Gå til innhold

Det skjedde noe jeg ikke kan forklare

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år side skjedde noe jeg den dag i dag ikke kan forklare. Jeg hadde spist ost og kjeks en kveld, og skulle rydde opp nå før jeg gikk å la meg. Jeg hadde spist kjeks der det lå et slags papir over, sånn type man finner i konfektesker. Jeg holdt papiret i hånda og gikk opp trappen da det ble nappet ut av hånda mi. Jeg stoppet opp og sto å stirret på at papirbiten hang i løse lufta rundt 30 cm over hodet mitt for så å dale ned i stua, snu og flyve under trappa ned til første etg. (Bodde da i rekkehus med trapper mellom etg.) Jeg ble stående som et spm tegn uten å egentlig kunne forklare dette. Jeg henta papiret og prøvde å rekonstruere, men ting kan rett og slett ikke falle loddrett oppover ut av hendene dine. Det var ikke trekk som gjorde dette, alle vindu var igjen og trekk river ikke ting ut av hendene dine. Jeg er ikke særlig overtroisk eller religiøs, så jeg må si jeg sliter den dag i dag med å forklare dette. Noen som har en teori? Opplevd noe lignende?

Anonymkode: 3ae3b...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spøkelser 

Anonymkode: fd45b...91d

Skrevet

Artig. Det var pussig. 

Har selv en rar opplevelse for ca 25 år siden. Nå er jeg hverken religiøs eller har særlig tro på det alternative, er vel mer mistenksom på hvem som tjener penger på å tro dette. Skeptisk, med andre ord. 

Jeg var på jobb, midt i rushet, fullt fokusert på det jeg gjorde. Helt ut av det blå får jeg en forferdelig følelse av at noe er galt. Midt i dette rushet, må virkelig ta meg sammen for å fortsette. Aldri opplevd tilsvarende hverken før eller siden. Når vakten var over, dukket plutselig foreldrene mine opp. Har da mistet en som var svært nær. Jeg finner i etterkant ut at tidspunktet det skjedde var akkurat da jeg opplevde den merkelige følelsen av at noe var skikkelig galt. 

Anonymkode: 84d21...a3e

Skrevet

Jeg har også merkelige opplevelser. Ganske mange merkelige. Feks lå sønnen min å sov. Han var ca 4 år. Vi bodde i et veldig lytt hus og så hørte jeg noen spille på xylofoninstrument ved å slå på alle tangentene. Jeg gikk for å se til ham på rommet, men han sov dypt. Jeg hadde hørt ham om han hadde løpt for å legge seg. Han er i dag en voksen mann og han har aldri tullet etter at han la seg som liten, så jeg vet at det ikke var ham og spillet lå midt på gulvet på rommet hans. Jeg har også opplevd at mine yngre barn har kommet med uttalelser som har gjort at jeg mange ganger har tenkt at de er synske. Blant annet ble faren dems utsatt for en ulykke. De kjenner ikke faren sin men begge barna fortalte at de hadde vært med i helikopter og at mannen fikk båten i hodet. Senere fikk jeg vite at faren dems hadde vært i en båtulykke på samme tidspunkt. Jeg aner ikke om han fikk båten i hodet men jeg antar jo det da. Og så fikk jeg vite at alle som var i ulykken ble hentet i SEA King. 

Anonymkode: 53c84...fad

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har også merkelige opplevelser. Ganske mange merkelige. Feks lå sønnen min å sov. Han var ca 4 år. Vi bodde i et veldig lytt hus og så hørte jeg noen spille på xylofoninstrument ved å slå på alle tangentene. Jeg gikk for å se til ham på rommet, men han sov dypt. Jeg hadde hørt ham om han hadde løpt for å legge seg. Han er i dag en voksen mann og han har aldri tullet etter at han la seg som liten, så jeg vet at det ikke var ham og spillet lå midt på gulvet på rommet hans. Jeg har også opplevd at mine yngre barn har kommet med uttalelser som har gjort at jeg mange ganger har tenkt at de er synske. Blant annet ble faren dems utsatt for en ulykke. De kjenner ikke faren sin men begge barna fortalte at de hadde vært med i helikopter og at mannen fikk båten i hodet. Senere fikk jeg vite at faren dems hadde vært i en båtulykke på samme tidspunkt. Jeg aner ikke om han fikk båten i hodet men jeg antar jo det da. Og så fikk jeg vite at alle som var i ulykken ble hentet i SEA King. 

Du har flere barn med en mann der barna ikke kjente faren sin? Du fikk vite senere at mannen var død? Barna og du fikk ikke vite om dødsfallet da han døde? 

Anonymkode: 1c92d...ea7

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Du har flere barn med en mann der barna ikke kjente faren sin? Du fikk vite senere at mannen var død? Barna og du fikk ikke vite om dødsfallet da han døde? 

Anonymkode: 1c92d...ea7

Det ble litt mye for deg å prosessere?

Anonymkode: ba89b...84f

Skrevet

Opplevd mye forskjellig. Så er absolutt mye mellom himmel og jord. 

Siste opplevelsen var for noen måneder siden. Stod i gangen med to andre familiemedlemmer. Plutselig kjenner jeg noen tar tak i armen min. Skvatt til, og så at armen min beveget seg. De andre så jo at jeg reagerte. Hadde da opplevd noe bra og vet at min bestemor som stod meg nært hadde vært fornøyd. Og akkurat det håndtrykket der minnet meg om min bestemor og noe hun pleide å gjøre. 

Og en annen gang så hadde jeg fått beskjed av faren til ungene at deres oldemor var død. Han ville fortelle dette selv personlig. Samme dag blir Plutselig datteren min som er 8 år sa oppkavet og roper "det er noen som står bak meg"  og Samme kveld sier hun "nå er det noen som er sammen med oss. Når faren kom sier hun med engang "er oldemor og navnet hennes død ?"  

Opplevde en annen gang at det plutselig kom tåke på hele kjøkkenet. Sånn røyk og lys. Hadde kjøkken og stue i ett. Gikk bort på kjøkkenet for å sjekke om det faktisk røyk fra et sted eller om det kom damp. Etter en stund ble det borte. Fikk dagen etter vite at damen vegg i vegg med meg døde den dagen. Og at hun hadde blitt funnet i leiligheten samme dag  

Anonymkode: c6a81...586

Skrevet

Jeg tror deg ! Dette var veldig rart.

Jeg har opplevd for mye slike ting. Usj. Første gang var som 9 åring da vi lekte i skogen. Så én grå mann med sixpense  og snekkerbukser. Han vinket til oss og smilte. Glemmer det aldri. Vi var 3 stk som løp hjem så fort vi klarte.

Før likte jeg å se på " Åndenes makt." Men sluttet å se på det etter at jeg lå i senga på morgenen og leste bok, mens mannen var i dusjen. Plutselig hører jeg alle skuffer og skapdører i walk in slå og slå , jeg setter meg opp. Beveger meg ikke.  Glaner inn i det rommet. Alle dørene er igjen! Ble helt paff. Sluttet etter noen minutter. Så kommer mannen og jeg forklarer alt sammen. Han tror ikke en døyt, men er snill og lytter. Så hører vi BEGGE at det tæpper på det ene nattbordet, så det andre.  Jeg ble så husredd. Hatet dette. Syns ikke det var noe morsomt. 

Jeg er alene på dagtid. Etter at jeg kom ut av dusjen lå det en bok 3 m fra bokhylla. Skjedde noen ganger. Har vært husredd, spesielt i kjellern. Usj, nå kom jeg på at jeg hadde vært å handlet, kommer inn i gangen kjapt og går på "noe". Jeg sier spontant :" Oi! Unnskyld . Jeg så deg ikke. " så tok jeg posene ut i yttergangen igjen. Skikkelsen var like høy som  meg, med oransje omriss. Rart. 

Jo, så da sønnen var baby, bysset jeg han i bekmørket. I det jeg tok han opp og la han inntil meg, ble vi omringet av et voldsomt guloransje varmt lys! Rart. 

Og da jeg lå i senga på dagtid for en lur, hørtes det ut som om det var noen som løp rundt senga mi! Orker ikke! Sa ifra at jeg orker ikke se eller høre noe. Var stille ett år.  

Men så sier ene barnet mitt at hun så skygger fare fort forbi i gangen oppe. Jeg bare neeeeei da. Det var bare jeg eller noe. Hun sa at hun så en skygge i hjørnet på rommet sitt. Hun var 11. Sønn har vært livredd, leker aldri på rommet. Men var sjeldent. Ellers hadde vi jo flytta.

Det verste var da jeg så noe i kjellern. Har hørt noen dunk her og der, har på musikk hele dagen når jeg er alene. Men i kjellern hadde jeg et lite meltdown . Jeg var litt sliten av kronisk sykdom, hormoner og alt. Så jeg sa høyt:" Hvordan skal jeg orke dette her! Hvordan skal jeg komme meg ut av dette !" Så summet jeg meg, skulle gå opp til familien i stua, da en sort skygge/ sky/ Mørket fra Snøfall 😭 kommer bak meg og flyr SAKTE bak meg, forbi ,og inn i det ene rommet. Jeg bare sukket og sa :" Serr.. Dette her orker jeg bare ikke." Så drit redd igjen. 

Men! Fikk hjelp fra en fyr som renset huset, nå er det ingen barneleker som plutselig begynner å lage lyd. Åh nei... kom på at jeg satt og så på tv nede alene på natten. Så ser jeg på sterioen at lyden blir høyere og høyere, langsomt. Man må snurre på et hjul.  Hadde den på mute,  men så tallene øke. Da var det bare å legge seg ass. 

Nå er det stille her heldighvis. Ingen ubehag,  men føler meg helt drained i huset fortsatt. 

Jo, kom på da jeg jobbet på en kro som 18 åring. Jeg skulle snu meg rundt, jeg jobbet i oppvasken, jeg snudde meg litt brått, følte jeg løp på noen, så jeg sa :" Åh unnskyld! " Men var jo bare meg der. Jeg turte ikke gå ned for å hente utstyr i kjellern. 

Dette ble langt, men måtte bare få det ut. Heldighvis ikke opplevd noe her på 6 mnd. 

Anonymkode: 8d8d3...b3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.9.2025 den 7.31):

Artig. Det var pussig. 

Har selv en rar opplevelse for ca 25 år siden. Nå er jeg hverken religiøs eller har særlig tro på det alternative, er vel mer mistenksom på hvem som tjener penger på å tro dette. Skeptisk, med andre ord. 

Jeg var på jobb, midt i rushet, fullt fokusert på det jeg gjorde. Helt ut av det blå får jeg en forferdelig følelse av at noe er galt. Midt i dette rushet, må virkelig ta meg sammen for å fortsette. Aldri opplevd tilsvarende hverken før eller siden. Når vakten var over, dukket plutselig foreldrene mine opp. Har da mistet en som var svært nær. Jeg finner i etterkant ut at tidspunktet det skjedde var akkurat da jeg opplevde den merkelige følelsen av at noe var skikkelig galt. 

Jeg har opplevd noe lignende. Jeg og min sønn skulle i kirken, han skulle få 5års bok (Tror det er dét den heter) Datteren min var da 5 dager gammel, og slet med magen. Siden hun bare gråt og gråt, bestemte vi oss for at pappa ble hjemme med babyen, så sønnen vår skulle få denne dagen for seg selv.

Uansett, jeg sitter i kirken og plutselig får jeg en følelse av at noe er galt. Jeg begynner å tenke på Brann, av alle ting. Jeg klarer ikke å få denne tanken ut av hodet og tenker så langt som "det ville vært helt tragisk å dø i brann, bare 5 dager gammel". Jeg blir så urolig at jeg går frem (alle barna satt foran med presten) og sa til sønnen min at vi måtte dra. Da vi kom hjem og jeg skulle lukke opp døren, kjente jeg lukten med én gang! 

Etter at vi hadde dratt, hadde mannen satt på en grandosa. Deretter hadde han gått for å legge babyen, og sovnet selv. Det var så mye røyk på kjøkkenet, at jeg så ikke hånden foran meg! 

Jeg viste ikke engang at han hadde satt på ovnen, så at denne tanken i det hele tatt kom...

Anonymkode: a3bff...df1

Skrevet

Kom på noe mer. 

Moren min døde 4 år FØR datteren min ble født. Flere ganger har datteren min sagt ting om min mamma hun ikke kunne ha vist om! 

En gang satt datteren min I badekaret. Så sier hun "mamma, husker du den sangen mormor pleide å synge for deg da du badet?" Også begynte hun å nynne på en sang. Jeg hadde selv helt glemt den sangen, og har ALDRI sunget den for min datter. Har flere slike opplevelser, det hun spør meg "husker du at mormor gjorde det/sa det" osv. 

Mamma døde da sønnen min var 10 mnd. En gang, da han var 2.5 år, satt han på rommet og lekte. Jeg hører han snakke, men det er ikke med seg selv. Jeg hører at det er en dialog, men jeg hører kun han. Jeg går bort og spør han hvem han snakker med. Han kikker fra meg og snur seg til ved siden av seg, for så å se på meg igjen, og sier - "mormor vel" Akkurat som om jeg var helt rar som ikke så henne! 🙈😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.9.2025 den 14.07):

Det er ingenting som heter "dems". Hvorfor kjenner ingen av de faren "dems"? 

Anonymkode: 14922...173

Skrevet

Sønnen min har hatt evner, selv om han har bestemt seg for at han ikke har det. Helt fra han var liten har han "visst" ting han umulig kan vite.

Han var enormt knyttet til bestefaren (på fars siden) og de hang sammen som erteris, helt frem til at bestefaren døde av kreft, når han var 10 år gammel.

Jeg har som vane at om jeg våkner på natten, tar jeg en runde innom alle soverommene før jeg legger meg igjen. En natt drømte jeg at jeg våknet og tok den vanlige runden. På soverommet til sønnen min sitter bestefaren, han sitter å ser på at barnebarnet sover. Jeg ser han snur seg mot meg og sier "ingen fare, jeg er her og passer på". Så våkner jeg av drømmen.

Om morgenen kommer gutten ned for å gjøre seg klar for skolen. Jeg forteller han at jeg hadde en så rar drøm om bestefaren, og før jeg får fortalt om drømmen, ser gutten meg inn i øynene og sier:" Ja, jeg vet det...", 

Jeg er 100 % sikker på at bestefaren faktisk var i rommet den natten, og at gutten min var fullstendig klar over det.  

Anonymkode: 87865...881

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har opplevd noe lignende. Jeg og min sønn skulle i kirken, han skulle få 5års bok (Tror det er dét den heter) Datteren min var da 5 dager gammel, og slet med magen. Siden hun bare gråt og gråt, bestemte vi oss for at pappa ble hjemme med babyen, så sønnen vår skulle få denne dagen for seg selv.

Uansett, jeg sitter i kirken og plutselig får jeg en følelse av at noe er galt. Jeg begynner å tenke på Brann, av alle ting. Jeg klarer ikke å få denne tanken ut av hodet og tenker så langt som "det ville vært helt tragisk å dø i brann, bare 5 dager gammel". Jeg blir så urolig at jeg går frem (alle barna satt foran med presten) og sa til sønnen min at vi måtte dra. Da vi kom hjem og jeg skulle lukke opp døren, kjente jeg lukten med én gang! 

Etter at vi hadde dratt, hadde mannen satt på en grandosa. Deretter hadde han gått for å legge babyen, og sovnet selv. Det var så mye røyk på kjøkkenet, at jeg så ikke hånden foran meg! 

Jeg viste ikke engang at han hadde satt på ovnen, så at denne tanken i det hele tatt kom...

Fantastisk! ❤️ bra det gikk bra. 😊❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

😱 Herregud,, enda godt du fulgte den opp. Da kan en virkelig undre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Sønnen min har hatt evner, selv om han har bestemt seg for at han ikke har det. Helt fra han var liten har han "visst" ting han umulig kan vite.

Han var enormt knyttet til bestefaren (på fars siden) og de hang sammen som erteris, helt frem til at bestefaren døde av kreft, når han var 10 år gammel.

Jeg har som vane at om jeg våkner på natten, tar jeg en runde innom alle soverommene før jeg legger meg igjen. En natt drømte jeg at jeg våknet og tok den vanlige runden. På soverommet til sønnen min sitter bestefaren, han sitter å ser på at barnebarnet sover. Jeg ser han snur seg mot meg og sier "ingen fare, jeg er her og passer på". Så våkner jeg av drømmen.

Om morgenen kommer gutten ned for å gjøre seg klar for skolen. Jeg forteller han at jeg hadde en så rar drøm om bestefaren, og før jeg får fortalt om drømmen, ser gutten meg inn i øynene og sier:" Ja, jeg vet det...", 

Jeg er 100 % sikker på at bestefaren faktisk var i rommet den natten, og at gutten min var fullstendig klar over det.  

Anonymkode: 87865...881

Ja, jøss... 

Skrevet

Merkelig hendelse ja, skjønner godt at du ble forvirret. Det var sikkert en virvel av vind som ble dannet i trappen, som ikke er så uvanlig, og så var du tørr på hendene, noe som gjør at et fint papir kan lett "nappes" ut av hendene.

Anonymkode: c9881...eeb

Skrevet

Jeg er ikke troende. Jeg tror ikke på gud og jeg tror ikke på spøkelser. Likevel skjer det stadig ting i huset mitt som jeg ikke kan forklare. Barnet mitt hører det også, og jeg har aldri nevnt hva jeg opplever til han. Så hva det er, om det er energier som lager skritt-lyder i trappen eller lukker dører, vet jeg ikke. Det er nok mer mellom himmel og jord enn vi alltid får med oss, men spøkelser er det nok ikke :) 

Anonymkode: b5a33...500

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så hva det er, om det er energier som lager skritt-lyder i trappen eller lukker dører, vet jeg ikke

Nei, men det vet jeg, og 90% av verdens befolkning. Det skjer i alle hus i hele verden. Hus og treverk beveger seg i forhold til temperatur og klima. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nei, men det vet jeg, og 90% av verdens befolkning. Det skjer i alle hus i hele verden. Hus og treverk beveger seg i forhold til temperatur og klima. 

Næh, er det sant?? Da har jo du hele løsningen der. Jammen er du smart. 

Eller så hører jeg forskjell på om det er vanlige huslyder eller like lyder som det er når mennesker beveger seg rundt i huset. Kanskje ;) 

Anonymkode: b5a33...500

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Merkelig hendelse ja, skjønner godt at du ble forvirret. Det var sikkert en virvel av vind som ble dannet i trappen, som ikke er så uvanlig, og så var du tørr på hendene, noe som gjør at et fint papir kan lett "nappes" ut av hendene.

Anonymkode: c9881...eeb

Dette høres mere tvilsomt ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...