile hjem. Og gjerne jenter." «Hun er ikke kriminell, ingenting. Hun har leilighet, jobb, alt går bra. Hun sa ja til å oppbevare tre kilo i kjelleren. Tre dager senere hadde de sendt noen for å bryte seg inn. Hun ble satt i gjeld. De sa til henne: ‘Nå skal du oppbevare ting for oss.’ De låste henne inne.»" Herregud, så skremmende utvilkling. Plutselig er ungdommen lokket inn i noe de ikke aner omfanget av, som det er umulig å komme seg ut av. De rekrutterer aktivt på klubber, idrettsmiljøer og på fester. Hvordan i all verden skal man bekjempe dette? Anonymkode: ab1fe...024
Anonym bruker Skrevet 5. oktober #2 Skrevet 5. oktober Hm, her må vi være på vakt ja. Anonymkode: 9b720...390
Anonym bruker Skrevet 5. oktober #3 Skrevet 5. oktober Snakk ærlig og åpent med barna om hvordan slike ting fungerer. Det nytter ikke å skåne dem lenger. Jeg spurte min 12-åring: hva gjør du hvis du får tilbud om 10 000 kr for å levere en sekk til et bestemt sted? Han hoppet rett på og bare "ja, mamma, det er jo masse penger for å gjøre nesten ingenting". Og da tok jeg praten om hvor lett det er å vikle seg inn i sånt, bli utnyttet og truet til videre handlinger og at han mest sannsynlig aldri kom til å få de 10 000 kr uansett. Nå er nok jeg en litt mer rett frem forelder enn mange andre. Jeg har en rushistorie selv og har jobbet i det tunge rusmiljøet i en mellomstor by i flere år. Nå jobber jeg med barn og ungdom som har havnet på skråplanet ift rus, vold, ran o.l. og tenker å gjøre alt for at min sønn ikke havner der. Derfor forteller jeg han livets harde brutaliteter. Anonymkode: 6ba1a...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå