Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Når jeg ikke ser noen utvei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Panikken tar meg hver eneste dag! Jeg tenker: jeg klarer IKKE dette livet ! Jeg klarer ikke 1 dag til

Anonymkode: ff434...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Hjelpetelefonen - 116 123   :hjerte:

Anonymkode: 21b59...1d3

Skrevet

Jeg hadde det som deg for noen år siden. Jeg holdt fast på det jeg logisk sett visste, selv om jeg ikke følte det.

Jeg VISSTE at det var mulig å få det bedre igjen!

Jeg trodde ikke på det for egen del, jeg ante ikke hvordan det ev. skulle kunne skje, og jeg så ingen utveier.

Men jeg tviholdt på det fornuftige, at bare jeg holdt meg fast, lette med lupe etter små positive ting, søkte hjelp.

Livet mitt i dag er ikke perfekt, jeg er fremdeles kronisk, fysisk syk som preger hver eneste dag. Men jeg har fått et liv med positivt innhold, jeg har fått noen gode venner og en del bekjente, så nå holder jeg fast i tanken at det er faktisk mulig å få det enda bedre.

Ring legen din i morgen tidlig, få en hastetime. Og kontakt kommunens psykiatriske sykepleier og be om hastetime.

❤️

Anonymkode: 79f3e...003

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde det som deg for noen år siden. Jeg holdt fast på det jeg logisk sett visste, selv om jeg ikke følte det.

Jeg trodde ikke på det for egen del, jeg ante ikke hvordan det ev. skulle kunne skje, og jeg så ingen utveier.

Men jeg tviholdt på det fornuftige, at bare jeg holdt meg fast, lette med lupe etter små positive ting, søkte hjelp.

Livet mitt i dag er ikke perfekt, jeg er fremdeles kronisk, fysisk syk som preger hver eneste dag. Men jeg har fått et liv med positivt innhold, jeg har fått noen gode venner og en del bekjente, så nå holder jeg fast i tanken at det er faktisk mulig å få det enda bedre.

Ring legen din i morgen tidlig, få en hastetime. Og kontakt kommunens psykiatriske sykepleier og be om hastetime.

❤️

Så godt å høre at du har det bedre 🥰❤️

Jeg går til dps, det hjelper ikke 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ring Hjelpetelefonen - 116 123   :hjerte:

Anonymkode: 21b59...1d3

Takk. Kan prøve det. Men de kan ikke endre livet mitt

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn - og det ihadde jeg i såpass lang tid at jeg (NESTEN) hadde sluttet å tro at det kunne bli noe bedre. Alt jeg ville (og forsøkte) var å forsvinne. Ville slippe alt. Men det kan absolutt bli bedre! Jeg har det veldig bra i dag!
Jeg koblet egentlig ut alle tankene til slutt, og bare var. Jeg maktet ikke tenke eller reflektere mer. Gjorde de rutinene jeg skulle i løpet av dagen, og prøvde etterhvert å se det positive i de små tingene. Jeg tror egentlig jeg restartet meg selv på et vis, den gangen…. Vet ikke om det fungerer for alle, men du må uansett ikke gi opp håpet: snakk om det og be om hjelp! 

Anonymkode: ccad3...69b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Takk. Kan prøve det. Men de kan ikke endre livet mitt

Hva er det med livet ditt du vil endre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva er det med livet ditt du vil endre?

Det er dessverre ingenting å gjøre med det. Derfor panikk. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

❤️

❤️ 

Signerer denne. Det blir bedre. Det er halmstrået. 

Anonymkode: d3ef8...6bb

Skrevet

Panikk er ikke farlig og det er ikke dødelig. 

Anonymkode: f8a65...638

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. 

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40
  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...