Anonym bruker Skrevet 29. september #1 Skrevet 29. september Jeg gifta meg i helga og i dag fikk jeg totalt panikk angst. Vi gifta oss i helga etter mange år som forlovere/samboere. Får en følelse av å være bunden/kvælt/låst og panikken tar meg. Noen andre her inne som har hatt det slikt selv? Vet det sitter kun i hodet og den der "nå er jeg bunden" og ordet gift isdendenfor samboere. Har lest at dette er vanlig og det er den psykiske delen med alt. Og det var jeg som har pushet på å gifte meg også.. ironiske hehe😅 Anonymkode: 01835...beb
Anonym bruker Skrevet 29. september #2 Skrevet 29. september Elsker du ham, og vil du tilbringe resten av livet med ham? Anonymkode: 1942e...75c
Anonym bruker Skrevet 30. september #3 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Elsker du ham, og vil du tilbringe resten av livet med ham? Anonymkode: 1942e...75c Altså uansett, er svaret: Ja, som under vielsen, har du ingenting å frykte, bare kos og glede. Er svaret: nei, eller vet ikke, har du et jævla problem. Anonymkode: 1942e...75c
Anonym bruker Skrevet 30. september #4 Skrevet 30. september Stoppet tankene rundt giftermål på kjole, bordkort, gjesteliste og fotograf? Ja, du er nå bundet til mannen din juridisk. Det er det et giftermål gjør. For alt det andre så er det som det var før dere pynta dere og sa ja. Anonymkode: 91b9f...dce
Anonym bruker Skrevet 30. september #5 Skrevet 30. september Ved større endringer er det ganske normalt å føle på en form for frykt, frykt for endring, frykt for å ha tatt feil valg, man vet hva man har osv. Helt normalt. Hva er det du føler du er redd for? Du kan fremdeles flytte fra mannen om det ikke går - det kunne du da dere var samboere også. Du bor fremdeles med mannen nå - det gjorde du også da dere var samboere. Nå har dere begge to bekreftet ekstra gjennom giftemålet at utgangspunktet nå er at dere to er et lag, ønsker å være hverandres nærmeste og jobbe sammen for å få det best mulig i livet. Det er positivt og ikke noe å frykte. Og skulle det gå skeis, så er du ikke bundet for resten av livet. Bryllup er på en måte et antiklimaks, masse arbeid, ofte langvarige forberedelser, masse planlegging, masse tankevirksomhet. Og når dagen kommer er mange veldig slitne av alle forberedelser. Så er det forholdsvis raskt overstått, og man kan føle "var dette alt?". Helt normalt. Men livet og hverdagen går videre som normalt etter bryllupet også, ikke store endringene fra når man var samboere. Gratulerer med bryllupet som var i helgen - lykke til videre, jeg tror dette blir bra, når du bare blir varm på beina igjen Anonymkode: fc623...003
Anonym bruker Skrevet 30. september #6 Skrevet 30. september Ja. Jeg kjente angsten og panikken dagen etter bryllupet. Det var fælt. Men det gikk over ganske kjapt, og mange år senere er jeg fortsatt lykkelig gift 😊 Anonymkode: 459ed...8a3
Anonym bruker Skrevet 30. september #7 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (18 timer siden): Elsker du ham, og vil du tilbringe resten av livet med ham? Anonymkode: 1942e...75c Ja selvfølgelig hadde jo ikke gifta meg hvis ikke Anonymkode: 01835...beb
Anonym bruker Skrevet 30. september #8 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Stoppet tankene rundt giftermål på kjole, bordkort, gjesteliste og fotograf? Ja, du er nå bundet til mannen din juridisk. Det er det et giftermål gjør. For alt det andre så er det som det var før dere pynta dere og sa ja. Anonymkode: 91b9f...dce Jeg vet jo at alt er likt før, det er bare den psykiske delen oppi dette Anonymkode: 01835...beb
Anonym bruker Skrevet 30. september #9 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ved større endringer er det ganske normalt å føle på en form for frykt, frykt for endring, frykt for å ha tatt feil valg, man vet hva man har osv. Helt normalt. Hva er det du føler du er redd for? Du kan fremdeles flytte fra mannen om det ikke går - det kunne du da dere var samboere også. Du bor fremdeles med mannen nå - det gjorde du også da dere var samboere. Nå har dere begge to bekreftet ekstra gjennom giftemålet at utgangspunktet nå er at dere to er et lag, ønsker å være hverandres nærmeste og jobbe sammen for å få det best mulig i livet. Det er positivt og ikke noe å frykte. Og skulle det gå skeis, så er du ikke bundet for resten av livet. Bryllup er på en måte et antiklimaks, masse arbeid, ofte langvarige forberedelser, masse planlegging, masse tankevirksomhet. Og når dagen kommer er mange veldig slitne av alle forberedelser. Så er det forholdsvis raskt overstått, og man kan føle "var dette alt?". Helt normalt. Men livet og hverdagen går videre som normalt etter bryllupet også, ikke store endringene fra når man var samboere. Gratulerer med bryllupet som var i helgen - lykke til videre, jeg tror dette blir bra, når du bare blir varm på beina igjen Anonymkode: fc623...003 Takk for det❤️🥰 ja det er som du sier plutselig var dagen der og over. Fikk ikke landet før i gårkveld og det var da det slo meg. Det er den psykiske delen med det, at alt blir så alvorlig, bunden osv. men det vil nok gå seg til ved tiden for det er jo ikke noe annet som er forandret. Hverdagen er lik og livssituasjonen også 🥰 Anonymkode: 01835...beb
Anonym bruker Skrevet 30. september #10 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja. Jeg kjente angsten og panikken dagen etter bryllupet. Det var fælt. Men det gikk over ganske kjapt, og mange år senere er jeg fortsatt lykkelig gift 😊 Anonymkode: 459ed...8a3 Så godt å høre at jeg er ikke den eneste😅 etter som jeg har lest litt så er det nokså vanlig å få den etterpå.. har bare ikke hørt om dette før og følte meg alene og redd for hva nå.. hvorfor føler jeg meg slikt. Anonymkode: 01835...beb
Anonym bruker Skrevet 30. september #11 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja selvfølgelig hadde jo ikke gifta meg hvis ikke Anonymkode: 01835...beb Da er det ikke noe problem. Anonymkode: 1942e...75c
Anonym bruker Skrevet 30. september #12 Skrevet 30. september Ekteskapet er bare papir. Jeg forlovet meg etter 1 år sammen, da fikk jeg den panikken. Nå er vi liksom bundet med ring og alt. Ikke bundet i den forstand, men følelsen. Giftet oss 7 år etter og det var en ren glede. Fikk to barn før det. Ganske vanlig å få en panikk følelse når det skjer store forandringer. Etter hvert når du har vent deg til tanken vil det bli bedre Anonymkode: 16c7e...39d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå