Anonym bruker Skrevet 30. september #1 Skrevet 30. september Klarer å gå på det, men sjukt vondt. Hva hjelper? Sitte med beinet høyt? Støttebandasje ? Sette seg i sofaen og bare hvile benet? Er liksom ikke stort en lege kan gjøre Anonymkode: 4bc2f...2b5
Anonym bruker Skrevet 30. september #2 Skrevet 30. september Kjøp en støttebandasje. Jeg vrikket foten i sommer, forstuelse så hoven og vond. Første døgnet anbefales mest mulig ro og benet høyere enn hjertet, så hjelper det godt med en støttebandasje. De har på apoteket. Jeg hadde en lignende denne med borrelås, men det finnes mange typer https://www.farmasiet.no/catalog/hjelpemidler-og-utstyr/stotteprodukter/futuro-wrap-around-ankelstotte,5000732?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping - All Products - Max Clicks&gad_source=1&gad_campaignid=22697769967&gclid=CjwKCAjw_-3GBhAYEiwAjh9fUI5L1_rKWtjLu-g6cZPmVf_PHJRBTGUzwgl-AXIx0fhINMXUTLPFvRoCNo4QAvD_BwE Anonymkode: 6e125...f7f
Anonym bruker Skrevet 30. september #3 Skrevet 30. september Kulde og kompresjon! Rett i fryseren og hent en pose frosne erter eller noe sånt, og komprimer med støttebandasje eller liknenede. Så legger du foten høyere enn hjertet. Da begrenser du den dype vevsskaden og du begrenser hevelsen( som igjen kan gi mer vevsskade). Anonymkode: 64592...de6
Anonym bruker Skrevet 30. september #4 Skrevet 30. september Hvordan var dere dag 2? Anonymkode: 4bc2f...2b5
Anonym bruker Skrevet 30. september #5 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan var dere dag 2? Anonymkode: 4bc2f...2b5 Det kommer til å gjøre vondt noen dager. Uten tvil. Anonymkode: 64592...de6
Anonym bruker Skrevet 30. september #6 Skrevet 30. september Ikke vits å oppsøke lege? Er vel ikke noe en lege kan gjøre enn å si «ta det med ro og hold beinet høyt» Anonymkode: 4bc2f...2b5
Anonym bruker Skrevet 30. september #7 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ikke vits å oppsøke lege? Er vel ikke noe en lege kan gjøre enn å si «ta det med ro og hold beinet høyt» Anonymkode: 4bc2f...2b5 Med mindre du tror du har brukket noe er det ikke annet enn kulde, kompresjon og elevasjon legen kan bidra med. Har du et brudd nå du vel uansett på legevakten. Jeg ville sett an noen dager. Anonymkode: 64592...de6
Anonym bruker Skrevet 30. september #8 Skrevet 30. september Om det bare er en fostuing er det ikke noe legen kan gjøre nei, slike "bløtvevsskader" må bare gå sin gang. Hadde du fått en mer alvorlig skade, som brudd eller avrevet leddbånd e.l. hadde du ikke greid å stå på det. Mitt ben var hovent i over en uke, men smerten var betydelig mindre fra dag to. Fra dag tre var det ikke vondt i det hele tatt om jeg ikke vred ankelen i visse posisjoner, å gå var ikke vondt i det hele tatt. Men det var fortsatt skikkelig hovent. Vil tro det kommer ann på akkurat hvor strekken og skaden sitter i ankelen om det gjør vondt å gå. Anonymkode: 6e125...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå