Anonym bruker Skrevet 28. september #51 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (8 minutter siden): List opp alt mulig som feminisme står og list opp alt mulig som de influenserne står for så får vi bekreftet påstanden din. Anonymkode: 70f54...9f6 Hvor har du fått forstillingen om at du kan kreve noe som helst fra? Slutt å mas. Anonymkode: 4a690...127
Anonym bruker Skrevet 28. september #52 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvor har du fått forstillingen om at du kan kreve noe som helst fra? Slutt å mas. Anonymkode: 4a690...127 Det er ikke et krav. Det er et bevis for at du går på person ikke sak. Du har ingen argumenter. Da går du på person, først dem, nå meg. Typisk slike som går tomme for argumenter. Anonymkode: 70f54...9f6
Anonym bruker Skrevet 28. september #53 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Det er ikke et krav. Det er et bevis for at du går på person ikke sak. Du har ingen argumenter. Da går du på person, først dem, nå meg. Typisk slike som går tomme for argumenter. Anonymkode: 70f54...9f6 Jeg vet ikke helt hva du prøver på, men jeg har ikke noe bevisplikt ovenfor deg. Og så tror jeg at du må Google personangrepet. Anonymkode: 4a690...127
Anonym bruker Skrevet 28. september #54 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Som sagt, det de influensene står for har ingenting med feminisme å gjøre. Anonymkode: 4a690...127 Feministisk ideologi står for at kvinner skal ha reell valgfrihet til å velge arbeid eller være husmor, og samfunnet må legge til rette for begge deler. Det disse kvinnene kjemper for har alt med feminisme å gjøre! Anonymkode: 9fc66...eba
Anonym bruker Skrevet 28. september #55 Skrevet 28. september Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Feministisk ideologi står for at kvinner skal ha reell valgfrihet til å velge arbeid eller være husmor, og samfunnet må legge til rette for begge deler. Det disse kvinnene kjemper for har alt med feminisme å gjøre! Anonymkode: 9fc66...eba Nei, det er bare feil. Det er allerede lagt til rette for at folk kan velge å være husmor, de må bare senke levestandarden tilsvarende. Og så må du huske at disse TW ikke er hjemmeværende uten lønn, de skaper et narritiativ som de tjener penger på. Anonymkode: 4a690...127
Anonym bruker Skrevet 29. september #56 Skrevet 29. september Når kvinner streiker ved å slutte å ønske seg barn. Når menn sitter med makt på borte- og hjemmebane og står som et hinder mellom barn og mor. Feminismen slik vi kjenner den er et svar på urettferdighet. Det vi ser igjen er et nytt svar på urettferdighet. Menn tar mer på hjemmebane, men mor er mor. Vi tenker oss ihjel, og setter barna først. Menn gjør ikke det i samme grad. Menn skal ha et sterkt bånd med barna, men la mødre være sjefene på hjemmebane. Jeg ser ikke nytten av at to skal kjempe om hvem som har mest rett hjemme og sabotere for mor som vet hva som er best for barna, for det gjør hun i 9 av 10 tilfeller. Hadde det ikke vært sånn, hadde menn født barn. Vi er ganske arrogante og tjukke i huet om vi tror vi vet bedre enn evolusjonen. Menn kommer til å stå i veien for mor. Mor vil ut, men mor kan ikke for barna blir fordelt til far, for far har jo tross alt vært så flink, tjener best, er minst sykmeldt. Da er det slutt på feminsmen ( kampen mellom kjønnene) slik vi kjenner den i dag. Kvinner kommer aldri til å lempe de mest kritiske oppgavene over til fedrene uansett hva politikerne mener. Ja, la kvinner og menn tjene penger, men ikke lat som om arbeidslivet er likt for kvinner og menn eller noen sinne kommer til å bli det. Mor setter barna først. Anonymkode: e1c45...b65
Anonym bruker Skrevet 29. september #57 Skrevet 29. september Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nei, det er bare feil. Det er allerede lagt til rette for at folk kan velge å være husmor, de må bare senke levestandarden tilsvarende. Og så må du huske at disse TW ikke er hjemmeværende uten lønn, de skaper et narritiativ som de tjener penger på. Anonymkode: 4a690...127 De fleste kvinner som ønsker å gå hjemme har ikke mulighet til full lønn. Altså de har ikke en mulighet til en slik livsstil. Samfunnet kan tilrettegge med ordninger for full lønn, så flere kvinner kan ha reell valgfrihet til å velge om de vil være hjemmeværende. Klart det vil koste samfunnet å betale full lønn til kvinner som velger å være hjemmeværende, men det gjør jo også andre feministiske kampsaker. Som for eksempel 6 timers arbeidsdag med full lønn. Anonymkode: 9fc66...eba
Anonym bruker Skrevet 29. september #58 Skrevet 29. september Anonym bruker skrev (45 minutter siden): De fleste kvinner som ønsker å gå hjemme har ikke mulighet til full lønn. Altså de har ikke en mulighet til en slik livsstil. Samfunnet kan tilrettegge med ordninger for full lønn, så flere kvinner kan ha reell valgfrihet til å velge om de vil være hjemmeværende. Klart det vil koste samfunnet å betale full lønn til kvinner som velger å være hjemmeværende, men det gjør jo også andre feministiske kampsaker. Som for eksempel 6 timers arbeidsdag med full lønn. Anonymkode: 9fc66...eba Det vil koste samfunnet langt mer enn penger å innføre lønn for hjemmeværende. Som et enkelt eksempel - 70% av medisinkullene er nå kvinner. Tror du de kvinnene vil stå i en travel sykehusjobb om de får samme lønnen for å gå hjemme? Resultatet blir jo da at køene vil bli enorme og befolkningen må være innstilt på lange henvisnings- og svartider. Anonymkode: e16f0...ed6
Anonym bruker Skrevet 29. september #59 Skrevet 29. september Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det vil koste samfunnet langt mer enn penger å innføre lønn for hjemmeværende. Som et enkelt eksempel - 70% av medisinkullene er nå kvinner. Tror du de kvinnene vil stå i en travel sykehusjobb om de får samme lønnen for å gå hjemme? Resultatet blir jo da at køene vil bli enorme og befolkningen må være innstilt på lange henvisnings- og svartider. Anonymkode: e16f0...ed6 Samme for 6 timers dagen for så vidt. Anser meg som feminist, men ammefri etter at barnet er 1 år (gitt at barnet ikke har spesielle behov) og 6-timersdag stiller jeg meg ikke bak. Anonymkode: e16f0...ed6
Anonym bruker Skrevet 29. september #60 Skrevet 29. september Anonym bruker skrev (19 timer siden): Disse er feminister tvers igjennom! Kvinner skal kunne ta egne valg; enten karriere, husmorliv, eller en kombinasjon. Men så klart må staten betale for å realisere disse kvinnenes valg, de må jo få lønn. Det er her den feministiske kvinnebevegelsen må kjempe for deres muligheter, goder, privilegier og fortrinn som kvinner. Ikke urimlig om de får lønn på nivå som en lærer eller sykepleier i 100 % stilling? Anonymkode: 9fc66...eba Så en normal lærer eller sykepleier som gjør både yrke og hjemmeoppgaver må da betales 200%. For alle normalfungerende mennesker gjør det. Anonymkode: b0b98...3b2
MissSaigon Skrevet 29. september Forfatter #61 Skrevet 29. september Anonym bruker skrev (1 time siden): De fleste kvinner som ønsker å gå hjemme har ikke mulighet til full lønn. Altså de har ikke en mulighet til en slik livsstil. Samfunnet kan tilrettegge med ordninger for full lønn, så flere kvinner kan ha reell valgfrihet til å velge om de vil være hjemmeværende. Klart det vil koste samfunnet å betale full lønn til kvinner som velger å være hjemmeværende, men det gjør jo også andre feministiske kampsaker. Som for eksempel 6 timers arbeidsdag med full lønn. Anonymkode: 9fc66...eba Mener du oppriktig at friske mennesker skal heve 100 % lønn for å ta seg av egne barn og vaske sine egne klær?
Anonym bruker Skrevet 29. september #62 Skrevet 29. september Jeg synes det hadde vært fint om det å ta vare på egne barn ble verdsatt mer enn å være på jobb og ta ansvar for andres barn, slik det er for lærere og pedagoger. Uansett hvilken jobb du har så er det ingen jobb som er viktigere enn å ta vare på egne unger når de er små. Å ta vare på små barn er faktisk en stor jobb, og en utrolig viktig jobb. At kvinner skal tvinges ut for å jobbe med andre ting enn sine egne barn når de er små synes jeg er feil. Kvinner burde ha en valgmulighet, og det burde også legges til rette for at menn kan vie mer tid til ungene sine i lav alder. For meg er det skremmende hvordan det er i dag, med alt for få unger som fødes, og når vi først får unger så skal de opplæres og oppdras av myndighetene i stor grad. Alle som har hatt små barn vet hvor lite tid du faktisk får med ungene dine i løpet av en dag. Jeg vet at for enkelte er dette høyreekstremt. Men da er det i såfall noe positivt med høyreekstremisme. Anonymkode: f52c6...0d1
MissSaigon Skrevet 29. september Forfatter #63 Skrevet 29. september Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg synes det hadde vært fint om det å ta vare på egne barn ble verdsatt mer enn å være på jobb og ta ansvar for andres barn, slik det er for lærere og pedagoger. Uansett hvilken jobb du har så er det ingen jobb som er viktigere enn å ta vare på egne unger når de er små. Å ta vare på små barn er faktisk en stor jobb, og en utrolig viktig jobb. At kvinner skal tvinges ut for å jobbe med andre ting enn sine egne barn når de er små synes jeg er feil. Kvinner burde ha en valgmulighet, og det burde også legges til rette for at menn kan vie mer tid til ungene sine i lav alder. For meg er det skremmende hvordan det er i dag, med alt for få unger som fødes, og når vi først får unger så skal de opplæres og oppdras av myndighetene i stor grad. Alle som har hatt små barn vet hvor lite tid du faktisk får med ungene dine i løpet av en dag. Jeg vet at for enkelte er dette høyreekstremt. Men da er det i såfall noe positivt med høyreekstremisme. Anonymkode: f52c6...0d1 Sånt rent praktisk, hvordan ser du for deg at det skal fungere? Slik som samfunnet har blitt så vil barn som står utenfor barnehage misse mye både sosialt og pedagogisk. Faren for at de mødrene som velger å være hjemme er de med lavest kompetanse til å engasjere og utvikle barna ganske stor. Man så det med kontantstøtten, mange som valgte den i stede for å starte jobb var i utgangspunktet av den mer ressurssvake delen av befolkningen. De aller fleste som er i jobb kan allerede nå velge om de vil ha mindre travle hverdager, men da må de også være villige til å betale prisen som er å ha lavere inntekt. Jeg syns at det er utrolig at man i 2025 faktisk tar til orde for at mor skal jobbe mindre og far skal jobbe mer. Utviklingen går jo i revers.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. september #64 Skrevet 29. september MissSaigon skrev (1 time siden): Sånt rent praktisk, hvordan ser du for deg at det skal fungere? Slik som samfunnet har blitt så vil barn som står utenfor barnehage misse mye både sosialt og pedagogisk. Faren for at de mødrene som velger å være hjemme er de med lavest kompetanse til å engasjere og utvikle barna ganske stor. Man så det med kontantstøtten, mange som valgte den i stede for å starte jobb var i utgangspunktet av den mer ressurssvake delen av befolkningen. De aller fleste som er i jobb kan allerede nå velge om de vil ha mindre travle hverdager, men da må de også være villige til å betale prisen som er å ha lavere inntekt. Jeg syns at det er utrolig at man i 2025 faktisk tar til orde for at mor skal jobbe mindre og far skal jobbe mer. Utviklingen går jo i revers. Og hva skal disse damene gjøre da når barneperioden er over? Når barna begynner på skolen, når de blir større og mer selvstendige? De kan ikke forvente at samfunnet skal underholde dem til evig tid? Og hva da når de er 45, og har stått på sidelinja i samfunnet i 15 år (de får sikkert hauger med unger). Skal de da bidra til samfunnet - og hva skal de da gjøre? Begrenset hvor mange vi trenger som baker surdeig på heltid.. Og det er ingen som nekter disse damene å være hjemme? Jeg var hjemme med unger og studerte på deltid i flere år med de to første, med siste tok jeg og mannen ulønnet permisjon og var hjemme. Men det kostet noe økonomisk. Problemet her er jo at de skal ha betalt for å ta seg av egne barn.
Anonym bruker Skrevet 29. september #65 Skrevet 29. september MissSaigon skrev (4 timer siden): Mener du oppriktig at friske mennesker skal heve 100 % lønn for å ta seg av egne barn og vaske sine egne klær? Hva i all verden er galt med det? Er ikke det viktigere enn å sitte på et postkontor, eller gjøre 1000 andre jobber? Det ville vært en veldig god investering i norske barn og norske foreldre. Mye heller det enn å investere enda større summer i fremmede mennesker som aldri har betalt skatt til Norge. Anonymkode: f52c6...0d1
Anonym bruker Skrevet 30. september #66 Skrevet 30. september Noe er jo galt med den vestlige livsstilen når så og si samtlige land har negativ befolkningsvekst. Jeg mener ikke at alle kvinner skal ut av arbeidslivet og tilbake til kjøkkenbenken, men noe er åpenbart feil med den livsstilen vi fører nå. Anonymkode: 20cca...c38
Anonym bruker Skrevet 30. september #67 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (14 timer siden): Hva i all verden er galt med det? Er ikke det viktigere enn å sitte på et postkontor, eller gjøre 1000 andre jobber? Det ville vært en veldig god investering i norske barn og norske foreldre. Mye heller det enn å investere enda større summer i fremmede mennesker som aldri har betalt skatt til Norge. Anonymkode: f52c6...0d1 Tror du kvinner i arbeidslivet bare bidrar med skatt? Vi er faktisk helt avhengig av at kvinner er i arbeidslivet. Vil du at du og familien din skal få helsehjelp om de trenger det? Da bør kvinner fortsatt jobbe. Hvilke summer er det du mener vi investerer i fremmede mennesker? Den lille andelen som går til bistand? Anonymkode: e16f0...ed6
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. september #68 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Noe er jo galt med den vestlige livsstilen når så og si samtlige land har negativ befolkningsvekst. Jeg mener ikke at alle kvinner skal ut av arbeidslivet og tilbake til kjøkkenbenken, men noe er åpenbart feil med den livsstilen vi fører nå. Anonymkode: 20cca...c38 I alle land som har velferdsmodeller har man høy grad av sysselsetting blant kvinner. Skal kvinnene ut av arbeidslivet så vil det gå ut over de tjenestene vi er vant med. Og når kvinnene går ut i arbeid går barnekullene ned i størrelse. Jeg tror vel heller ikke at norske kvinner flest drømmer om et liv ved kjøkkenbenken. Man kan fint lage mat fra bunnen av og ha full jobb.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. september #69 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (På 26.9.2025 den 15.18): Sitat: Hjetland mener det er viktig at kvinner står i arbeid. – Hvis du tar et bevisst valg om å ikke komme deg i arbeid, får du i hvert fall straffen når du er 70 år og skal ut i pensjon. Hva skal du leve av da?, spør hun. (Sitat slutt) Det er vel det at kvinner som har vært hjemmeværende skal ha rett til en eller annen form for pensjon, i alle fall minstepensjon, eller en eller annen form for sosial stønad, den dagen de trenger å gå av med pensjon. Jeg tror den retten er der alt, men i følge Helga Hjetland får de ingenting å leve av. Hvis det er riktig så må minstepensjonen økes slik at det er mulig å leve av den. Anonymkode: 70f54...9f6 Om du er så heldig at du fortsatt bor sammen med mannen din når du får pensjon får du 200 000 i året. Er du blitt enslig og får høyeste sats har du 279 000. Så i praksis - ingenting å leve av. Det er ikke lenger gitt at man er gjeldfri når man blir pensjonist. 25 000 i mnd tar deg ikke lagt i Oslo, uansett om man leier eller eier. Du har heller ikke greid å spare særlig mye gjennom livet ettersom du ikke har hatt inntekt.
MissSaigon Skrevet 30. september Forfatter #70 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hva i all verden er galt med det? Er ikke det viktigere enn å sitte på et postkontor, eller gjøre 1000 andre jobber? Det ville vært en veldig god investering i norske barn og norske foreldre. Mye heller det enn å investere enda større summer i fremmede mennesker som aldri har betalt skatt til Norge. Anonymkode: f52c6...0d1 Men hvem skal sitte på postkontoret da? Og hvem skal gjøre de tusen andre jobbene? Og hvor lenge skal en kvinne være hjemmeværende, for småbarnstiden er jo rimelig kort. Og om man kun har som fremtid å være hjemme og passe barn er det vel liten vits i å utdanne seg også, ikke minst har man jo ikke råd til å betjene studielån. Så det dere egentlig vil tilbake til er at kvinner ikke skal ha utdannelse. Har landet råd til å miste store deler av arbeidsstokken? Er dere villige til å importere arbeidskraft? Jeg har altså så mange spørsmål...
Anonym bruker Skrevet 30. september #71 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Noe er jo galt med den vestlige livsstilen når så og si samtlige land har negativ befolkningsvekst. Jeg mener ikke at alle kvinner skal ut av arbeidslivet og tilbake til kjøkkenbenken, men noe er åpenbart feil med den livsstilen vi fører nå. Anonymkode: 20cca...c38 Noe er åpenbart feil med vår livvstil nå, men det er ikke det at kvinnene må tilbake på kjøkkenet. Anonymkode: 7f025...772
Anonym bruker Skrevet 30. september #72 Skrevet 30. september MissSaigon skrev (55 minutter siden): Men hvem skal sitte på postkontoret da? Og hvem skal gjøre de tusen andre jobbene? Ifølge de siste tallene fra .no>>NAV for august 2025, var det 64.700 helt arbeidsledige Antall som blir gravide varierer fra år til år, men i 2024 ble det født 54.013 barn i Norge. Anonymkode: f52c6...0d1
Anonym bruker Skrevet 30. september #73 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror du kvinner i arbeidslivet bare bidrar med skatt? Vi er faktisk helt avhengig av at kvinner er i arbeidslivet. Vil du at du og familien din skal få helsehjelp om de trenger det? Da bør kvinner fortsatt jobbe. Hvilke summer er det du mener vi investerer i fremmede mennesker? Den lille andelen som går til bistand? Anonymkode: e16f0...ed6 Antallet arbeidsledige vil vært mer enn tilstrekkelig til å dekke inn behovet etter kvinner som er ute av arbeidslivet. Pengene vi i dag bruker på å hente inn utenlandske mennesker burde vært brukt til å investere i egne mennesker. Burde vært, nå er det for sent selvsagt, i dag vil en slik ordning bare bli utnyttet, og den vil motvirke integrering. Så det er for sent. Vi hadde en mulighet, den ble forspilt av elendige politikere. Anonymkode: f52c6...0d1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. september #74 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Ifølge de siste tallene fra .no>>NAV for august 2025, var det 64.700 helt arbeidsledige Antall som blir gravide varierer fra år til år, men i 2024 ble det født 54.013 barn i Norge. Anonymkode: f52c6...0d1 Og ingen av disse arbeidsledige er kvinner? Og alle arbeidsledige har kompetanse til å overta en hver jobb som blir ledig?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. september #75 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Antallet arbeidsledige vil vært mer enn tilstrekkelig til å dekke inn behovet etter kvinner som er ute av arbeidslivet. Pengene vi i dag bruker på å hente inn utenlandske mennesker burde vært brukt til å investere i egne mennesker. Burde vært, nå er det for sent selvsagt, i dag vil en slik ordning bare bli utnyttet, og den vil motvirke integrering. Så det er for sent. Vi hadde en mulighet, den ble forspilt av elendige politikere. Anonymkode: f52c6...0d1 Du vet at enkelte regioner i Norge har for lite mennesker til å ta seg av de jobbene som trengs, særlig innen oppvekst og helse? Uansett hvor fint man steller med egne trengs det flere hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå