Gå til innhold

Hva gjør jeg med at jeg ikke har noen venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en relativt normal person i starten på 40-årene, jeg har full jobb, to barn, engasjerer meg i barnas skole- og fritidsaktiviteter, har et fint forhold til familien osv. Jeg har alltid mye å gjøre, men er nok en ganske introvert person. Jeg tror andre opplever meg som vennlig, men ikke så lett å komme inn på. Og jeg kjeder meg fort under smalltalk. Jeg har flyttet endel, og også byttet jobb relativt hyppig, og siden jeg ikke etablerer dype relasjoner, så tar jeg liksom ikke med meg relasjonene videre heller.

Nå er jeg nylig skilt også. Og jeg kjenner veldig på det at jeg mangler enn vennegjeng. Jeg går på date iblant, og jeg har ingen problemer med å holde en god samtale igang og får masse positiv tilbakemelding i datingsammenheng. Men jeg klarer liksom ikke å gjenskape den selvtilliten og lekenheten i møte med damer som potensielt kunne blitt venner... Og i møte med nye partnere er det pinlig å innrømme at jeg faktisk ikke har venner, så noen ganger lyver jeg litt i starten, for å slippe å innrømme det...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det føles litt som at "toget har gått" for min del når det kommer til vennskap... Må jeg leve med å bare være en sær og venneløs person for alltid? Finnes det andre der ute som er som meg, relativt normale, men fortsatt helt uten venner...?

Anonymkode: 40658...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt som deg. Introvert og vanskelig å slippe folk inn. Men har kommet seg litt det siste året, og jeg kan nå si at jeg har noen venner.

Det ligger mye i denne testen fra Sia:

I know, I've heard that to let your feelings show

Is the only way to make friendships grow

But I'm too afraid now

Anonymkode: 2c812...a7b

Skrevet

Du kan prøve legge inn innsats rett og slett på å skaffe venner, og droppe dating en periode( ikke frekt ment), legge inn innsatsen i det rett og slett. Melde deg på turlag, hobbier hvor du kan bli kjent. Hva med foreldre til barnas venner, invitere dem en kveld? Krever litt innsats ja, jeg er heller ikke spes god på smalltalk, så prøver fokusere på den andre" tenke at genuin interesse for andres liv og ve og vel generer fort smalltalk 😊

Lykke til! 

Anonymkode: 4a287...7bb

Skrevet

Neida. Mange som går inn i skilsmissens høytid nå, her er det muligheter. Alltid noen som trenger hjelp til å hente et møbel eller fikse noe. Vær litt årvåken, tilby å hjelpe til med enkle ting, så skal du se ballen ruller i gang. 

Anonymkode: 35a40...b5c

Skrevet

På flere steder har de fb grupper ala hello girl eller noe for voksne damer også. Der kan en finne andre som er ny innflyttet eller har lyst å knytte nye vennskap. Var medlem på en gruppe her, og der mange finner nye vennskap. Alle slags folk som er der. 

Anonymkode: f842b...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...