Anonym bruker Skrevet 27. september #1 Skrevet 27. september Tenk bare for ikke så mange år siden satt mor og far og røykte som skorsteiner inne rett forran barna, og gjerne mens de spiste mat. Mødre som ammet mens de røyket. Og i bilen, som nå er forbudt. De visste det var skadelig, men de ga en god f.... i barnas lunger og helse. Og i tillegg hadde foreldre null problem med å drikke seg drita sammen med de små barna sine. Jeg kjenner ei som nå er gravid, og hun røyker fast og drikker noen glass vin hver helg, hun gir f.... i babyen. Og tenk at det fortsatt finnes folk som driter i andre og røyker akkurat der det passer dem... Har dere tenkt på hvor sykt det egentlige var før... Og er fortsatt hos enkelte mennesker. Anonymkode: 7598d...c39
Anonym bruker Skrevet 27. september #2 Skrevet 27. september Dersom du kjenner noen som bruker alkohol jevnlig i svangerskapet, bør du melde fra til NAV. Det er beviselig svært skadelig, og kan føre til sanksjoner. Jeg synes ikke røyking tett på barn har vært så veldig utbredt etter at det ble allment kjent hvor skadelig det er. Anonymkode: 83796...1e6
Anonym bruker Skrevet 27. september #3 Skrevet 27. september At man røyker og drikker som gravid er helt forkastelig. At man røyker og drikker sammen med barn er også forkastelig. Men at man røyker og drikker uten å være gravid og ikke i nærheten av barn, det skal vel du drite i. Anonymkode: 82608...cdc
Anonym bruker Skrevet 27. september #4 Skrevet 27. september Det er ganske lenge siden det var vanlig. Er det ta den eldre generasjonen dagen i dag? Legg skylden der den hører hjemme, tobakksindustrien drev med bevisst villedning. Tidligere generasjoner var et produkt av det samfunnet de vokste opp i, å bedømme de på det du vokser opp i nå er urimelig. Om et par generasjoner har nok dagens unge sitt å si om hva vi gjør nå. Anonymkode: 8ed65...f54
Anonym bruker Skrevet 27. september #5 Skrevet 27. september Ja, hvis man hadde søplefolk til foreldre så var det gode muligheter før. Men mange av oss har jo foreldre med oppdragelse, som ikke røyket eller gikk på grisefylla den gang heller. Anonymkode: 5fe7f...223
Anonym bruker Skrevet 27. september #6 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Men at man røyker og drikker uten å være gravid og ikke i nærheten av barn, det skal vel du drite i. Hvor dum er det egentlig mulig å være? Mangel på leseforståelse i stor grad... Anonymkode: 7598d...c39
Anonym bruker Skrevet 27. september #7 Skrevet 27. september Det har aldri vært vanlig at foreldre drikker seg drita sammen med barna sine. At det kanskje skjedde oftere før enn nå betyr ikke at de fleste gjorde det. Jeg er født på 70 tallet og kan huske at det sto askebeger på bordene, men opplevde aldri at folk røykte ved matbordet. Det var heller ikke klart hvor skadelig det var, så at folk før i tiden ga faen i barna sine stemmer åpenbart ikke. Anonymkode: fc953...4ce
Anonym bruker Skrevet 27. september #8 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Ja, hvis man hadde søplefolk til foreldre så var det gode muligheter før. Men mange av oss har jo foreldre med oppdragelse, som ikke røyket eller gikk på grisefylla den gang heller. Anonymkode: 5fe7f...223 For en teit kommentar. Mye de gjorde før som man ikke ville gjort i dag, de var ikke søppelfolk. Men at man kan komme med slike uttalelser sier jo litt om oppdragelsen til dine foreldre. Anonymkode: adeb1...cd7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. september #9 Skrevet 27. september Vi er alle produkter av vår tid. Noen vil garantert kritisere vår tid i fremtiden også.
Anonym bruker Skrevet 27. september #10 Skrevet 27. september Det var en annen tid, de var ikke egoistisk, Det var ikke vanlig at foreldre drakk seg drita sammen med barna sine, det er en sterk overdrivelse. Anonymkode: e7ad1...96a
Anonym bruker Skrevet 27. september #11 Skrevet 27. september Jeg er født på 70 tallet, og min mamma røykte, men ikke inne, og ikke i bilen. Hun tok røyken sin ute i sommerstua på verandaen Farmor derimot røykte inne, men det begynner bli lenge siden altså, og jeg tviler på at hun var veldig opplyst på hvor skadelig det var.... Aldri opplevd det som vanlig at foreldre drakk seg dritings med ungene heller. Men ellers enig med deg da, godt vi er bedre opplyst i dag og idiotisk å drite i det Anonymkode: d2e12...946
Anonym bruker Skrevet 27. september #12 Skrevet 27. september Også født på 70-tallet med en mamma som røyka. Hun røyka ikke i bilen, men inne på kjøkkenet. Hadde venninner med foreldre som røyka i bilen. Det var helt grusomt. Og så fikk vi ikke åpne vinduene, for da blei det kaldt. Hoi hoi! Det var tider der Kan ikke huske at vi var med eller opplevde fyll. Nå hadde mine foreldre, og øvrig storfamilie, et avklart og greit forhold til alkohol. Husker mamma meldte noen naboforeldre til datidens barnevern (som var 1 dame som satt på sosialkontoret) for at foreldrene drakk mye og ungene opplevde fyll mm. Da blei det stor ståhei i bygda. Men mamma sto i det Ja, hun røyka på kjøkkenet, men hun var ei faens så tøff dame! Anonymkode: 8f909...ab9
Anonym bruker Skrevet 27. september #13 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og tenk at det fortsatt finnes folk som driter i andre og røyker akkurat der det passer dem... Har dere tenkt på hvor sykt det egentlige var før... Og er fortsatt hos enkelte mennesker. Jeg har tenkt på hvor lite vi visste den gangen, men nå tenker jeg mer på hvor hysteriske vi er blitt. De som røyker i dag er stort sett innvandrere fra mindre kontrollerte og opplyste samfunn. Anonymkode: 2d04e...16d
Anonym bruker Skrevet 27. september #14 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og tenk at det fortsatt finnes folk som driter i andre og røyker akkurat der det passer dem.. Veldig få røyker der det passer dem, det er jo knapt lov til å røyke de fleste steder. Anonymkode: e7ad1...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå