Anonym bruker Skrevet 26. september #1 Skrevet 26. september Og I så fall hva? Jeg broderer en del, i øyeblikket holder jeg på med bunadskjorte. Anonymkode: 3e3e4...dbf
amandine Skrevet 26. september #2 Skrevet 26. september Samme her, holder på med en bunadskjorte akkurat nå. Ellers pleier jeg å ha litt forskjellig liggende, jeg hekler, strikker og syr men ikke sånn hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 26. september #5 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (12 minutter siden): spiller piano Anonymkode: 88a04...560 Hihi ikke akkurat håndarbeid da, men sikkert gøy. Anonymkode: 3e3e4...dbf
Anonym bruker Skrevet 26. september #6 Skrevet 26. september Litt. Har brodert bunad og strikket en del hundegensere (chihuahuaen er ikke laget for norsk klima 🙈) Begynte på en cardigan i våres, men den ble lagt vekk i sommer for jeg orket ikke sitte med strikketøy i ull på fanget i varmen. Har tatt den frem igjen nå. Anonymkode: 48eb5...f4c
Anonym bruker Skrevet 26. september #7 Skrevet 26. september Broderer og strikker. En stunde siden jeg har gjort det nå da... Anonymkode: 5ca80...d76
Anonym bruker Skrevet 26. september #8 Skrevet 26. september Strikker mest, men har også brodert en del. Heklet bittelitt. Anonymkode: 7c17e...98d
Anonym bruker Skrevet 26. september #9 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og I så fall hva? Jeg broderer en del, i øyeblikket holder jeg på med bunadskjorte. Anonymkode: 3e3e4...dbf Jeg strikker litt og driver med forskjellige DIY ting sammen med barna Anonymkode: 9dce4...ca0
gale damen Skrevet 27. september #10 Skrevet 27. september Ja. Jeg hekler, strikker, syr, broderer, og prøver alt som ser morsomt ut. Jeg ønsker at jeg hadde plass til en vevstol😊
Anonym bruker Skrevet 27. september #11 Skrevet 27. september Nei. Har verken tid eller tålmodighet. Ikke blir det pent heller hvis jeg prøver meg. Men jeg kan snekre 😃 Anonymkode: efad7...d7d
Iiiiik Skrevet 27. september #12 Skrevet 27. september Jeg strikker, ganske mye. Har alltid et prosjekt på gang, og kan ikke sitte stille i sofaen uten strikketøy. Nå er jeg straks ferdig med denne https://www.strikkemekka.no/Edelweiss-Genser-av-sd Har lært meg å hekle via YouTube, men gjør det ikke så mye. Har sydd to bunader, og har kjøpt inn materialer til den tredje. Syr litt klær, sist i sommer da vi skulle i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 27. september #13 Skrevet 27. september Iiiiik skrev (5 minutter siden): Jeg strikker, ganske mye. Har alltid et prosjekt på gang, og kan ikke sitte stille i sofaen uten strikketøy. Nå er jeg straks ferdig med denne https://www.strikkemekka.no/Edelweiss-Genser-av-sd Har lært meg å hekle via YouTube, men gjør det ikke så mye. Har sydd to bunader, og har kjøpt inn materialer til den tredje. Syr litt klær, sist i sommer da vi skulle i bryllup. Veldig pen genser. Hvilke farger strikker du den i? Anonymkode: 3e3e4...dbf
Anonym bruker Skrevet 27. september #15 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (På 26.9.2025 den 10.21): Hihi ikke akkurat håndarbeid da, men sikkert gøy. Anonymkode: 3e3e4...dbf haha, jeg bruker jo hendene hele tiden, elsker det. Anbefales å starte, uansett nivå. Alle kan lære spille piano Anonymkode: 88a04...560
Optatium Skrevet 27. september #16 Skrevet 27. september Jeg strikker mest. Kan brodere og, det hender jeg får et anfall og gjør det, da blir det Hardangersøm. Ellers liker jeg å spille, både gitar og piano. Det gir meg mye glede.
Superdolly Skrevet 27. september #18 Skrevet 27. september Jeg strikker mye. Har alltid et strikketøy i hendene når jeg setter meg i sofaen om kvelden. Jeg er flink til å hekle også, men gjør det ikke så ofte fordi jeg lett får vondt i håndleddet av det. Jeg syr også, mest lappeteknikk, men jeg har sydd litt klær også. Og jeg har lært meg hakking og nålebinding, men det er mest for gleden av å lære det. Jeg har ikke funnet ut hva jeg skal bruke det til ennå.
sug lut Skrevet 27. september #19 Skrevet 27. september Superdolly skrev (39 minutter siden): Jeg strikker mye. Har alltid et strikketøy i hendene når jeg setter meg i sofaen om kvelden. Jeg er flink til å hekle også, men gjør det ikke så ofte fordi jeg lett får vondt i håndleddet av det. Jeg syr også, mest lappeteknikk, men jeg har sydd litt klær også. Og jeg har lært meg hakking og nålebinding, men det er mest for gleden av å lære det. Jeg har ikke funnet ut hva jeg skal bruke det til ennå. Nålebinding har jeg aldri sett i praksis. Men hakking og pjoning lærte mamma seg en gang og lærte videre til meg. Ikke at jeg har drevet med det. Votter eller pulsvanter? Blir veldig pent. Visstnok er hakkete klær mer slitesterke enn strikkete også. Karde, spinne på håndten og plantefarge garn har jeg også vært med på, gjør du sånt? (Hvorfor innbiller jeg meg at du har sauer,)
Superdolly Skrevet 27. september #20 Skrevet 27. september sug lut skrev (50 minutter siden): Nålebinding har jeg aldri sett i praksis. Men hakking og pjoning lærte mamma seg en gang og lærte videre til meg. Ikke at jeg har drevet med det. Votter eller pulsvanter? Blir veldig pent. Visstnok er hakkete klær mer slitesterke enn strikkete også. Karde, spinne på håndten og plantefarge garn har jeg også vært med på, gjør du sånt? (Hvorfor innbiller jeg meg at du har sauer,) Kanskje fordi jeg har det? Jeg har sikkert nevnt det her inne en eller annen gang. Jeg kan karde ull, og har tovet masse. Jeg kan spinne både på rokk og håndtein, men jeg er virkelig ikke flink og det blir ikke spesielt jevnt og pent. Plantefarging har jeg veldig lyst til å prøve, men har ikke somlet meg til det så langt. Mest fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal gå fram.
sug lut Skrevet 27. september #21 Skrevet 27. september Superdolly skrev (53 minutter siden): Kanskje fordi jeg har det? Jeg har sikkert nevnt det her inne en eller annen gang. Jeg kan karde ull, og har tovet masse. Jeg kan spinne både på rokk og håndtein, men jeg er virkelig ikke flink og det blir ikke spesielt jevnt og pent. Plantefarging har jeg veldig lyst til å prøve, men har ikke somlet meg til det så langt. Mest fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal gå fram. Ah, tove! Det er gøy, men lenge siden jeg har gjort. Husker jeg tova meg kjempefine tøfler da jeg var rundt 14, satte på skinnsåle og broderte med kjedesting i syrin og mørklilla. Hm. Lurer på hvor de har blitt av. Hva har du tova?
Anonym bruker Skrevet 27. september #22 Skrevet 27. september Superdolly skrev (2 timer siden): Kanskje fordi jeg har det? Jeg har sikkert nevnt det her inne en eller annen gang. Jeg kan karde ull, og har tovet masse. Jeg kan spinne både på rokk og håndtein, men jeg er virkelig ikke flink og det blir ikke spesielt jevnt og pent. Plantefarging har jeg veldig lyst til å prøve, men har ikke somlet meg til det så langt. Mest fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal gå fram. Tror du nevnte at du har sauer i en julekalender en gang Anonymkode: 6c446...de4
Anonym bruker Skrevet 27. september #23 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): haha, jeg bruker jo hendene hele tiden, elsker det. Anbefales å starte, uansett nivå. Alle kan lære spille piano Anonymkode: 88a04...560 Jeg holder på med å lære meg et strykeinstrument, kunne trengt en som spiller piano å øve sammen med 😊 Bruker også hendene hele tiden Anbefaler også andre å starte å spille et instrument som voksen, og å ha det moro med det, kjempegod hjernetrim! Ellers strikker jeg i perioder. Enten strikker jeg intensivt og mye, eller ikke i det hele tatt. Før strikket jeg jevnt hele tiden. Strikket også en del modeller for strikkebutikker, bare for moro skyld. Mistenker at jeg ubevisst har sluttet delvis, har innsett at jeg nok må få progressive linser. Jeg hekler kun hvis strikkearbeid skal ha en kant, hemper eller lignende. Anonymkode: 6c446...de4
Himmel og hav Skrevet 27. september #24 Skrevet 27. september (endret) Jeg strikker for det meste. Har alltid minst to prosjekter på gang. Akkurat nå er det tre: en genser til meg selv, ei babyjakke til en kollega som venter barn og sokker som reisestrikketøy. Det hender jeg syr litt og jeg kan også hekle, hakke, brodere (inkl. hardangersøm), nålefilte og veve billedvev. Ikke det at jeg gjør det så ofte. Plantefarging prøvde jeg meg på for første gang i fjor. Da med vekslende hell, men det var veldig gøy. Endret 27. september av Himmel og hav
Superdolly Skrevet 27. september #25 Skrevet 27. september sug lut skrev (3 timer siden): Ah, tove! Det er gøy, men lenge siden jeg har gjort. Husker jeg tova meg kjempefine tøfler da jeg var rundt 14, satte på skinnsåle og broderte med kjedesting i syrin og mørklilla. Hm. Lurer på hvor de har blitt av. Hva har du tova? Sitteunderlag, for det meste. Tover i en gammel langpanne, det blir passe størrelse. Broderer på navn og mønster og syr rundt kanten. Det er fine gaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå