Anonym bruker Skrevet 28. september #1 Skrevet 28. september Øystein Spetalen traff spikeren: Folk som legger ut selfies og glansbilder av livet sitt på sosiale medier… ja, det er nesten sykelig. Det er alltid det samme: Selfie med «noen kulere enn meg» for å vise: «Se hvem jeg henger med, ikke du.» «Se hvilken fest jeg er på, ikke du.» Og feeden er full av champagne ditt, biler datt, klokker ditt, dyre middager datt – hele opplegget. Ditt og datt i luksus, mens virkeligheten er nudler til middag og strømregning på pulten. Når sola skinner, er det wow, livet er fantastisk. Når det regner? Ingen poster våte sokker og sure tryn. 🌧️ Snart kommer julehelvetet: Barn i matchende julegensere. Rampenisser på dop. Snøfall og filter. «Se så julete vi er, det er ikke du.» «Mine barn får den perfekte julen, dine får ikke.» Sånn holder folk på i hele desember. I januar? Stillhet. Da sitter man i sofaen, muggen, piller nese og banner over kredittkortregninga. Sosiale medier er blitt en Disney-film. Fasader, filter og saueflokk. Bak skjermen er virkeligheten alt annet enn glam. Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #2 Skrevet 28. september Det er ikke helt frisk oppførsel, dette heller. Prøv å være mer positivt innstilt så skal du se at du får en bedre hverdag. Og strømregning på pulten. Hva var det? Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #3 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke helt frisk oppførsel, dette heller. Prøv å være mer positivt innstilt så skal du se at du får en bedre hverdag. Og strømregning på pulten. Hva var det? Anonymkode: a8b6f...e51 Refererer til det spetalen sier i podcasten på Nettavisen 😅 jeg synes det er en morsom greie som treffer spikeren godt. Er du inni bobla selv ser du det ikke- tar du et steg tilbake ser du Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #4 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke helt frisk oppførsel, dette heller. Prøv å være mer positivt innstilt så skal du se at du får en bedre hverdag. Og strømregning på pulten. Hva var det? Anonymkode: a8b6f...e51 Han setter det på spissen Anonymkode: ec00d...835
Anonym bruker Skrevet 28. september #5 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Refererer til det spetalen sier i podcasten på Nettavisen 😅 jeg synes det er en morsom greie som treffer spikeren godt. Er du inni bobla selv ser du det ikke- tar du et steg tilbake ser du Anonymkode: ec00d...835 Jeg tar ikke innspill fra Spetalen. Men jeg tror at man får et bedre liv om man ikke er så opptatt av andre. Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #6 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Øystein Spetalen traff spikeren: Folk som legger ut selfies og glansbilder av livet sitt på sosiale medier… ja, det er nesten sykelig. Det er alltid det samme: Selfie med «noen kulere enn meg» for å vise: «Se hvem jeg henger med, ikke du.» «Se hvilken fest jeg er på, ikke du.» Og feeden er full av champagne ditt, biler datt, klokker ditt, dyre middager datt – hele opplegget. Ditt og datt i luksus, mens virkeligheten er nudler til middag og strømregning på pulten. Når sola skinner, er det wow, livet er fantastisk. Når det regner? Ingen poster våte sokker og sure tryn. 🌧️ Snart kommer julehelvetet: Barn i matchende julegensere. Rampenisser på dop. Snøfall og filter. «Se så julete vi er, det er ikke du.» «Mine barn får den perfekte julen, dine får ikke.» Sånn holder folk på i hele desember. I januar? Stillhet. Da sitter man i sofaen, muggen, piller nese og banner over kredittkortregninga. Sosiale medier er blitt en Disney-film. Fasader, filter og saueflokk. Bak skjermen er virkeligheten alt annet enn glam. Anonymkode: ec00d...835 Det er heldigvis bare dumme kvinner som holder på sånn. Er helt idiotisk. Anonymkode: 3a372...50b
Anonym bruker Skrevet 28. september #7 Skrevet 28. september Mens du virker heilt frisk. Anonymkode: e2aa8...512
Anonym bruker Skrevet 28. september #8 Skrevet 28. september Spetalen? Jeg tviler på at han har så mye erfaring med streve med å få pengene til å dekke julefeiringen. Anonymkode: b1ff1...973
Anonym bruker Skrevet 28. september #9 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mens du virker heilt frisk. Anonymkode: e2aa8...512 Hun har i hvert fall rett... Anonymkode: 3a372...50b
Anonym bruker Skrevet 28. september #10 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mens du virker heilt frisk. Anonymkode: e2aa8...512 Er det en slik dag for deg, at du starter den med å være frekk? Hvor finner jeg podcasten, HI, har ikke hørt den. Anonymkode: ebc2b...b37
amandine Skrevet 28. september #11 Skrevet 28. september Jeg tar ingenting Spetalen sier om livet i alminnelighet for god fisk, hans erfaringer er ikke relevante. Her i det du refererer vises det nok en gang. Dette må være noe han tror han vet, noe han har tenkt seg til og antar om en verden han ikke vet noe om. Jeg opplever det ikke på samme måte i mitt miljø, ingen jeg kjenner har det sånn. Og mitt heteste tips til deg, HI, tror jeg må være å ikke tillegge andres meninger og sosiale medier så mye verdi.
Anonym bruker Skrevet 28. september #12 Skrevet 28. september amandine skrev (28 minutter siden): Jeg tar ingenting Spetalen sier om livet i alminnelighet for god fisk, hans erfaringer er ikke relevante. Her i det du refererer vises det nok en gang. Dette må være noe han tror han vet, noe han har tenkt seg til og antar om en verden han ikke vet noe om. Jeg opplever det ikke på samme måte i mitt miljø, ingen jeg kjenner har det sånn. Og mitt heteste tips til deg, HI, tror jeg må være å ikke tillegge andres meninger og sosiale medier så mye verdi. Inkludert din mening og din erfaring. Anonymkode: ebc2b...b37
Anonym bruker Skrevet 28. september #13 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Inkludert din mening og din erfaring. Anonymkode: ebc2b...b37 Seriøst? Tenkte du deg litt om før du postet denne? Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #14 Skrevet 28. september Vi feirer jul for oss selv, slik vi selv ønsker den skal være, en familiekos altså. Jeg skjønner at julen kan være vanskelig for mange som savner venner og familie. Men jeg tror det er viktig å gjøre den til noe du selv ønsker den skal være. Det er ingen plikt å gjøre som alle andre. En kan jo droppe det hele også. Men ikke av hat mot jul og alle andre, heller fordi en ønsker å kose seg best mulig på sin egen måte. Spetalen har mange gode poeng, også her. Slutt å sammenlign med andre, slutt å følg folk på nett. Anonymkode: a3dc1...e75
Anonym bruker Skrevet 28. september #15 Skrevet 28. september Og jeg simpelthen ELSKER jule-helvete som du kaller det, men kanskje på en annen måte?! Jeg elsker tiden før advent med planlegging av julegaveinnkjøp, hva jeg skal bake, hvem skal ha første juledagsselskapet.... Og så selve adventstiden!!! Bare kos og stemning, julemusikk 24/7, julefilmer (har tyvstartet i år...). MIN jul har helt egne tradisjoner som ikke nødvendigvis er sammenfallende med det som finnes på insta eller face. SoMe koser jeg meg med for å se hvordan andre har det i advent og jul, men jeg ønsker aldri å bytte det ut med min måte! Men hyggelig å se på? Absolutt!! Storkoser meg med bilder av instajul også! Anonymkode: a1f76...c47
Anonym bruker Skrevet 28. september #16 Skrevet 28. september Spetalen har vel svært lite erfaring med jul i normale former uansett, men han skal få et par poeng. Altfor mange er opptatt av å vise fram glansbilder. Altfor mange tror (til en viss grad) på glansbilder. Altfor mange sammenligner seg med andre. Selv tenkte jeg dette handlet om noe annet før jeg åpnet tråden, nemlig julehelvete i butikkene. Nå skriver vi straks oktober og jeg vil anta at den første julemarsipanen kun er få dager unna. For min del fører dette til at jeg egentlig er temmelig drittlei 23. desember, når jula faktisk begynner. Anonymkode: 19bcf...7b1
Anonym bruker Skrevet 28. september #17 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Spetalen har vel svært lite erfaring med jul i normale former uansett, men han skal få et par poeng. Altfor mange er opptatt av å vise fram glansbilder. Altfor mange tror (til en viss grad) på glansbilder. Altfor mange sammenligner seg med andre. Selv tenkte jeg dette handlet om noe annet før jeg åpnet tråden, nemlig julehelvete i butikkene. Nå skriver vi straks oktober og jeg vil anta at den første julemarsipanen kun er få dager unna. For min del fører dette til at jeg egentlig er temmelig drittlei 23. desember, når jula faktisk begynner. Anonymkode: 19bcf...7b1 Julemarsipan var kommet i "min" butikk nå på fredag, også pepperkaker og adventskalender. Jeg kjøper ikke ennå, men guuuuud som jeg koser meg med å gå gjennom butikken å kikke på julevarer! Samme med butikkene som nå har startet med nisser, trær, stjerner og lys! Jeg ELSKER det! Men jeg kjøper ikke, jeg har så altfor mye juleting fra før. Men det gir meg en magisk stemning når julevarene kommer i butikkene. Anonymkode: a1f76...c47
Anonym bruker Skrevet 28. september #18 Skrevet 28. september Bare basert på det som står i hovedinnlegget, er dette problemet egentlig ikke noe jeg kan relatere til. Mye av det høres helt fjernt ut, som barn i matchende julegensere? Det tror jeg aldri jeg har sett. Ikke mye andre bilder heller utenom et og annet pepperkakehus, og spesielt ikke selfies med champagne. I jula? Derfor mistenker jeg at Spetalen (og HI?) må ferdes i et veldig forskjellig miljø fra det jeg lever i. Skulle gjerne hatt en link til podcasten, jeg pleier å høre på podcast mens jeg vasker på søndager og skulle gjerne prøvd noe nytt. Anonymkode: b1ff1...973
TheWitch Skrevet 28. september #19 Skrevet 28. september Jeg har en ide! Fra miden av november kan vi ikke lage en tråd med bilde av det vi ikke lykkes med? Brettet med de brente peperkakene? Peperkakehuset som ser ut som er har pynet i fylla? Oppvasken fra sist uke som enda ikke har gått inn i oppvaskmaskinen selv om man fortsatt tror på julemirkaler.
Anonym bruker Skrevet 28. september #20 Skrevet 28. september Hva er galt med Disney filmer? Anonymkode: 206f2...2ed
Anonym bruker Skrevet 28. september #21 Skrevet 28. september Jeg lurer fremdles på hva som menes med å ha strømregning på pulten 🤔 Anonymkode: a8b6f...e51
Anonym bruker Skrevet 28. september #22 Skrevet 28. september TheWitch skrev (18 minutter siden): Jeg har en ide! Fra miden av november kan vi ikke lage en tråd med bilde av det vi ikke lykkes med? Brettet med de brente peperkakene? Peperkakehuset som ser ut som er har pynet i fylla? Oppvasken fra sist uke som enda ikke har gått inn i oppvaskmaskinen selv om man fortsatt tror på julemirkaler. Jeg er med! Anonymkode: 9690a...15f
*Miss Marple* Skrevet 28. september #23 Skrevet 28. september Spetalen er en mann jeg ikke tar noen innspill fra, men jeg gleder meg til advent og jul. Det er så hyggelig når venner og kjente poster bilder av hva de sysler med og mange ganger får jeg inspirasjon til å prøve noe nytt. Julesanger og marsipan i september kan jeg styre meg for, men det er faktisk bare å ignorere det.
Anonym bruker Skrevet 28. september #24 Skrevet 28. september TheWitch skrev (28 minutter siden): Jeg har en ide! Fra miden av november kan vi ikke lage en tråd med bilde av det vi ikke lykkes med? Brettet med de brente peperkakene? Peperkakehuset som ser ut som er har pynet i fylla? Oppvasken fra sist uke som enda ikke har gått inn i oppvaskmaskinen selv om man fortsatt tror på julemirkaler. Det hadde faktisk vært veldig gøy 😆 Anonymkode: b1ff1...973
Anonym bruker Skrevet 28. september #25 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg lurer fremdles på hva som menes med å ha strømregning på pulten 🤔 Anonymkode: a8b6f...e51 Det betyr at regningene ligger på et bord. Ingen tar bilder av regningene og poster på SOME. Ingen tar bilder av sitt egentlige liv. En ganske kjent sak egentlig. Er bare merkelig at du ikke tok poenget. Anonymkode: ebc2b...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå