Anonym bruker Skrevet 1. oktober #1 Skrevet 1. oktober Jeg jobber i en stor bedrift. Den er seriøs med alle instanser på plass. De er dog litt bakpå når det gjelder personalpolitikk og oppfølging. På min tvillingavdeling (vi er to like med 8 ansatte på hver, forskjellig ansvar men innenfor samme område) er det HØYT sykefravær. Det er ikke snakk om skulk, det er totalt nedkjørte og utslitte folk. Deres leder er en hyggelig mann, det er ikke noe vondt i han, men han er ELENDIG på å forstå sine ansatte. Vi har vært gjennom en tøff periode og resultatet er at denne avdelingen har 50% ansatte som har vært langtids syke. (Både 100% og gradert) Vår leder er hans rake motsetning, setter grenser, skjermer oss og sier fra når det er for mye. Han andre kjører på, tror de ansatte er maskiner og de som har sagt fra om for mye press har fått beskjed om å la pc bli på jobb så har de fri når de går hjem. Han forstår bare ikke hva stresset går ut på. Siden bedriften er bakpå på enkelte områder så er ikke rapportering av sykefravær optimal. Den er kvartalsvis og manuell. Da er de på rundt 8%. Men de siste to år (den perioden et prosjekt har pågått) er den på 34%. Det er helt vilt. Det er snakk om utbrent, angst, høyt blodtrykk osv. Hadde du varslet, bedt bedriften kjøre en annen og bredere statistikk. Jeg som observatør føler jeg burde, de på den andre avdelingen kjemper for å holde hodet over vann og ingen orker ta i dette. Anonymkode: 8df0c...1b4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober #2 Skrevet 2. oktober Ja, jeg ville nok ha varslet. For høyere ledelse burde det være en gavepakke å ha to slike tvillingavdelinger, hvorav den ene fungerer bra, den andre ikke, og hvor man så lett kan se hva som gjøres forskjellig. Anonymkode: b71dc...cbf
Anonym bruker Skrevet 2. oktober #3 Skrevet 2. oktober Er i en ganske lik situasjon, og jeg varslet. Lang historie kort, jeg fikk kjempeproblemer og den det gjalt fikk ture på som alltid. Jeg aner ikke hvorfor, men vedkommende er vernet. Ingen tør å ta i han, så han får gjøre som han vil. Mange har sagt opp, men nye kommer bare til. Så sier de opp og, og slik går det. Anonymkode: 80057...9f7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober #4 Skrevet 2. oktober Jeg kan ikke helt se at det skulle være nødvendig. Dette er jo ikke forhold som er skjult, f eks trakassering av ansatte. Sykefravær bør være kjente tall for øverste ledelse, med to avdelinger som kan sammenlignes, har de virkelig godt grunnlag allerede. Anonymkode: 1aa57...2bc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober #5 Skrevet 2. oktober Niks. Varslere får ofte trøbbel. Hadde ikke giddet. (Dessuten er det du beskriver ikke egentlig en typisk varslingssak. Det er dårlig ledelse over hele fjøla, ikke bare enkeltlederen). Anonymkode: 9c58d...dbc
Sommerkroppen 2029 Skrevet 2. oktober #6 Skrevet 2. oktober nei for det er du som får trøbbel i etterkant. En leder er ofte så skjermet, at det er som å stange hodet i veggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå