Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:38 #1 Skrevet mandag kl 13:38 Etter 22 år med jojo-slanking, ned 15 kg opp 20-så har jeg krøpet til korset for å få hjelp av slankesprøyter, dvs Wegovy. Skal få veiledning av lege, ernæringsfysiolog og fysioterapeut underveis. Dette er ikke en lettvint utvei for meg, men forhåpentligvis en hjelp på veien mot en normalvekt. Er ikke ute etter kritikk eller kjeft, jeg har virkelig prøvd. Men får beskjed om at i min situasjon så kan Wegovy være et godt hjelpemiddel på veien. Men, jeg er livredd for bivirkninger: har lest og hørt skrekkhistorier, og kjenner jeg blir dårlig bare ved tanken. Kan noen med erfaringer trøste meg litt her? Finnes det noen solskinnshistorier som jeg kan klamre meg til? Takknemlig hvis noen ønsker å dele sine erfaringer🫶🏼 Anonymkode: 3f0e2...baf
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:40 #2 Skrevet mandag kl 13:40 Det er viktig å trappe rolig opp. Jeg merker kvalme som bivirkning dagen etter at jeg har satt en dose, men ellers ingen ting. Det er helt overkommelig. Masse lykke til!! Anonymkode: 3a47d...5ad
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:45 #3 Skrevet mandag kl 13:45 Tusen takk for svar! Det høres jo levelig ut🥰 Anonymkode: 3f0e2...baf
Anonym bruker Skrevet mandag kl 14:07 #4 Skrevet mandag kl 14:07 Av de tusenvis av mennesker som går på den er det få alvorlige bivirkninger, så ikke ta sorgene på forskudd. Får du grusomme bivirkninger slutter du, men de fleste gjør ikke det. Anonymkode: f5b9e...19a
Anonym bruker Skrevet mandag kl 14:14 #5 Skrevet mandag kl 14:14 Takk. Håper det går smooth🙏🏼 Anonymkode: 3f0e2...baf
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:51 #6 Skrevet mandag kl 15:51 Begynte for 8 uker siden. Var ganske trøtt de første dagene de første 4 ukene, men thats it. Gikk over på uke 5 Anonymkode: ef6b0...a2d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:28 #7 Skrevet mandag kl 16:28 Er det bra å spise veldig lite mat pga Wegovy? Ei venninne går på Wegovy og hun sier hele tiden hvor lite hun spiser. Jeg vet ikke hvor lite hun spiser da. Hun har spist veldig lite før etter slankeoperasjon, men gikk opp all vekten pluss litt til noen år senere Anonymkode: 58cca...5ed
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:50 #8 Skrevet mandag kl 16:50 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Begynte for 8 uker siden. Var ganske trøtt de første dagene de første 4 ukene, men thats it. Gikk over på uke 5 Anonymkode: ef6b0...a2d 🤞🏼Håper… Det skal jeg takle🤗 Anonymkode: 3f0e2...baf
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:50 #9 Skrevet mandag kl 16:50 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Er det bra å spise veldig lite mat pga Wegovy? Ei venninne går på Wegovy og hun sier hele tiden hvor lite hun spiser. Jeg vet ikke hvor lite hun spiser da. Hun har spist veldig lite før etter slankeoperasjon, men gikk opp all vekten pluss litt til noen år senere Anonymkode: 58cca...5ed Nei, det er ikke bra, og ikke om å gjøre å spise minst mulig. Man skal jo være i underskudd, det er det som gjør at man går ned i vekt, men det er viktig å få i seg nok næring også. En ting er at faren for bivirkninger er større om man spiser for lite, men man blir også slapp, trøtt, svimmel og underernært om man spiser for lite. De anbefaler å sette opp et planlagt inntak av næringsstoffer, proteiner osv og holde seg til den selv om man ikke er fysisk sulten. Anonymkode: f5b9e...19a
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:42 #10 Skrevet mandag kl 18:42 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det bra å spise veldig lite mat pga Wegovy? Ei venninne går på Wegovy og hun sier hele tiden hvor lite hun spiser. Jeg vet ikke hvor lite hun spiser da. Hun har spist veldig lite før etter slankeoperasjon, men gikk opp all vekten pluss litt til noen år senere Anonymkode: 58cca...5ed Nei, på ingen måte. Men det er vanskelig å spise mye. Hvertfall for meg. Jeg blir mett etter en iskaffe (den med protein) eller ett knekkebrød. Jeg kjenner ikke sult og det er så motstridende å spise når man på ingen måte er sulten. Så klokka blir fort 14-15 før jeg kjenner at jeg trenger næring. Og det er ikke bra! Anonymkode: ef6b0...a2d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:02 #11 Skrevet mandag kl 21:02 Gått på den i fem måneder. Ikke hatt en eneste bivirkning. Anonymkode: a2a4d...0a1
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:40 #12 Skrevet tirsdag kl 09:40 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Gått på den i fem måneder. Ikke hatt en eneste bivirkning. Anonymkode: a2a4d...0a1 Hadde vært magisk å oppleve det samme som deg🙏🏼 Spiser du mye mindre nå? Kan jeg spørre hvor mye du har gått ned i vekt? Anonymkode: 3f0e2...baf
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:05 #13 Skrevet tirsdag kl 19:05 Anonym bruker skrev (På 29.9.2025 den 15.38): Etter 22 år med jojo-slanking, ned 15 kg opp 20-så har jeg krøpet til korset for å få hjelp av slankesprøyter, dvs Wegovy. Skal få veiledning av lege, ernæringsfysiolog og fysioterapeut underveis. Dette er ikke en lettvint utvei for meg, men forhåpentligvis en hjelp på veien mot en normalvekt. Er ikke ute etter kritikk eller kjeft, jeg har virkelig prøvd. Men får beskjed om at i min situasjon så kan Wegovy være et godt hjelpemiddel på veien. Men, jeg er livredd for bivirkninger: har lest og hørt skrekkhistorier, og kjenner jeg blir dårlig bare ved tanken. Kan noen med erfaringer trøste meg litt her? Finnes det noen solskinnshistorier som jeg kan klamre meg til? Takknemlig hvis noen ønsker å dele sine erfaringer🫶🏼 Anonymkode: 3f0e2...baf Jeg har ingen erfaring, men vurderer å gjøre det samme. Gikk du til fastlegen? Ordnet fastlegen med ernæringsfysiolog og sånnt? Er det standard tilbud? Er det som skremmer meg nemlig. Det å skulle finne utav alt på egen hånd. Men hvis man får sånn individuell hjelp så er det kanskje mer overkommelig. Anonymkode: 0d8c7...0df
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:48 #14 Skrevet tirsdag kl 19:48 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Jeg har ingen erfaring, men vurderer å gjøre det samme. Gikk du til fastlegen? Ordnet fastlegen med ernæringsfysiolog og sånnt? Er det standard tilbud? Er det som skremmer meg nemlig. Det å skulle finne utav alt på egen hånd. Men hvis man får sånn individuell hjelp så er det kanskje mer overkommelig. Anonymkode: 0d8c7...0df Det finnes ørten apper som tilbyr det her. De har leger, ernæringsfysiologer , fysioterapeuter osv. Hos legen vil du antagelig bare få en resept og min erfaring er at fastleger har altfor lite kunnskap om dette Anonymkode: ef6b0...a2d
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:58 #15 Skrevet tirsdag kl 19:58 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg har ingen erfaring, men vurderer å gjøre det samme. Gikk du til fastlegen? Ordnet fastlegen med ernæringsfysiolog og sånnt? Er det standard tilbud? Er det som skremmer meg nemlig. Det å skulle finne utav alt på egen hånd. Men hvis man får sånn individuell hjelp så er det kanskje mer overkommelig. Anonymkode: 0d8c7...0df Jeg gjør dette gjennom Helseresepten for å få veiledning og råd. Hadde ikke våget å gjøre det på egen hånd. Koster ja, men håper det blir en god investering i helsa. Anonymkode: 3f0e2...baf
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:36 #16 Skrevet tirsdag kl 20:36 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg gjør dette gjennom Helseresepten for å få veiledning og råd. Hadde ikke våget å gjøre det på egen hånd. Koster ja, men håper det blir en god investering i helsa. Anonymkode: 3f0e2...baf Ah ja. Skjønner. Hva kommer det til å koste totalt tror du? Sikkert vanskelig å si hva,medisinene blir å koste, men alt det andre.. Anonymkode: 0d8c7...0df
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:41 #17 Skrevet tirsdag kl 20:41 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ah ja. Skjønner. Hva kommer det til å koste totalt tror du? Sikkert vanskelig å si hva,medisinene blir å koste, men alt det andre.. Anonymkode: 0d8c7...0df Sprøyta koster 3200 kroner for 2.4 mg. Jeg betaler 1000 kroner mnd for oppfølging via Yazen. Dyrt, men verdt det Anonymkode: ef6b0...a2d
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:56 #18 Skrevet tirsdag kl 21:56 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ah ja. Skjønner. Hva kommer det til å koste totalt tror du? Sikkert vanskelig å si hva,medisinene blir å koste, men alt det andre.. Anonymkode: 0d8c7...0df 2495 pr mnd for veiledning og oppfølging, 1700kr for en mnd med Wegovy. Anonymkode: 3f0e2...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå