Anonym bruker Skrevet 26. september #1 Skrevet 26. september Vi var noen venninner som skulle treffes. En kom langveis fra som vi ikke hadde sett på lenge. En av oss var blitt forkjølet. For henne var det en helt vanlig, lett forkjølelse. Hun har små barn og vant til at folk er forkjølet rundt henne så Hun hadde ikke tenkt noe videre over det. En av de andre ble kjempesur fordi det kom en med forkjølelse. Hun skal på høstferie og ønsket ikke å bli smittet. Hvordan forholder dere dere til avtaler og arrangementer på fritiden når dere er forkjølet? Anonymkode: 9e247...8b7
Anonym bruker Skrevet 27. september #2 Skrevet 27. september En vanlig lett forkjølelse er det helt problmfritt å gå ut med. Hun som ble kjempesur er bare sær. Anonymkode: 9f4f3...ceb
Anonym bruker Skrevet 27. september #3 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): En vanlig lett forkjølelse er det helt problmfritt å gå ut med. Hun som ble kjempesur er bare sær. Anonymkode: 9f4f3...ceb Enig. En helt vanlig lett forkjølelse er helt ok. Eneste unntak må være om en i gjengen av en eller annen grunn hadde nedsatt immunforsvar. Men man trenger ikke å kline seg oppå andre, og hoste / nyse uten å holde seg for munnen etc. Anonymkode: ac47d...188
Anonym bruker Skrevet 27. september #4 Skrevet 27. september Man blir da ikke inne/hjemme pga lett forkjølelse. Teiteste jeg har hørt. Anonymkode: 21f3b...bdf
Anonym bruker Skrevet 27. september #5 Skrevet 27. september Dummeste jeg har hørt. Sitter hun inne fra september til syttende mai, da? Anonymkode: 63a9b...7c1
Himmel og hav Skrevet 27. september #6 Skrevet 27. september Er jeg litt tett i nesa, smånyser og sånt så tar jeg ingen hensyn annet enn om de vi skal treffe har helseproblematikk som gjør at de ikke bør smittes. Jeg nyser i papirlommetørkle og går unna om jeg må snyte meg, vasker hender etterpå osv, men det er jo bare vanlig folkeskikk og hygiene. Om snørra renner, jeg har sår hals, feber eller hoster veldig så holder jeg meg unna folk.
Anonym bruker Skrevet 27. september #7 Skrevet 27. september Himmel og hav skrev (1 time siden): Er jeg litt tett i nesa, smånyser og sånt så tar jeg ingen hensyn annet enn om de vi skal treffe har helseproblematikk som gjør at de ikke bør smittes. Jeg nyser i papirlommetørkle og går unna om jeg må snyte meg, vasker hender etterpå osv, men det er jo bare vanlig folkeskikk og hygiene. Om snørra renner, jeg har sår hals, feber eller hoster veldig så holder jeg meg unna folk. Samme her 😊 Anonymkode: 74954...b64
Anonym bruker Skrevet 27. september #8 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (18 timer siden): Vi var noen venninner som skulle treffes. En kom langveis fra som vi ikke hadde sett på lenge. En av oss var blitt forkjølet. For henne var det en helt vanlig, lett forkjølelse. Hun har små barn og vant til at folk er forkjølet rundt henne så Hun hadde ikke tenkt noe videre over det. En av de andre ble kjempesur fordi det kom en med forkjølelse. Hun skal på høstferie og ønsket ikke å bli smittet. Hvordan forholder dere dere til avtaler og arrangementer på fritiden når dere er forkjølet? Anonymkode: 9e247...8b7 Da må hun som er redd smitte, unngå alt av butikker, kjøpesenter, andre folk, ikke spise ute osv osv. Smitte finnes overalt, og har en barn og jobb, kommer det ofte fra de plassene, ikke til å unngå….. Anonymkode: 5fb50...31b
Anonym bruker Skrevet 27. september #9 Skrevet 27. september Jeg har nedsatt immunforsvar og ønsker at andre skal ta hensyn. Det vil si, gi beskjed til meg om at de er syke, så kan jeg ta valg om jeg skal bli hjemme. Og ja, jeg unngår kjøpesentre og menneskeansamlinger før jeg skal noe viktig. Ville tro at det var dette som venninne ønsket også. Anonymkode: 73a8e...835
Anonym bruker Skrevet 27. september #10 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (19 timer siden): Vi var noen venninner som skulle treffes. En kom langveis fra som vi ikke hadde sett på lenge. En av oss var blitt forkjølet. For henne var det en helt vanlig, lett forkjølelse. Hun har små barn og vant til at folk er forkjølet rundt henne så Hun hadde ikke tenkt noe videre over det. En av de andre ble kjempesur fordi det kom en med forkjølelse. Hun skal på høstferie og ønsket ikke å bli smittet. Hvordan forholder dere dere til avtaler og arrangementer på fritiden når dere er forkjølet? Anonymkode: 9e247...8b7 Ved vanlig forkjølelse med ok allmenntilstand pleier jeg ikke å avlyse eller ta spesielle hensyn annet enn å ha god håndhygiene, snu meg bort og hoste i albuekroken og slike ting. Unntak dersom det gjelder omgang med folk med nedsatt immunforsvar, kronisk sykdom, liten baby ol. Anonymkode: f3cd3...221
Anonym bruker Skrevet 27. september #11 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Jeg har nedsatt immunforsvar og ønsker at andre skal ta hensyn. Det vil si, gi beskjed til meg om at de er syke, så kan jeg ta valg om jeg skal bli hjemme. Og ja, jeg unngår kjøpesentre og menneskeansamlinger før jeg skal noe viktig. Ville tro at det var dette som venninne ønsket også. Anonymkode: 73a8e...835 Men dine venninner og andre nære vet vel om at du har lavt immunforsvar? Det er jo ikke saken i hi. Anonymkode: 9f4f3...ceb
Anonym bruker Skrevet 28. september #12 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har nedsatt immunforsvar og ønsker at andre skal ta hensyn. Det vil si, gi beskjed til meg om at de er syke, så kan jeg ta valg om jeg skal bli hjemme. Og ja, jeg unngår kjøpesentre og menneskeansamlinger før jeg skal noe viktig. Ville tro at det var dette som venninne ønsket også. Anonymkode: 73a8e...835 Hvordan funker det med jobb? Må alle du jobber med gi beskjed om de har snue? Anonymkode: 20a3b...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå