Gå til innhold

Noen i områder med rødt farevarsel som bekymrer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på kysten av Agder, så jer er det rødt farevarsel for vind. Kjenner jeg blir litt småengstelig for at det skal bli så ille som de melder.Hva tenker dere?

Anonymkode: 1e8f0...e30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor også i Kristiansand. Bekymrer meg egentlig ikke, men kommer ikke til å ta meg tur i skogen. Regner med trær kommer til å falle 😅 

Bekymrer du deg? 

Anonymkode: 20ef8...507

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor også i Kristiansand. Bekymrer meg egentlig ikke, men kommer ikke til å ta meg tur i skogen. Regner med trær kommer til å falle 😅 

Bekymrer du deg? 

Ja, det er mye store trær rundt boligen her, de vaier godt allerede. 

Hi

Skrevet

Bekymrer meg for pappa. Han bor i båt i Agder, han er gammel og ikke så god fysisk form. Håper det går greit i natt 

Anonymkode: 716d4...663

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bekymrer meg for pappa. Han bor i båt i Agder, han er gammel og ikke så god fysisk form. Håper det går greit i natt 

I båt , oj. Skjønner at du bekymrer deg. Har han ikke noen han kan sove hos? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvis han legger seg et sted i le, så vil det nok gå fint, han er vel forbrredt 🩷 Mange ute på havet nå, hummerfiske er også godt igang her i Kristiansand. Sånn typisk høstvær men litt mer ekstremt denne gangen. Vi får se, ikke alltid det blir så ille som først antatt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ja, det er mye store trær rundt boligen her, de vaier godt allerede. 

Hi

Friske trær holder ♡ 

Håper ikke du bekymrer deg så veldig. Du skal være trygg i huset 🩷

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg bor på kysten av Agder, så jer er det rødt farevarsel for vind. Kjenner jeg blir litt småengstelig for at det skal bli så ille som de melder.Hva tenker dere?

Bor i Grimstad. Er ikke så veldig engstelig. 

Anonymkode: 2c56a...265

Skrevet

Bor i Arendal, og vinden tar seg opp nå.

Jeg er ikke engstelig, men har ryddet på verandaen og satt søppeldunkene mer i le, så ingenting flakser avgårde.

Ser naboen driver og tar ned trampolina nå, det er sikkert lurt.

Det går gjerne bra, men de sier denne stormen er større/hardere enn den vi hadde for 2 år siden, og da gikk det noen hustak og trærne lå strødd så det var vanskelig å gå i skogen dagen etter, det var mye ryddejobb rundt lysløyper o.l.

Men kjenner jeg er glad for at sønnen min dropper det planlagte russeslippet i Froland i kveld. Fulle tenåringer på et utendørs arrangement i kveld/natt synes jeg det er rart det gjennomfører....

Anonymkode: 78d74...c23

Skrevet

Jeg bor i Larvik og liker det ikke. Kastevind er uberegnelig og det verste er at jeg må ut og kjøre i morgen. 

Anonymkode: 1a6c2...2e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor i Larvik og liker det ikke. Kastevind er uberegnelig og det verste er at jeg må ut og kjøre i morgen. 

Ja man kan få gjenstander i hodet. Kan være farlig. Trær, taksteiner osv

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det kan jeg godt forstå. Han har ikke vurdert å sjekke inn på hotell, om ikke noen har en ekstra seng i natt? 

Er ikke bekymret for egen del, kun litt rydding utendørs, setter bilen i garasjen, koker kaffe i kveld og tar inn litt ved tilfelle strømmen går. 

Anonymkode: 042e7...f7c

Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret, jeg bor på nordvestlandet og tenker dette er overdrevet i media, hausset opp som de pleier. Hos oss er orkan styrke en hverdagslig sak, aldri noe røde farevarsler av den grunn. Bruk hodet og rydd rundt huset. Det kommer til å gå fint.

Anonymkode: 21515...476

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Samme her. Litt spent på hvor ille det blir ut mot kysten, ser ut vi som havner midt i verste vind og nedbør ut fra varselet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ikke vært bekymret, jeg bor på nordvestlandet og tenker dette er overdrevet i media, hausset opp som de pleier. Hos oss er orkan styrke en hverdagslig sak, aldri noe røde farevarsler av den grunn. Bruk hodet og rydd rundt huset. Det kommer til å gå fint.

Det er fint de hauser opp litt, for vi som bor på sørlandet er ikke vant til vind på 32 m/s, hverken hus, hager eller noe annet er laget for å tåle det jevnlig. Så at folk er ute i dag og rydder, sørger for at søpledunker og trampoliner er skikkelig sikret osv er viktig.

Dere som bor på nordvestlandet og er vant til mer vær har jo innrettet dere etter det.

Så får vi se i morgen hvor store evt ødeleggelsene er, noe blir det garantert.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er fint de hauser opp litt, for vi som bor på sørlandet er ikke vant til vind på 32 m/s, hverken hus, hager eller noe annet er laget for å tåle det jevnlig. Så at folk er ute i dag og rydder, sørger for at søpledunker og trampoliner er skikkelig sikret osv er viktig.

Dere som bor på nordvestlandet og er vant til mer vær har jo innrettet dere etter det.

Så får vi se i morgen hvor store evt ødeleggelsene er, noe blir det garantert.

Unnskyld, 36 m/s er det meldt i kastene.

Skrevet

Bor ikke i rødt område, men det blåser kraftig nå. Det som bekymrer mest er vindretningen fra Tsjernobyl. Jeg liker ikke å få luft fra Ukraina, spesielt ikke når det er krig der.

Anonymkode: 1015b...9f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Bor ikke i rødt område, men det blåser kraftig nå. Det som bekymrer mest er vindretningen fra Tsjernobyl. Jeg liker ikke å få luft fra Ukraina, spesielt ikke når det er krig der.

Anonymkode: 1015b...9f0

Bare ha nok bananer så går det bra

Anonymkode: 77d45...3ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Orkan styrke i kastene er da ikke en hverdagslig sak, selv ikke nordvest i landet 😅 

Det er ikke normalt for området det treffer, selvfølgelig viktig med varsling når det er flere tiår siden lignende styrke. En ting er å rydde rundt huset, men trærne her vil få kjørt seg og det er ingen spøk om du må ut på veien når dette står på. Sist det var kraftig vind her ble hele moloen på utsiden av et nyere bygg rasert. Klart det skal varsles når det kommer opp i de styrkene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har dere orkan flere ganger i uka? Hvor i alle dager bor du? Bor riktig nok ikke på vestlandet, men har vært der mye og aldri opplevd orkan. Heldig jeg da, som har kommet hver gang orkanen har lagt seg. 

Anonymkode: 26e21...491

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Bor i Arendal, og vinden tar seg opp nå.

Jeg er ikke engstelig, men har ryddet på verandaen og satt søppeldunkene mer i le, så ingenting flakser avgårde.

Ser naboen driver og tar ned trampolina nå, det er sikkert lurt.

Det går gjerne bra, men de sier denne stormen er større/hardere enn den vi hadde for 2 år siden, og da gikk det noen hustak og trærne lå strødd så det var vanskelig å gå i skogen dagen etter, det var mye ryddejobb rundt lysløyper o.l.

Men kjenner jeg er glad for at sønnen min dropper det planlagte russeslippet i Froland i kveld. Fulle tenåringer på et utendørs arrangement i kveld/natt synes jeg det er rart det gjennomfører....

Har ryddet her og, ser flere naboer som ikke har ryddet inn en ting. Husker det gikk noen hustak i Arendal ja, det knakk flere trær her da.

Russeslipp utendørs i dag høres ikke mye fristende ut.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Bor i Grimstad. Er ikke så veldig engstelig. 

Anonymkode: 2c56a...265

Det er bra 😊 Satser på at det ikke blir så galt.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Friske trær holder ♡ 

Håper ikke du bekymrer deg så veldig. Du skal være trygg i huset 🩷

Er egentlig mest redd for at strømmen skal gå, liker ikke det midt på natta når det er bekmørkt ute 😭

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Er egentlig mest redd for at strømmen skal gå, liker ikke det midt på natta når det er bekmørkt ute 😭

Hi

Du får legge en lommelykt på nattbordet når du legger deg i kveld. Jeg tenkte jeg skulle legge en på do også, så om noen må opp så er det lys.

Kjenner jeg tenåringene rett vil de bruke telefonen sin minst mulig til sånt om lademulighetene forsvinner en stund 🙈

Skrevet

Enn så lenge kun vanlig «blås bort vær» her. Larvik. Venter heftig nedbør snart. Som en bergenser så fint sa sist det var flom. Gjør ikke noe at det regner, så lenge det ikke kommer opp igjen. 

Hvordan er det på vestlandet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...