Gå til innhold

Erfaringer frivillig omsorgsovertagelse Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i din situasjon for to år siden. Kraftige, voldelige utageringer nesten daglig, mot oss og søsken. Vi var klare for å overlate omsorgen til noen andre. Hadde prøvd alt følte vi. Så vi ba barnevernet om hjelp. Etter å ha surret rundt i nesten ett år med noen få timer veiledning i uka, fikk vi endelig innvilget MST. Forandringen kom etter få uker. Nå er alt så bra som jeg ikke hadde turt drømme om før vi startet. Mitt råd: ikke gi opp før dere har prøvd MST. Frivillig plassering kan i noen tilfeller være bra, men ungdommen vil føle seg avvist og det kan gjøre situasjonen enda verre både nå og på sikt. Og hvis det ikke er aktuelt å plassere ham i en familie dere kjenner, er det institusjon som blir alternativet. Og det ønsker man virkelig ikke. 

Anonymkode: ff695...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi var i din situasjon for to år siden. Kraftige, voldelige utageringer nesten daglig, mot oss og søsken. Vi var klare for å overlate omsorgen til noen andre. Hadde prøvd alt følte vi. Så vi ba barnevernet om hjelp. Etter å ha surret rundt i nesten ett år med noen få timer veiledning i uka, fikk vi endelig innvilget MST. Forandringen kom etter få uker. Nå er alt så bra som jeg ikke hadde turt drømme om før vi startet. Mitt råd: ikke gi opp før dere har prøvd MST. Frivillig plassering kan i noen tilfeller være bra, men ungdommen vil føle seg avvist og det kan gjøre situasjonen enda verre både nå og på sikt. Og hvis det ikke er aktuelt å plassere ham i en familie dere kjenner, er det institusjon som blir alternativet. Og det ønsker man virkelig ikke. 

Anonymkode: ff695...d88

Som ansatt i MST blir jeg glad for å lese svaret ditt! Vi vet at mange opplever behandlingen som nyttig, men gøy å høre det mer direkte. 

Anonymkode: cd79e...d9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Som ansatt i MST blir jeg glad for å lese svaret ditt! Vi vet at mange opplever behandlingen som nyttig, men gøy å høre det mer direkte. 

Anonymkode: cd79e...d9f

Hva er MST? 

Anonymkode: 41416...4de

Skrevet

Har vært gjennom litt av det samme. Kraftige utbrudd og vold fra min sønn. Var ganske ekstremt en periode. Var også trusler om drap. Han hadde allerede en Adhd diagnose. Vi valgte å forsøke medisiner. Resultatet ble en helt annen gutt. Som både hadde det bedre og alt dette forsvant. En helt annen gutt.

Høres ut som han har dårlig følelsesregulering og du er den nærmeste og lar dette gå utover deg. 

Anonymkode: d7720...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...