Gå til innhold

Barn som selvskader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg få hjelp? Til meg selv, barnet får hjelp av helsesøster og kommunen. Men jeg har stått i så mye drit de siste årene med sykdom, dødsfall, pårørende til psykisk syke, egne operasjoner og sykdommer etc etc. jeg var på bunn fra før, trodde jeg. Men så må man stå i mer da. Men jeg trenger hjelp. Samtaler. Ett eller annet. 

Anonymkode: 177b7...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen, rask psykisk helsehjelp, fvk eller barnevern.

Anonymkode: ed045...255

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Takk. Har snakket med fastlegen, men føler ikke det er så mye støttesamtaler å få. Men kan prøve psykisk helsehjelp i kommunen 

Skrevet

En jeg kjenner fikk veldig god hjelp av presten selv om hun over hodet ikke er religiøs. Mange prester har etterutdanning i psykisk helse og også parterapi fordi de kan få slike henvendelser og fordi de har mange sjelesørgeroppgaver. 

Anonymkode: a02bb...a80

Skrevet

Da vi hadde psykisk syk tenåring betalte jeg for privat psykolog. Det var til stor hjelp.

Anonymkode: 7810f...6e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnevern? Hva kan de gjøre med at mor trenger noen å snakke med? 
Ta aldri kontakt med barnevernet, jo mindre du vil de skal bygge en sak om en utslitt mor som sliter, og et barn som selvskader. Da kan barnet fort havne i fosterhjem. 
Du kan be legen din henvise deg til noen å snakke med i kommunen din. En henvisning hjelper på da du raskere får hjelp. Sjekk også forsikringen din. Der har du ofte 5 gratis psykologtimer i året på nett. Der får du time på dagen. 

Anonymkode: 856c2...edd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ta aldri kontakt med barnevernet, jo mindre du vil de skal bygge en sak om en utslitt mor som sliter, og et barn som selvskader. Da kan barnet fort havne i fosterhjem. 
Du kan be legen din henvise deg til noen å snakke med i kommunen din. En henvisning hjelper på da du raskere får hjelp. Sjekk også forsikringen din. Der har du ofte 5 gratis psykologtimer i året på nett. Der får du time på dagen. 

Jeg har hatt med barnevernet og gjøre før (falske anklager) og er ikke redd for å skulle ha ett samarbeid med de, men barnet er ivaretatt, det er jeg som trenger hjelp til å håndtere det. 

Har ingen forsikring som dekker det dessverre. Men skal snakke med fastlegen om henvisning, hun har jo fulgt meg lenge og vet hva jeg står i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tok selv kontakt med barnevernet da jeg slet pga sønnens vansker. Det er tøft å stå alene i og med utfordringer over tid og jeg ringte for råd og veiledning. De tilbydde meg psykologtimer hos en psykolog de hadde på huset. Det ble aldri opprettet sak eller bekymring på mitt barn, han var godt ivaretatt. Det var jeg som trengte støtte og veiledning. 

Barnevernet kan hjelpe med mye 

Skrevet

Fastlegen her foreslo psykisk tilbud gjennom kommunen mener jeg, så fastlegen kan være riktig sted å starte. Jeg var allerede i samtaler hos en terapeut, valgte å fortsette med det. 

Anonymkode: 22dfc...121

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tok selv kontakt med barnevernet da jeg slet pga sønnens vansker. Det er tøft å stå alene i og med utfordringer over tid og jeg ringte for råd og veiledning. De tilbydde meg psykologtimer hos en psykolog de hadde på huset. Det ble aldri opprettet sak eller bekymring på mitt barn, han var godt ivaretatt. Det var jeg som trengte støtte og veiledning. 

Barnevernet kan hjelpe med mye 

Barnevernet setter ikke inn tiltak uten at det er opprettet sak. Tiltak er en del av saken 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt med barnevernet og gjøre før (falske anklager) og er ikke redd for å skulle ha ett samarbeid med de, men barnet er ivaretatt, det er jeg som trenger hjelp til å håndtere det. 

Har ingen forsikring som dekker det dessverre. Men skal snakke med fastlegen om henvisning, hun har jo fulgt meg lenge og vet hva jeg står i. 

Jeg forstår at dette er svært vanskelig for deg. Min venninne opplevde også at hennes datter begynte med selvskading i ungdomsårene. Hun var veldig fortvilt, redd og utslitt. Jenta fikk hjelp, men ikke min venninne. Hjelpen datteren fikk var heller ikke en høydare. Ting gikk seg til etter hun startet på videregående, fikk seg kjæreste osv. 

du trenger virkelig noen å snakke med, for å gå slik som du har gjort over tid gjør deg frynsete og utbrent. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Barnevernet?? Er du gal! Siste stedet jeg ville oppsøkt hjelp. Verste jeg har vært med på. Vi ble meldt dit av skolen fordi barnet vårt ble mobbet av lærer ,og hadde fravær. Vi klagde til skolen, motsvar var å sende bekymring. Siden første ble henlagt, sendte skolen en ny en. Noe forståelse fra bv, men vipps snudde de på hælen og skulle prakke på oss filme hjemme, barnet ha ukentlige samtaler osv osv. De ble sure fordi vi takket nei. Helt sjokkerende hele opplegget. 

Anonymkode: 8b7a6...3e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Barnevernet?? Er du gal! Siste stedet jeg ville oppsøkt hjelp. Verste jeg har vært med på. Vi ble meldt dit av skolen fordi barnet vårt ble mobbet av lærer ,og hadde fravær. Vi klagde til skolen, motsvar var å sende bekymring. Siden første ble henlagt, sendte skolen en ny en. Noe forståelse fra bv, men vipps snudde de på hælen og skulle prakke på oss filme hjemme, barnet ha ukentlige samtaler osv osv. De ble sure fordi vi takket nei. Helt sjokkerende hele opplegget. 

Anonymkode: 8b7a6...3e2

Sjokkerende ja, men leser stadig om lignende. Når foreldre stiller krav til skolen, klager på noe, eller krever at de gjør jobben sin så kan konsekvensene være at de melder til barnevern. 
maktmisbruk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Barnevernet setter ikke inn tiltak uten at det er opprettet sak. Tiltak er en del av saken 

Tror jeg vet mer om min erfaring med barnevernet enn du, altså. Det ble aldri opprettet en sak. Du vet at det faktisk er mennesker som jobber i barnevernet, som også kan utvise skjønn. 

Skremmende å se hvor redd mange er for barnevernet, har dere svin på skogen, kanskje? For vanlige folk som ikke har noe å skjule, er ikke redd for å bli gått etter i sømmene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...