Gå til innhold

Klage på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i frisør yrket med renhold på siden av. I renhold har jeg vært i 4år nå, trives så som så. Vi har en ekstremt streng sjef som kan gjøre det litt mindre gøy å komme på jobb. Den siste tiden har jeg fått klage fra én enkel person, altså samme person hver gang. Der jeg vasker er et sted med masse barn som er der kontinuerlig, jeg har ikke sjans å vaske det utenom når de er der. De har den siste tiden økt til nesten 150 barn på et nokså lite bygg. Det blir sand som de drasser med inn, mat blir såklart på gulvet (ettersom dette ikke er store barn)

Da jeg har vasket der er det skittent rett etterpå. I det bygget eier denne damen som alltid klager på meg, hun ringer min leder og jeg får kjeft og kritikk derfra. Det har vært snakk om å omregulere arb.tiden siden det ikke er mulig å komme til. Det gikk klager ifjor og nå er hun igang igjen. Kjenner jeg omtrent ikke har lyst å dra på jobb og forholde meg til det andre yrket istedenfor. 

Hva skal jeg gjør og hva skal jeg gjøre for å finne motivasjonen i det hele tatt? Det er en nok underverdig jobb fra før og kjenner meg sliten i denne jobben. Når klagen kommer ringer sjefen meg ned og er innom for "sjekk" hele tiden. 

Anonymkode: d1d0b...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha sagt det akkurat som du skriver her, at det er helt umulig å holde det rent når barna drar inn så mye sand hele tiden. Så ville jeg ha sagt at jeg ikke ønsket å vaske der lenger. Om du ikke blir overflyttet til et annet sted, så ville jeg heller ha funnet meg en annen jobb. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (33 minutter siden):

Jeg ville ha sagt det akkurat som du skriver her, at det er helt umulig å holde det rent når barna drar inn så mye sand hele tiden. Så ville jeg ha sagt at jeg ikke ønsket å vaske der lenger. Om du ikke blir overflyttet til et annet sted, så ville jeg heller ha funnet meg en annen jobb. 

Vurderer å finne en annen jobb. Det har vært møte pga dette, man vasker jo så godt man kan. Kun ho som klager, ingen andre. 

Skrevet

Med tørrmopp er det ikke mulig å få det rent. Jeg jobber i barnehage og de som vasker drar over med tørrmopp og en liten spray. Drar jeg hånda over gulvet etter de har vasket er jeg full av sand. Dette mens barna er ute 

Anonymkode: 532e1...07f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Med tørrmopp er det ikke mulig å få det rent. Jeg jobber i barnehage og de som vasker drar over med tørrmopp og en liten spray. Drar jeg hånda over gulvet etter de har vasket er jeg full av sand. Dette mens barna er ute 

Ja så at jeg skal vaske der mens det er masse folk, så blir det feil å klage. Alle barna så og si var inne hele dagen igår.  Her var det klage som at doene luktet utedo og skittent overalt. Det er ikke mye givende med å få slengt slike kommentarer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men det er helt sant, det blir ikke reint med tørrmopp nei. Dere klager vel kanskje ikke heller? 😊 Det er ikke mulig å holde det klinisk rent, og nedvask tar vi kun en gang i året. Altså vi har ei som klager over at det ikke er helt rent, men med masse folk trappene rundt er det desverre ikke mulig. 

Skrevet

Helighet, sjefen din må  jo være sjef og fortelle kunden at så lenge det vaskes mens det er folk der, så er det så bra resultatet kan bli, ikke bare ta i mot klagene uten å si hvorfor det er sånn. Jeg har selv jobbet i renholdsfirma, og vasket flere butikker mens det var folk der, da blir det som det blir da. Men når det er så mye trafikk som du forteller om,og  så mye klager, burde vasking vært lagt til iutenfor åpningstid for lengst.

Og jeg skjønner at kunden blir frustrert over å betale for at det aldri blir ordentlig rent,men du kan ikke trylle barna bort heller,

Si det som sommerkroppen sa.

Anonymkode: db39c...ffb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vurderer å finne en annen jobb. Det har vært møte pga dette, man vasker jo så godt man kan. Kun ho som klager, ingen andre. 

Men skjønner ikke dama selv problemet? Sjefen din må jo si til henne at når det vaskes mens det er barn der, så blir det jo sånn. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (5 timer siden):

Men skjønner ikke dama selv problemet? Sjefen din må jo si til henne at når det vaskes mens det er barn der, så blir det jo sånn. 

Tydeligvis ikke. Jeg så jo det var skittent, noe det blir etter så mange barn på ett sted. Jeg måtte gå etter åpningstid for å gjøre rent, da ble det rent men blir ugunstig for min dag ellers. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.9.2025 den 8.59):

Fatter bare ikke hvorfor hun ikke kan ta det direkte til meg istedenfor å ringe min sjef? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fatter bare ikke hvorfor hun ikke kan ta det direkte til meg istedenfor å ringe min sjef? 

Fordi det er vanlig vei å gå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Fordi det er rette tjenestevei. 

Anonymkode: b4b2a...d79

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Fordi det er rette tjenestevei. 

Anonymkode: b4b2a...d79

Ja men merkelig det kun er hun som gjør det. Jeg får mye kritikk av denne damen, tror neppe hun liker meg. Jeg tar det litt personlig også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja men merkelig det kun er hun som gjør det. Jeg får mye kritikk av denne damen, tror neppe hun liker meg. Jeg tar det litt personlig også. 

Hvorfor er ikke tidspunktet for vask der langt etter stengetid? Det burde jo vært gjort for lengst.

Skrevet

Jeg jobber som renholder på en vidergående skole. Der vasker vi gulvene en gang om dagen. Er det skittent etter en stund, så blir det vasket dagen etter. Hvis vi ser noe mat søl så tar vi det selvfølgelig. 

Skjønner godt at du blir oppgitt ja. Er ikke noe moro å få klager når du gjør det du skal gjøre 

Anonymkode: 7dca1...90a

Skrevet

Har det alltid vært vasket her i vanlig arbeidstid eller er dette en endring de siste årene? Er vasking på dagtid noe hun som klager på har godtatt som del av vilkårene? Om hun tidligere fikk vasket etter vanlig arbeidstid og lederen din har lovet at kvaliteten på arbeidet skal være likt, så får hun jo en lavere kvalitet enn det hun etterspør. Hun vil jo da igjen kunne få klage for foreldrene.

Det er jo ikke noe kjekt for noen med denne klagingen. Her må jo noen hos dere ha et møte med kunden. Hvis kunden ikke er fornøyd med slik det løses nå må jo noe endres. Det kan være redusert betaling, ekstra vask etter arbeidstid fredag, forskjøvet arbeidstid slik at det alltid vaskes etter arbeidstid og da kanskje mer betaling. Kunden kan også finne seg en annen leverandør og får noen andre til å gjøre jobben. Når dette er bestemt, så må klagingen opphøre med mindre det skjer noe ekstraordinært. Har hun godtatt vasking på dagtid får hun det rett og slett ikke like rent som når det vaskes etter at alle har gått hjem. 

Anonymkode: 36907...a8c

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og det er dårlig vasket der. Drar over med tørrmopp og koster rusket opp med en kost. Man må bruke våtmopp for å få det rent. Man mobber heller ikke gulvet hjemme med tørrmopp. Når vi har klaget er det sjefen vår som melder fra til sjefen i renhold. Ikke til enkelt ansatte som vasker. 
Det er rette veien å gå. 
En kollega kostet gulvet etter vaskerne hadde vasket og brettet var full av sand. Vi har små barn som leker på gulvet. Det er ikke godt nok. Det handler om hygiene, smitte osv. de mopper kun gulvene, og tar ikke vinduskarmer eller lister. Vi ansatte må bruke tid bort fra barna for å ta det vaskerne ikke tar. Etter 15 år i yrket har jeg aldri klaget på noen. Men når det er prim på gulvet i 14 dager uten at vaskerne har fått den opp fra gulvet er det kritikkverdig. 
Vi ser at enkelte er flinkere enn andre i renhold. Jeg personlig bryr meg ikke 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg jobber i barnehage og det er dårlig vasket der. Drar over med tørrmopp og koster rusket opp med en kost. Man må bruke våtmopp for å få det rent. Man mobber heller ikke gulvet hjemme med tørrmopp. Når vi har klaget er det sjefen vår som melder fra til sjefen i renhold. Ikke til enkelt ansatte som vasker. 
Det er rette veien å gå. 
En kollega kostet gulvet etter vaskerne hadde vasket og brettet var full av sand. Vi har små barn som leker på gulvet. Det er ikke godt nok. Det handler om hygiene, smitte osv. de mopper kun gulvene, og tar ikke vinduskarmer eller lister. Vi ansatte må bruke tid bort fra barna for å ta det vaskerne ikke tar. Etter 15 år i yrket har jeg aldri klaget på noen. Men når det er prim på gulvet i 14 dager uten at vaskerne har fått den opp fra gulvet er det kritikkverdig. 
Vi ser at enkelte er flinkere enn andre i renhold. Jeg personlig bryr meg ikke 

Dere får nok det det betales for, De har mest sannsynlig ikke betalt for å vaske vinduskarmer., gulvlister en gang i blant.  Ikke sikkert at det er betalt for å vaske med våtmopp heller, det tar endel lenger tid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Har det alltid vært vasket her i vanlig arbeidstid eller er dette en endring de siste årene? Er vasking på dagtid noe hun som klager på har godtatt som del av vilkårene? Om hun tidligere fikk vasket etter vanlig arbeidstid og lederen din har lovet at kvaliteten på arbeidet skal være likt, så får hun jo en lavere kvalitet enn det hun etterspør. Hun vil jo da igjen kunne få klage for foreldrene.

Det er jo ikke noe kjekt for noen med denne klagingen. Her må jo noen hos dere ha et møte med kunden. Hvis kunden ikke er fornøyd med slik det løses nå må jo noe endres. Det kan være redusert betaling, ekstra vask etter arbeidstid fredag, forskjøvet arbeidstid slik at det alltid vaskes etter arbeidstid og da kanskje mer betaling. Kunden kan også finne seg en annen leverandør og får noen andre til å gjøre jobben. Når dette er bestemt, så må klagingen opphøre med mindre det skjer noe ekstraordinært. Har hun godtatt vasking på dagtid får hun det rett og slett ikke like rent som når det vaskes etter at alle har gått hjem. 

Anonymkode: 36907...a8c

Jeg fikk jobb i renhold (i kommunen) fpr 5 år siden, så jobbet der i 5år. Hun har klaget frem og tilbake i 3år nå, perioder der hun har vært stille. Jeg tror det går etter hvilket humør hun er i desverre. Før meg så vasket ei annen dame der, hun fikk litt kritikk hun også men ikke videre til ledelsen som i mitt tilfelle. Jeg har jobb 3 ganger i uken der fast til faste arbeidstider OG da kan jeg ikke bare komme å gå når det passer seg. Det er kun i ferier jeg kunne gå tilbake på ettermiddagen for å gjøre denne fruen fornøyd. Jobber eller i frisøryrket, det slipper jeg iallefall klaging men vondt i nakke og rygg. Vurderer å hel omskolert meg siden jeg er 35 og mye igjen av arbeidslivet. Det virker bare som at denne damen ikke liker meg. De siste 3årene har bare blitt enda flere barn, så derfor mer skittent. Jeg blir sliten av henne og orker ikke flere møter. Det går litt personlig inn på meg og gruer meg... ikke gøy. 

Nå skal det sies at jeg vasker bra. Har tørrmopp først , så våtmopp med såpe. Bruker ikke bøtte men tar spray på gulvet. 

Skrevet

Får også migrene anfall av dette. Stress trigger min migrene, hun må bare slutte å klage så. Jeg må vurdere en sykemelding snart om det fortsetter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.9.2025 den 21.27):

Jeg måtte gå etter åpningstid for å gjøre rent, da ble det rent men blir ugunstig for min dag ellers. 

Når skal du vaske der da? Hva betaler de for, at du skal vaske under eller etter stengetid?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Når skal du vaske der da? Hva betaler de for, at du skal vaske under eller etter stengetid?

Ingenting betaler de ekstra. Men går tidligere fra jobb. Så går jeg tilbake om ettermiddagen. 

Skrevet

Vi kan nesten ikke legge opp løpet for henne lengre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ingenting betaler de ekstra. Men går tidligere fra jobb. Så går jeg tilbake om ettermiddagen. 

Du har vel en arbeidstid der?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi kan nesten ikke legge opp løpet for henne lengre. 

Hva mener du med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...