Gå til innhold

Bare 41,7% av strømmålere i NO2 hadde per 30/9 blitt registrert med Norgespris.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://elhub.no/data-og-innsikt/statistikk-for-norgespris

Under halvparten har altså valgt Norgespris, i det dyreste strømområdet. Og bare 29,4 % av strømmålere i NO1, som er det nest dyreste strømområdet hadde blitt registrert med Norgespris. Var ikke det få? Jeg er litt overrasket. Sitter det mange på gjerdet å venter med å bestemme seg enda tro.

Tallene gjelder ikke fritidsboliger

Anonymkode: 5dbe5...6fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres liksom litt for godt ut til å være sant 🙈

Jeg ser an litt, vet mange som tenker det samme.

Anonymkode: 4d6ee...3d0

Skrevet

Er selv i NO2 og eier leilighet med svært lave strømutgifter. Var under 1 hundrelapp i måneden å spare på norgespris. Da dropper jeg det, sånn at det ikke er noe binding på leiligheten om vi velger å selge. Kan jo risikere at strømprisene går ned også. 

Anonymkode: 592d4...fb8

Skrevet

Jeg tror ikke på det. Får en følelse av å være på marked i Tyrkia. «Special price for you!»

Anonymkode: 4e7dd...52d

Skrevet

Synes det er veldig høy andel som alt har valgt det, ender nok opp med 70-80% når vinteren setter inn

Anonymkode: 87f3b...5d8

Skrevet

Har ikke valgt det selv, ennå.. sier som andre; det føles litt for godt ut til å være sant. Vil helst ikke kjøpe det som viser seg å være katta i sekken og så være bundet til det i minimum ett år.

Den bindingstiden som er ut 2026 syns jeg nesten er det som virker mest skummelt.

Anonymkode: 1a572...112

Skrevet

Det er litt skummelt at vi binder oss til strømprisen, men strømselskapene ikke binder seg til noe.

Frykten er at strømbruken ikke går opp, de synes de tjener fot lite, og dermed skrur opp nettleien....

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er litt skummelt at vi binder oss til strømprisen, men strømselskapene ikke binder seg til noe.

Frykten er at strømbruken ikke går opp, de synes de tjener fot lite, og dermed skrur opp nettleien....

Strømselskapene har ikke noe med nettleien å gjøre 

Anonymkode: d602e...7e6

Skrevet

Jeg har ikke kommet så langt. I følge elhub ville jeg spart 300 kroner i året på det ut fra 2024-priser, så føles ikke som hastverk.

Anonymkode: 9e67b...821

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

https://elhub.no/data-og-innsikt/statistikk-for-norgespris

Under halvparten har altså valgt Norgespris, i det dyreste strømområdet. Og bare 29,4 % av strømmålere i NO1, som er det nest dyreste strømområdet hadde blitt registrert med Norgespris. Var ikke det få? Jeg er litt overrasket. Sitter det mange på gjerdet å venter med å bestemme seg enda tro.

Tallene gjelder ikke fritidsboliger

Jeg har bare glemt det, sikkert fler som ikke husker det. Synes det har kommet lite info.

Anonymkode: a1823...1e9

Skrevet

Jeg kjenner flere som ikke velger å gjøre det rundt meg, men de bor i nyere leiligheter med fjernvarme, og noen bor i eldre blokker med fellesvarme på veggen. De bruker da ikke strøm til oppvarming som jeg gjør. Mens jeg bor i en eldre blokk med kun elektrisk oppvarming og det er ikke noe å tenke på en gang at jeg skal ha Norgespris. Kun august i fjor var den eneste måten hvor jeg hadde tapt på å ha Norgespris, hele 100 kr hadde jeg tapt, mens jeg alt i alt hadde spart 2-3000 tusen. Og jeg var sparsom på varmen i fjor for å unngå regninger på 6-7000 i mnd. 

Anonymkode: b90c8...f3a

Skrevet

Vil ikke ha lang bindingstid. 

Anonymkode: a0872...ab0

Skrevet

Vet ikke, det er noe som holder meg igjen. Usikker på hva, men tror kanskje det er en opposisjon i meg. Kjenner hele strømskandalen irriterer vettet av meg. Kanskje jeg fremdeles har et lite håp i meg at en mindretallsregjering kan bli overkjørt av større flertall fremdeles. Venter i hvert fall til statsbudsjettet er endelig vedtatt. 

Anonymkode: 025c5...206

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Vet ikke, det er noe som holder meg igjen. Usikker på hva, men tror kanskje det er en opposisjon i meg. Kjenner hele strømskandalen irriterer vettet av meg. Kanskje jeg fremdeles har et lite håp i meg at en mindretallsregjering kan bli overkjørt av større flertall fremdeles. Venter i hvert fall til statsbudsjettet er endelig vedtatt. 

Enig med deg. Har lastet ned watten appen og ser no når det er billigst å bruke strøm. I kveld er det 3-10 øre i en time så vasker maskinen som stå  klar da.

Skrevet

Ser jo mye rar argumentasjon tenker jeg. Fordi den og den sier det er bra så tror jeg det er dårlig. Fordi nettleien blir sikkert dyr - det er mulig men det henger jo ikke sammen. Jeg ville spart de siste årene så jeg har meldt på både bolig 1 og bolig 2. 

Anonymkode: 57969...a55

Skrevet
pele skrev (4 timer siden):

Enig med deg. Har lastet ned watten appen og ser no når det er billigst å bruke strøm. I kveld er det 3-10 øre i en time så vasker maskinen som stå  klar da.

Akkurat det. Haster jo ikke, har levd på gammel strømstøtte i 4 år nå, tåler en måned til liksom 🫤

Skrevet

I morgen vil ikke norgespris lønne seg for oss i sør for da er snittprisen på 0,07 øre. 

Anonymkode: 4e7dd...52d

Skrevet

Vi har bestilt, både hjemme og på hytta. Er ikke redd for å bli lurt. Betaler gjerne noen kroner ekstra (om det blir et minus-regnestykke) for å ha faste og forutsigbare strømpriser. Da prisene var på det mest ekstreme betalte vi 10k for en mnd med strøm, hjemme og hytta. Orker ikke det igjen. 

Anonymkode: b402e...926

Skrevet

Jeg tenker at nårtid har staten vært behjelpelige for oss innbyggere? Dette er for godt til å være sant. Man kan ikke bryte avtalen og de kan velge å sette den mer opp så nei takk. 

Anonymkode: 3531c...7bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker at nårtid har staten vært behjelpelige for oss innbyggere? Dette er for godt til å være sant. Man kan ikke bryte avtalen og de kan velge å sette den mer opp så nei takk. 

Den kan ikke øke før 2027.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Nei det kan de ikke 

Skrevet

Vi bor i en to år gammel 100kvm stor leilighet, med vannbåren varme, og vi har valgt norgespris. Sameiet har også valgt norgespris for garasjeanlegget der vi har elbilladerne våre. Jeg synes det er veldig deilig med forutsigbarhet. 

Anonymkode: 29fa1...4ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Vi bor i en to år gammel 100kvm stor leilighet, med vannbåren varme, og vi har valgt norgespris. Sameiet har også valgt norgespris for garasjeanlegget der vi har elbilladerne våre. Jeg synes det er veldig deilig med forutsigbarhet. 

Anonymkode: 29fa1...4ab

Synest du ikke at det er veldig urettferdig at vi sender strøm ut i kabler og at visst vi ikke hadde gjort det så hadde vi hatt vesentlig billigere strøm? Eller at regjeringen kunne gått for FrP sitt strømforslag som var mykje meir gunstigt? Vi går ikke for norgespris siden de kan sette den opp visst lite nedbør ol. Følger heller med. Viser seg at strøm her eg bur(vest) er litt over norgespris i ukedagene men i helga ligg den mellom 3 og 15 øre. Sparer  klesvask til helgene nå framover.

Anonymkode: 98d73...6ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei det kan de ikke 

Jo det kann de

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jo det kann de

Hvor står det?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...