Gå til innhold

Ferie når barna ikke er med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser dere på ferie sammen som par når barna ikke lenger er med? 

Våre barn har ikke kommet dit enda, men jeg ser en økende tendens til at folk vi kjenner ikke lenger reiser på ferie sammen. De reiser på kortere turer (en uke her og en uke der) med venner, ikke med ektefelle. Når noen med voksen barn forteller at de bruker feriedagene sine sammen har jeg overhørt noen ganger at de omtrent får beskjed om at det er teit og at mannen må då få reise på ferie med kompiser. "Han ønsker da (innerst) inne ikke å reise på ferie med deg...."

Jeg ser for meg at vi fortsatt skal reise på ferie sammen. Selvsagt kan vi reise med venner også (både sammen og hver for oss), men det å ikke ha ferie sammen virker rart på meg. Mulig disse bare ikke orker å skille seg, men egentlig lever hver sine liv. 

Hva tenker dere? Skal dere fortsette å reise på ferie sammen som par?

Anonymkode: e4093...4eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, da får det være rart for deg da. Hvorfor bry seg så mye om hva andre gjør? 

Anonymkode: 25cf5...ab4

Skrevet

Ja helt klart! Elsker familielivet men ser og fram til turer vi skal ta sammen mannen og jeg, mye mer på hytta( tenåringene vil ikke like ofte lengre), bilturer i Norge, Interrail i Europa har vi lyst til. Mye mer. Vi har reist på fine turer sammen som familie, i Norge og utlandet. Men gleder oss og til det er oss 2 på tur. Vi har hatt lite barnevakt opp gjennom årene men hatt ei natt på hytta sammen av og til, om noen år blir det lengre turer. I mellomtiden koser vi oss med turer med 12 og 16 åringen vår😊. Og kanskje ei helg hver på vennetur i løpet av året. 

Anonymkode: f3a18...c3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jaja, da får det være rart for deg da. Hvorfor bry seg så mye om hva andre gjør? 

Anonymkode: 25cf5...ab4

Dette er jo et forum vi kan stille slike spørsmål, ting vi tenker og funderer på. Om ingen gjorde det ville det vært et kjedelig forum😅

Anonymkode: f3a18...c3d

Skrevet

I min omgangskrets er det ikke sånn.

Jeg og mannen har vært på to ferier sammen i år, og de fleste vennene våre reiser på "kjærestetur" nå som ungene vokser til.

Vi er 51 og 55 år gamle, så har mange venner i den posisjonen nå.

Anonymkode: d248e...ae3

Skrevet

Vi har vel egentlig aldri reist på ferie sammen, bare vi, vi har ikke hatt barnepass så lett tilgjengelig. 

Og så har vi av og til vurdert det, men så er det jo også koselig å ha med ungene også, så da har vi reist sammen, alle sammen likevel. 

Men nå er ungene så store at vi snart kunne ha reist på tur uten dem. Jeg trives i selskap med mannen min, og vi har mange sammenfallende interesser, så jeg reiser gjerne på ferie med ham. 

Vi har av og til tatt en tur med venner hver for oss, og jeg synes ikke at det ene utelukker det andre. 

Jeg hadde syntes at det var litt trist hvis mannen min helst ikke ville reise med meg, men hvis han hadde f. eks vært veldig opptatt av golf eller fotball eller noe og ville reise på en sånn type ferie, hadde det vært bedre om han reiste med venner, det hadde jeg hatt null problemer med. 

Skrevet

Kjenner ingen som ikke ferierer sammen selv om ungene er ferdig med ferie. Gjerne en venninnetur eller noe men det er i så fall i tillegg. 

Anonymkode: 9bfc9...8ef

Skrevet

Ja så klart gjør vi det, hvorfor skal man slutte å reise når barna ikke lenger er med?

Anonymkode: 55d74...34c

Skrevet

Ja, mannen min er en drøm å reise med. Gleder meg litt til vi kan reise mer bare vi to, reise med venner er mer naturlig nå siden vi har ungdom, da er det praktisk at en av oss er hjemme. Men savner han hvis jeg reiser uten. Det er noe med å oppleve ting med sin beste venn. 

Anonymkode: 1db7b...e04

Skrevet

Da står man jo nettopp friere til mange forskjellige typer turer. 

Anonymkode: 763ac...98f

Skrevet

Ja vi kommer til å reise sammen vi to. Vi har hatt 2 turer sammen mens barna har vært små, og kan hende det blir et par til.

Venninneturer kommer i tillegg. Slik har vi gjort det siden vi ble et par.

Anonymkode: 04d6d...947

Skrevet

Vi kommer fortsatt til å feriere sammen, men vi kommer også til å ha ferie hver for oss, rett og slett fordi vi har ulike interesser. Mannen min er gal etter å jakte, så han kommer sikkert til å bruke noe ferie på det. Jeg elsker å gå i fjellet, så da kan jeg gjøre det sammen med venninner eller alene. Fullstendig uproblematisk.

Anonymkode: dcc04...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...