Gå til innhold

Hva kan jeg gi pus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tom for kattemat og orker egentlig ikke gå i butikken. Noen som har forslag om noe jeg kan gi henne?

Jeg har ikke torsk eller laks dessverre 😝

Anonymkode: adf6c...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går å kjøper ordentlig kattemat.

Anonymkode: 04607...0bf

Skrevet

Du eier en katt. Ta ansvar og kjøp kattemat

Anonymkode: a210f...ed8

Skrevet

Jeg ville gått på butikken.

Men katter kan få det meste av menneskemat, bortsett fra melkeprodukter og druer, bare pass på at det ikker er for mye salt i det. Alle typer rått kjøtt, litt leverpostei osv.

Men du risikerer diare om katten ikke er vant til slik mat da.

Anonymkode: 8f7c4...d94

Skrevet

Til alle som er stive av spenning… Jeg dro i butikken 😊

Anonymkode: adf6c...d4b

Skrevet

Dersom man googler hjemmelaget kattemat finner man mye som kan lages av ingredienser som det er vanlig å ha i kjøleskap og fryser.
Å si at folk ikke skulle ha skaffet seg dyr dersom de av en eller annen grunn ikke drar i butikken en dag for å kjøpe kattemat er ikke bare langt ute på jordet, de er også på feil jorde.
Det er ingenting galt med å lage hjemmelaget mat til katten (eller hunden for den saks skyld) en gang i blant.
Dog, det er ikke anbefalt på fast basis siden kjøpt mat til husdyrene er tilsatt viktige vitaminer og mineraler de trenger.

Anonymkode: 43c31...732

Skrevet

Leverpostei på brødskive har gått ned på høgkant her hvis vi har vært tom for kattemat. De tåler å spise menneske mat en dag eller to. De spiser jo fugler 

Anonymkode: 79018...42b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Leverpostei på brødskive har gått ned på høgkant her hvis vi har vært tom for kattemat. De tåler å spise menneske mat en dag eller to. De spiser jo fugler 

Litt usikker på hvordan du greide å logisk mene at menneskemat må gå greit når de spiser fugler?

Anonymkode: ae36c...456

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når ble spurv menneskemat? 

Anonymkode: a210f...ed8

Skrevet

Klart katter kan spise menneskemat. Før år 2000 spiste de fleste katter restene fra oss mennesker.  

Ett eller annet har skjedd med folk i nyere tid, på godt og vondt.  

Men hvertfall katter kan fint spiste vanlig mat. 

Anonymkode: b931c...2b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Klart katter kan spise menneskemat. Før år 2000 spiste de fleste katter restene fra oss mennesker.  

Ett eller annet har skjedd med folk i nyere tid, på godt og vondt.  

Men hvertfall katter kan fint spiste vanlig mat. 

Anonymkode: b931c...2b9

Trenger ikke å gå 2 000 år tilbake i tid for å bevise at katter kan spise "menneskemat". Inntil for 20-25 år siden var det helt vanlig at pus fikk brødskive og middagsrester. Gårdskatter spiste gjerne kraftfôr beregnet på husdyr, og ikke minst spiste de mus og levde utrolig godt på det. Gamle og godmodige ble de også. Bra for dem? Vet ikke, men når pelsen var skinnende blank og livskvaliteten og humøret var svært godt, så tviler jeg på at det var direkte skadelig for pus å leve på den måten. 

Anonymkode: d17ee...a85

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Trenger ikke å gå 2 000 år tilbake i tid for å bevise at katter kan spise "menneskemat". Inntil for 20-25 år siden var det helt vanlig at pus fikk brødskive og middagsrester. Gårdskatter spiste gjerne kraftfôr beregnet på husdyr, og ikke minst spiste de mus og levde utrolig godt på det. Gamle og godmodige ble de også. Bra for dem? Vet ikke, men når pelsen var skinnende blank og livskvaliteten og humøret var svært godt, så tviler jeg på at det var direkte skadelig for pus å leve på den måten. 

Alle svarene her sier jo det samme, men om katten ikke er vant til det bør det tilvennes litt og litt for å unngå diaré. 

Anonymkode: 8f7c4...d94

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hehe. Før år 2000 betyr ikke for 2000 år siden 😂

Anonymkode: d727f...988

Skrevet (endret)

Var da helt vanlig å kjøpe kattemat på 80- og 90-tallet 😆

Men er helt greit å lage mat hjemme en dag eller to, i alle dager. Jeg ville nok bruke kjøttdeig, kylling, el.l. 

Endret av Pobie
Skrevet

Her er det vel litt avhengig av hva katten faktisk vil spise også. Katten vår spiser tørrfôr, kan akseptere en type våtfôr, og alt som er vanlig mat som fisk, kylling reker eller skinke er helt uaktuelt, det nekter hun å røre. Men spiser mus da. 
Gamlekatten fikk tørrfôr men det beste var grovbrød med leverpostei. 
For en kveld med tom matpose hadde jeg satt fram litt forskjellig av ovennevnte, om katten var så sulten hadde den sikkert spist noe av det til slutt. 
Nå er vel dyrefôr noe av det man bør ha i beredskapslageret om man har kjæledyr. 

Anonymkode: 2d4b0...aed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...