Anonym bruker Skrevet 28. september #26 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det betyr at regningene ligger på et bord. Ingen tar bilder av regningene og poster på SOME. Ingen tar bilder av sitt egentlige liv. En ganske kjent sak egentlig. Er bare merkelig at du ikke tok poenget. Anonymkode: ebc2b...b37 Regningene ligger på et bord? Hvilket århundre lever du i? Og jo, mange, de fleste, tar bilder av sitt egentlige liv. Det er bare det at de fleste nok har bedre og mer innholdsrike liv enn dere. Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #27 Skrevet 28. september TheWitch skrev (2 timer siden): Jeg har en ide! Fra miden av november kan vi ikke lage en tråd med bilde av det vi ikke lykkes med? Brettet med de brente peperkakene? Peperkakehuset som ser ut som er har pynet i fylla? Oppvasken fra sist uke som enda ikke har gått inn i oppvaskmaskinen selv om man fortsatt tror på julemirkaler. Det er mitt sosialemedier-liv hele året.... eller jeg poster glade ting også, men også gjerne stua som ser ut som om noen har gått berserk... mens sannheten er at "noen" har begynt på en grundig opprydding som det tar lenger tid å fullføre enn "noen" tenkte da de begynte... Det er både hyggelig, litt morsomt, av og til nesten "tragisk" og av og til blir jeg inspirert til å gyve løs på dritten, så varierer det om bildet etterpå er av en strøken stue, eller et vrak (les: meg) som sitter i sofaen og skåler med en kopp vann eller noe sånn. Det begynte nok som et svar til glansbilde-verdenen som gjerne ble presentert rundt omkring. Når det er sagt, så er det av og til deilig med en "glans-verden" også av og til. Anonymkode: a8385...ef3
☆☆☆ Skrevet 28. september #28 Skrevet 28. september Eg tjuvstarta med å høre litt på julelista mi på Spotify i forrige veke, og såg litt på julekontoane eg følger på instagram. Sjølv om eg ikkje har tømmerhytte å feire jul i gir bilda av julepynta tømmerhytter godkjensle og sjølv om eg er vestlending og har opplevd langt fleire grøne (eller helst brune) juler enn kvite synes eg det er stas med bilder av snømenn, snølykter og anna. Det går an å sjå noko og bli begeistra utan å ha som ryggmargrefleks at sånn må eg også ha og har eg ikkje det blir eg deprimert.
Anonym bruker Skrevet 28. september #29 Skrevet 28. september Virker som majoriteten som svarer her inne er folk med lite nettverk og som står utenfor samfunnet på mange måter. Folk med 50 venner på Facebook og som ikke forstår hva spetalen snakker om. Men - det er mange samfunnslag, og han sikter trolig ikke til dere her inne. Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #30 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Regningene ligger på et bord? Hvilket århundre lever du i? Og jo, mange, de fleste, tar bilder av sitt egentlige liv. Det er bare det at de fleste nok har bedre og mer innholdsrike liv enn dere. Anonymkode: a8b6f...e51 Det er jo poenget det uttrykket skal treffe, ikke så konkret som du gjør det til. Vi har mange slike uttrykk, som svin på skauen, treffer fremdeles godt i dag selv om det er lenge siden folk gjemte grisene i skogen når skattefuten skulle på opptelling. Snakk om å gjøre seg vrang. Anonymkode: 769f6...3c7
TheWitch Skrevet 28. september #31 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er mitt sosialemedier-liv hele året.... eller jeg poster glade ting også, men også gjerne stua som ser ut som om noen har gått berserk... mens sannheten er at "noen" har begynt på en grundig opprydding som det tar lenger tid å fullføre enn "noen" tenkte da de begynte... Det er både hyggelig, litt morsomt, av og til nesten "tragisk" og av og til blir jeg inspirert til å gyve løs på dritten, så varierer det om bildet etterpå er av en strøken stue, eller et vrak (les: meg) som sitter i sofaen og skåler med en kopp vann eller noe sånn. Det begynte nok som et svar til glansbilde-verdenen som gjerne ble presentert rundt omkring. Når det er sagt, så er det av og til deilig med en "glans-verden" også av og til. Anonymkode: a8385...ef3 Joda jeg har gjort det samme selv i protest mot glansbilder, men nå er jeg så lite på sosilale media at det spiller ingen rolle.
Anonym bruker Skrevet 28. september #32 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo poenget det uttrykket skal treffe, ikke så konkret som du gjør det til. Vi har mange slike uttrykk, som svin på skauen, treffer fremdeles godt i dag selv om det er lenge siden folk gjemte grisene i skogen når skattefuten skulle på opptelling. Snakk om å gjøre seg vrang. Anonymkode: 769f6...3c7 Er en del her inne som er så langt fra de spetalen snakker om at de har ikke sjans til å relatere seg. Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #33 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (11 timer siden): Refererer til det spetalen sier i podcasten på Nettavisen 😅 jeg synes det er en morsom greie som treffer spikeren godt. Er du inni bobla selv ser du det ikke- tar du et steg tilbake ser du Anonymkode: ec00d...835 Tror de fleste, hvis en ikke legger vrangsiden til, forstår meget godt hva han sikter til. Spetalen liker å sette ting på spissen og male et bilde ut fra det. Vi må klare å ta dette for hva det er. Men han utelater de fleste, altså vi helt vanlige folk som deler mer enn glansbilder, men snarere hendelser på både godt og vondt. Gjerne med litt humor. Anonymkode: 769f6...3c7
Anonym bruker Skrevet 28. september #34 Skrevet 28. september TheWitch skrev (2 timer siden): Jeg har en ide! Fra miden av november kan vi ikke lage en tråd med bilde av det vi ikke lykkes med? Brettet med de brente peperkakene? Peperkakehuset som ser ut som er har pynet i fylla? Oppvasken fra sist uke som enda ikke har gått inn i oppvaskmaskinen selv om man fortsatt tror på julemirkaler. Glimrende, jeg digger litt tørrvittige skråblikk på ting som ikke gikk helt etter den optimistiske planen 😂👍🏻 Hva bør tråden hete? Evangeliet om de tre brente pepperkakemenn og den stressa småbarnsfamilien som glømte at det var stengt på røde dager til jul? Anonymkode: 769f6...3c7
sug lut Skrevet 28. september #35 Skrevet 28. september (endret) Nå har vi jo høstferie, et fenomen som tydeligvis også var et helvete for en masse folk som ikke skulle ha det selv, og derfor ikke tålte at andre skulle det, og så kommer dere til å få et grundig oransj halloweenhelvete før advents- og julehelvetet deres virkelig tar av. For oss som ikke ser svart på alt er dette derimot en rekke tvers gjennom trivelige anledninger. Velg selv. Endret 28. september av sug lut
Anonym bruker Skrevet 28. september #36 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Er en del her inne som er så langt fra de spetalen snakker om at de har ikke sjans til å relatere seg. Anonymkode: ec00d...835 Og det er jo en bra ting! At man ikke lar seg påvirke av andres bruk av sosiale medier i den grad at man går i dyp depresjon av å se at andre har det bra. Jeg er takknemlig for at jeg ikke relaterer. Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #37 Skrevet 28. september Jeg er enig med spetalen i mye av det han sier. Menn på 50 som tar selfie med champagne og flasher dyre klokker og dyre restaurantbesøk.. det er Harry. Det vitner om lav selvtillit. Menn som deler nye dyr bil på fb, lav selvtillit. Hvis dere dykker litt mer ned i materien handler dette om usikre menn som gjerne vil en level opp sosialt, men ikke er det. De vil imponere en spesiell gruppe. Det handler om folk som klatrer i stigen og vil opp. Det handler om at sosiale medier konseptet gjør folk mer usikker og ensom. Sosiale medier setter folk opp mot hverandre. Der folk skal vise hva de har, hvilke samfunnslag de tilhører, og økonomisk status. Ingen blir misunnelig på en overvektig ufør kvinne som har baket pepperkaker og gått tur i skogen Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #38 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og det er jo en bra ting! At man ikke lar seg påvirke av andres bruk av sosiale medier i den grad at man går i dyp depresjon av å se at andre har det bra. Jeg er takknemlig for at jeg ikke relaterer. Anonymkode: a8b6f...e51 Man sammenligner seg med de som er på samme nivå som seg selv, gjerne de som er en level høyere. En fattig enslig kvinne blir ikke syk av misunnelse av å se røkke sine milliarder, for det er for fjernt. Men husk at mange er rike i dette landet og sliter med å passe inn med de riktige Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #40 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Virker som majoriteten som svarer her inne er folk med lite nettverk og som står utenfor samfunnet på mange måter. Folk med 50 venner på Facebook og som ikke forstår hva spetalen snakker om. Men - det er mange samfunnslag, og han sikter trolig ikke til dere her inne. Anonymkode: ec00d...835 Nei, jeg deler nok ikke omgangskrets med Øystein Stray Spetalen. For alt jeg vet kan det godt hende at hans venner deler en masse styla bilder før jul hvert år, på den annen side har jeg vondt for å tro at de sliter med å betale regningene etter jul. Man vet aldri, selvfølgelig. Anonymkode: b1ff1...973
Himmel og hav Skrevet 28. september #41 Skrevet 28. september Tenk så mye jeg er spart for som stor sett bare har folk jeg kjenner og liker på sosiale medier (sånn bortsett fra en neve gartnere og garnfargere) og på toppen av det igjen ikke bruker timer på å skrolle og kikke på hva folk jeg verken kjenner, liker eller relaterer meg til velger å dele.
Anonym bruker Skrevet 28. september #42 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Man sammenligner seg med de som er på samme nivå som seg selv, gjerne de som er en level høyere. En fattig enslig kvinne blir ikke syk av misunnelse av å se røkke sine milliarder, for det er for fjernt. Men husk at mange er rike i dette landet og sliter med å passe inn med de riktige Anonymkode: ec00d...835 Det går jo andre veien også, det er for fjernt fra Spetalens lommebok til det han uttaler seg om til at det er noe å ta på alvor. Dessuten er det elementet av å sparke nedover som er veldig lite sjarmerende. Anonymkode: 04d0b...101
Anonym bruker Skrevet 28. september #43 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Regningene ligger på et bord? Hvilket århundre lever du i? Anonymkode: a8b6f...e51 Hvilken lever du i som ikke har vet at det finnes fysiske regninger 😂 Anonymkode: 8c74d...f9f
Anonym bruker Skrevet 28. september #44 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det går jo andre veien også, det er for fjernt fra Spetalens lommebok til det han uttaler seg om til at det er noe å ta på alvor. Dessuten er det elementet av å sparke nedover som er veldig lite sjarmerende. Anonymkode: 04d0b...101 Spetalen sparker oppover. Det han snakker om har ingenting med hans formue å gjøre. Han påpeker at sosiale medier bidrar til forskjeller og misunnelse. Der de som jobber og likevel er fattig må sitte å se på luksus som flashes og sløses på insta. Hva det gjør med folk. Også over at staten sier GRATIS utdannelse, samtidig som studentboligene er skyhøye. Der det i praksis gir fordeler for studenter med rike foreldre, der de med mindre midler ikke har råd. Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #45 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvilken lever du i som ikke har vet at det finnes fysiske regninger 😂 Anonymkode: 8c74d...f9f Jeg kan ikke huske sist jeg fikk en fysisk regning. De fleste kommer direkte inn i nettbanken og noen få kommer på e-post. Så sånn er min verden. Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #46 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Spetalen sparker oppover. Det han snakker om har ingenting med hans formue å gjøre. Han påpeker at sosiale medier bidrar til forskjeller og misunnelse. Der de som jobber og likevel er fattig må sitte å se på luksus som flashes og sløses på insta. Hva det gjør med folk. Også over at staten sier GRATIS utdannelse, samtidig som studentboligene er skyhøye. Der det i praksis gir fordeler for studenter med rike foreldre, der de med mindre midler ikke har råd. Anonymkode: ec00d...835 Nei, det MÅ de absolutt ikke. De velger å følge mennesker som ikke gjør dem godt. Da er det faktisk ikke synd på dem. Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #47 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Spetalen sparker oppover. Det han snakker om har ingenting med hans formue å gjøre. Han påpeker at sosiale medier bidrar til forskjeller og misunnelse. Der de som jobber og likevel er fattig må sitte å se på luksus som flashes og sløses på insta. Hva det gjør med folk. Også over at staten sier GRATIS utdannelse, samtidig som studentboligene er skyhøye. Der det i praksis gir fordeler for studenter med rike foreldre, der de med mindre midler ikke har råd. Anonymkode: ec00d...835 Hvordan kan han sparke oppover, han som sitter på toppen? Har forresten aldri hørt ham klage på vegne av fattige studenter, han pleier å være mest opptatt av å sutre på vegne av de mest priviligerte. Men bra hvis han plutselig har begynt å bry seg om de som ikke har så mye å rutte med. Anonymkode: a6830...c25
Anonym bruker Skrevet 28. september #48 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, det MÅ de absolutt ikke. De velger å følge mennesker som ikke gjør dem godt. Da er det faktisk ikke synd på dem. Anonymkode: a8b6f...e51 Hvis du beveger deg utenfor din egen akse så skjønner du at han ikke snakker om deg, eller enkeltpersoner. Men den generelle oppfatningen - også forskning på sosiale medier. Dette er som at du også sier at naboen din som er innvandrer ikke er kriminell. Derfor er det representativt alle innvandrere. Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #49 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvis du beveger deg utenfor din egen akse så skjønner du at han ikke snakker om deg, eller enkeltpersoner. Men den generelle oppfatningen - også forskning på sosiale medier. Dette er som at du også sier at naboen din som er innvandrer ikke er kriminell. Derfor er det representativt alle innvandrere. Anonymkode: ec00d...835 Herlighet. Jeg gir opp. Takk for meg. Anonymkode: a8b6f...e51
Iiiiik Skrevet 28. september #50 Skrevet 28. september Det er fascinerende hvordan noen leter etter ting å ta andre på når de scroller gjennom sosiale medier. Jeg kan tenke at enkelte deler for mye, men å tillegge dem falskhet eller at de pynter på sannheten, kunne ikke falt meg inn. Jeg skjønner at det er sure sokker og krangling hos alle, men trenger ikke å se det. Jeg får det best når jeg møter andre med raushet, og klarer heldigvis å glede meg med dem jeg er glad i de aller fleste dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå