Gå til innhold

Hadde du sagt noe til foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nylig hatt bursdag her. 11 år. Alle jentene i klassen var her. 
To av de er ekstremt dominante og tøffe å kjeften. Mitt barn er aldri med de. 
Da de åpnet gaver så fikk min datter en gave ekstra fra en venninne som var fra hennes storesøster. Det var en samlefigur som datter ønsker seg men som bare er mulig å få tak brukt. 
Da datter åpnet var jeg på avstand så fikk ikke med meg alt. Etter festen ble venninna igjen og da begynte hun gråte. Hun og datter fortalte at de to jentene hadde hvisket «æsj, Temu dritt» og himlet med øynene. Senere hadde de kommet med små stikk at fattige folk handlet på Temu. 
Siden det gikk meg hus forbi står jeg nå igjen med å bare be jentene heve seg over det, eller si fra til foreldrene. For dette synes jeg er på grensen til mobbing, og det er definitivt TOTALT uakseptabel oppførsel. Jeg opplever foreldrene som reale og greie og jeg tror de vil ta det pent. 
Samtidig så tenker jeg, det er på tide å bare ta lærdom i dette, noen mennesker er bare ikke hyggelige og de bruker vi ikke tid på. 
Og det er altså ikke en Temu figur, det er en seriøs aktør som selger i Norge. Bare så det er klart. 😊

Anonymkode: 853d0...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å ringe foreldrene, men jeg hadde absolutt tatt meg en lang prat med datter og venninnen, og sagt hvor fantastisk fint jeg syntes det var at venninnen og storesøsteren hadde klart å finne en så omtenksom gave. Det er det som betyr noe, å være et godt og redelig og omsorgsfullt menneske. Hva andre velger å være kan man dessverre i liten grad kontrollere, men man kan vite å velge sine venner med omhu. Det har tydeligvis datteren din gjort, og det skal både hun og du være glad for☺️

Hvem går hjem fra selskapet med god følelse og glede? Ikke de to små sure trollene. 

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å ringe foreldrene, men jeg hadde absolutt tatt meg en lang prat med datter og venninnen, og sagt hvor fantastisk fint jeg syntes det var at venninnen og storesøsteren hadde klart å finne en så omtenksom gave. Det er det som betyr noe, å være et godt og redelig og omsorgsfullt menneske. Hva andre velger å være kan man dessverre i liten grad kontrollere, men man kan vite å velge sine venner med omhu. Det har tydeligvis datteren din gjort, og det skal både hun og du være glad for☺️

Hvem går hjem fra selskapet med god følelse og glede? Ikke de to små sure trollene. 

Nei det er jo der jeg er også. 
Men sorgen over at gaven var dritt var så stor. Jeg ble oppriktig lei meg på hennes vegne. 
Vi snakket lenge og godt og vi sa vi visste at dette var en fin og sjelden gave. Datter hadde bedt jentene gi seg da og understreker klart at HUN var glad for gaven. 
Saken er jo over sånn sett og det er en god lærdom å vokse litt på. 
Samtidig så er jeg så LEI av disse to. Det er ikke den første hendelsen der de er leie i kjeften. 
Men, du har nok rett. De er så store nå at dette får passere. Jeg får bare trygge datter og hennes krets på at de er gode nok. 
Takk for svar. ❤️

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Nei det er jo der jeg er også. 
Men sorgen over at gaven var dritt var så stor. Jeg ble oppriktig lei meg på hennes vegne. 
Vi snakket lenge og godt og vi sa vi visste at dette var en fin og sjelden gave. Datter hadde bedt jentene gi seg da og understreker klart at HUN var glad for gaven. 
Saken er jo over sånn sett og det er en god lærdom å vokse litt på. 
Samtidig så er jeg så LEI av disse to. Det er ikke den første hendelsen der de er leie i kjeften. 
Men, du har nok rett. De er så store nå at dette får passere. Jeg får bare trygge datter og hennes krets på at de er gode nok. 
Takk for svar. ❤️

Gaven var jo ikke dritt selv om de to utyskene sa det. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å skifte fokus når man blir så lei seg, men hva disse to måtte synes og mene betyr virkelig ingenting. Neste år inviterer du dem ikke om ikke de har forandret seg.

Endret av amandine
Skrevet

Jeg hadde tatt meg bryet! Hadde selv ønsket slik tilbakemelding hvis mitt barn hadde holdt på slik. Disse jentene trenger jo veiledning og hvordan skal det bli hvis vi voksne ikke reagerer?

Anonymkode: 2f174...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...