Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 27 kg på halvannet år. Jeg har alltid hatt store bryst. Da jeg var rundt 20år ble jeg vurdert for brystreduksjon, men fikk beskjed om at jeg burde bli ferdig med å få barn først. Etter amming og vektnedgang er de lange slintrer… Jeg har mye trøbbel med nakke/hodepine, det er nesten umulig å finne bh som sitter - de gir meg røde striper og utslett under brystet. Hvis jeg går uten bh slenger det og er veldig ubehagelig. 

I dag fikk jeg innvilget operasjon av det offentlige. Jeg trodde jeg skulle få nei og ble helt satt ut. Kirurgen var veldig vennlig og tydelig på at operasjonen ville gi meg små bryst, men at «de ville være på riktig sted» og at jeg ville kunne gå uten bh. Jeg er så full av motstridende tanker!

-Skal JEG ta «skjønnhetsoperasjon»? 
Legen forsikret meg om at jeg ikke ville fått operasjonen om det ikke var medisinske grunner, men likevel..

-Hva sier jeg til barna og nærmeste familie? Jeg vil jo ikke annonsere det overalt, men bor på et lite sted…

-Vil det bli pent? Det kan jeg jo ikke vite før det er gjort - og grodd… Jeg har brede hofter og har hatt timeglassfasong, men nå bli jeg kanskje pære? 

Hva tenker du og hva ville du gjort? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som du beskriver det så er det ingen skjønnhetsoperasjon, men en operasjon av medisnske årsaker. Ja, jeg hadde ikke vært i tvil engang, hadde tatt den. Tenk så nydelig om det kan hjelpe mot alle plagene dine.

Anonymkode: f28f4...995

Skrevet

Det forstår jeg veldig godt, blir plutselig ganske virkelig. Men det er som den over sier, du har fått det av medisinske grunner. Tenk så mye lettere det vil bli når de bare er der i stedet for å være i veien. De få du må informere kommer til å forstå meget godt hvorfor. Ikke sikkert folk ellers egentlig legger merke til det, da du uansett har gått ned i vekt, da er det naturlig at de reduseres litt i størrelse også. 

Hvor tydelige arr du får avhenger litt av kirurgen, hvor godt huden din gror og hvor flink du er til å teipe, holde unna sol i begynnelse osv. Men dette er nok drevne kirurger, blir nok ikke som fastleger som tar føflekk, for der er det jo litt varierende resultater på hvor gode de er med nål og tråd 😅 Jeg har noen arr selv, de som er sydd av dyktige folk kan du knapt se nå. KS fikk jeg dessverre en betennelse i såret, der fikk ene siden noen liten «bulk». Så vær nøye med stell, skjerm fra solen så lenge du kan, fyll på med alt som gir immunsystemet best forutsetning for å la kroppen jobbe best mulig. 

Lykke til da, hvis du lander på å gjennomføre. 

Anonymkode: e419a...6b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sånn som du beskriver det så er det ingen skjønnhetsoperasjon, men en operasjon av medisnske årsaker. Ja, jeg hadde ikke vært i tvil engang, hadde tatt den. Tenk så nydelig om det kan hjelpe mot alle plagene dine.

Anonymkode: f28f4...995

Takk ♥️

Ja, jeg må huske at det faktisk er medisinsk grunnlag for operasjon.

Skrevet

Det forstår jeg veldig godt, blir plutselig ganske virkelig. Men det er som den over sier, du har fått det av medisinske grunner. Tenk så mye lettere det vil bli når de bare er der i stedet for å være i veien. De få du må informere kommer til å forstå meget godt hvorfor. Ikke sikkert folk ellers egentlig legger merke til det, da du uansett har gått ned i vekt, da er det naturlig at de reduseres litt i størrelse også. 

Hvor tydelige arr du får avhenger litt av kirurgen, hvor godt huden din gror og hvor flink du er til å teipe, holde unna sol i begynnelse osv. Men dette er nok drevne kirurger, blir nok ikke som fastleger som tar føflekk, for der er det jo litt varierende resultater på hvor gode de er med nål og tråd 😅 Jeg har noen arr selv, de som er sydd av dyktige folk kan du knapt se nå. KS fikk jeg dessverre en betennelse i såret, der fikk ene siden noen liten «bulk». Så vær nøye med stell, skjerm fra solen så lenge du kan, fyll på med alt som gir immunsystemet best forutsetning for å la kroppen jobbe best mulig. 

Lykke til da, hvis du lander på å gjennomføre. 

Anonymkode: e419a...6b8

Tusen takk! 

Skrevet

Ta i mot og gå med rak rygg (og kanskje ikke vond nakke!), dette er en nødvendighet og ikke forfengelighet!

Anonymkode: 96077...80c

Skrevet

Jeg har tatt brystreduksjon og aldri angret et sekund, men jeg var heller ikke i det minste tvil i forkant. Gikk fra J- til en liten D-cup og fikk et nytt liv helsemessig. 

Det er likevel vanskelig å si hva du blir gjøre om du er så usikker. Jeg heller selvsagt mot go for it, siden mine erfaringer er gode og du beskriver tydelige plager som vil bli verre med tiden. 

Til barn hadde jeg bare forklart i sjiktet "Mamma skal ha en operasjon" om de var små, og helt åpent til større barn. 

Anonymkode: 2c236...b19

Skrevet

Jeg gjorde det for to år siden. Det gikk helt fint, men jeg var overrasket over hvor lenge jeg ble sykmeldt. Nesten en måned. Og en annen rar ting var at de kiloene jeg hadde på puppene, de flyttet seg bare ned, så nå har jeg mage i stedet. Før var jeg 75I, nå er jeg 75D, men med mage, og det er jo litt synd. Før kunne jeg ikke gå med tettsittende gensere pga vulgært brystparti, og det var en av tingene jeg hadde gledet meg litt til. Men nå går ikke det likevel, nå pga mage. Jaja. 

Anonymkode: ec217...f87

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg gjorde det for to år siden. Det gikk helt fint, men jeg var overrasket over hvor lenge jeg ble sykmeldt. Nesten en måned. Og en annen rar ting var at de kiloene jeg hadde på puppene, de flyttet seg bare ned, så nå har jeg mage i stedet. Før var jeg 75I, nå er jeg 75D, men med mage, og det er jo litt synd. Før kunne jeg ikke gå med tettsittende gensere pga vulgært brystparti, og det var en av tingene jeg hadde gledet meg litt til. Men nå går ikke det likevel, nå pga mage. Jaja. 

Flyttet seg? Det har jeg ikke hørt om før. La du på deg? 

Anonymkode: a8c9f...bae

Skrevet

Flyttet seg? Det har jeg ikke hørt om før. La du på deg? 

Anonymkode: a8c9f...bae

Jeg var slank rundt midjen før operasjon, men da med store, tunge bryster. Så gjennomgikk jeg brystreduksjon, og fikk ganske raskt mage. Det var som om fettet seilte ned 20-30 cm 😅

Jeg spiser og beveger meg akkurat som før. 

Skrevet

Dette er en nødvendig operasjon, så det ville jeg ikke tenkt på en gang! Så deilig å få rettet det da 😊 
Og jeg tror veldig få i bygda har sett så mye på puppene dine så de legger merke til at noe er forandret 😄 (eller kanskje, men da får de lure eller spørre 😅)

…og familien har vel sett plagene dine.

Jeg tok brystkorreksjon (eller hva det heter) etter amming. Fordi det ene brystet var så mye mindre enn det andre at det ble plagsomt med BH-er, skjevhet osv. Jeg tenker at så lenge man tar en operasjon for å ha det bra selv og ikke for andre så må det meste være innenfor er min mening.
Masse lykke til 😊 

Anonymkode: 8fc84...245

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Dette er en nødvendig operasjon, så det ville jeg ikke tenkt på en gang! Så deilig å få rettet det da 😊 
Og jeg tror veldig få i bygda har sett så mye på puppene dine så de legger merke til at noe er forandret 😄 (eller kanskje, men da får de lure eller spørre 😅)

…og familien har vel sett plagene dine.

Jeg tok brystkorreksjon (eller hva det heter) etter amming. Fordi det ene brystet var så mye mindre enn det andre at det ble plagsomt med BH-er, skjevhet osv. Jeg tenker at så lenge man tar en operasjon for å ha det bra selv og ikke for andre så må det meste være innenfor er min mening.
Masse lykke til 😊 

Anonymkode: 8fc84...245

Hehe - så sant 😁 Takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...