the amazing spidermamma Skrevet 26. september #1 Skrevet 26. september Laget til 15-åringen trenger penger, og vi må få i gang dugnader for å tjene inn. Hva er deres beste tips? Er ikke så veldig klar for dorullsalg og slikt, da jeg vet at mange ender opp med å kjøpe mesteparten selv, og vi bor i en bydel hvor ikke alle har så god råd...
Anonym bruker Skrevet 26. september #2 Skrevet 26. september Her har vi fått inn definitivt mest penger ved å selge lodd på utsiden av Rema. Alle bidrar med en premie, alt fra enkle kjøpte ting som sjokoladeplater, lys og servietter, til kransekake fra Europris og hjemmestrikka votter har blitt levert. Så har ungdommen stått i lagets drakter og solgt lodd. Veldig mange støtter altså. Ellers har eldste her jobbet på bryggeriet. Lempet kasser og ryddet noen kvelder og helger, det har vært greit betalt, men de tar nok ikke inn de yngste. Anonymkode: ff06a...09e
Anonym bruker Skrevet 26. september #3 Skrevet 26. september Selge lodd pleier gi endel. Dere kan samle inn gevinster fra lokale foretninger. Av salg av produkter er det kun Nordkak sånne kjeks, småkaker og godteribokser som selger. Bambusa litt, dopapir og kort håpløst. Ellers samle inn pant, men det er litt styr da. Anonymkode: f535e...39d
the amazing spidermamma Skrevet 26. september Forfatter #4 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Her har vi fått inn definitivt mest penger ved å selge lodd på utsiden av Rema. Alle bidrar med en premie, alt fra enkle kjøpte ting som sjokoladeplater, lys og servietter, til kransekake fra Europris og hjemmestrikka votter har blitt levert. Så har ungdommen stått i lagets drakter og solgt lodd. Veldig mange støtter altså. Ellers har eldste her jobbet på bryggeriet. Lempet kasser og ryddet noen kvelder og helger, det har vært greit betalt, men de tar nok ikke inn de yngste. Anonymkode: ff06a...09e Så bra, loddsalg er også greit å organisere, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. september #5 Skrevet 26. september Her fikk laget 20.000 av kommunen for å plukke boss. Men det var vi foreldre som plukket da 😂 mye av det foregikk langs bilveien, så kanskje ikke lurt å slippe til en gjeng med vimsete 15 åringer. Ellers er loddsalg og salg av nordkak kjeks også lett å få solgt. Anonymkode: ed65c...d8f
Anonym bruker Skrevet 26. september #6 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Her fikk laget 20.000 av kommunen for å plukke boss. Men det var vi foreldre som plukket da 😂 mye av det foregikk langs bilveien, så kanskje ikke lurt å slippe til en gjeng med vimsete 15 åringer. Ellers er loddsalg og salg av nordkak kjeks også lett å få solgt. Anonymkode: ed65c...d8f 15-åringer er jo så og si voksne. Måtte dere foreldre plukke søppel langs veien for dem?? Aldri i verden om jeg hadde giddet. Det kunne han gjort selv! Anonymkode: 2afd5...e73
Anonym bruker Skrevet 26. september #7 Skrevet 26. september Vi tjener definitivt mest på lynlotteri. Vi kjøper inn premier fordi fotball skal være gratis (utenom kontigenten), og fordi foreldre ikke alltid leverer det de skal. Bruker ca.2000 ininnkjøp og selger lodd for ca.16000 hver gang. I tillegg har vi vært i kontakt med steinbrudd om å få pakke strøsand og selge det til vinteren, men problemet med det er at vi har lite lagringsplass og det er en stund til folk vil kjøpe det. Men vi lander nok noe der snart Anonymkode: 8adfb...3a7
MissSaigon Skrevet 26. september #8 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Her fikk laget 20.000 av kommunen for å plukke boss. Men det var vi foreldre som plukket da 😂 mye av det foregikk langs bilveien, så kanskje ikke lurt å slippe til en gjeng med vimsete 15 åringer. Ellers er loddsalg og salg av nordkak kjeks også lett å få solgt. Anonymkode: ed65c...d8f Dere plukket søppel for 15 åringer? Min tolvåring gikk med sitt lag på søppelplukking i går, det var da ikke i vår villeste fantasi å gjøre jobben for dem! Vårt lag vil ikke selge dopapir og kjeks, men bursdags- og julekort går unna. Og bampussokker.
Anonym bruker Skrevet 26. september #9 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): 15-åringer er jo så og si voksne. Måtte dere foreldre plukke søppel langs veien for dem?? Aldri i verden om jeg hadde giddet. Det kunne han gjort selv! Anonymkode: 2afd5...e73 Ikke sant.... Godt det fins folk som gidder! Anonymkode: 4fbb6...87f
Anonym bruker Skrevet 26. september #10 Skrevet 26. september Spør butikker om de vil ha hjelp til varetelling. Anonymkode: f9b41...368
Anonym bruker Skrevet 26. september #11 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Spør butikker om de vil ha hjelp til varetelling. Anonymkode: f9b41...368 Enig, det har vi tjent godt på. Anonymkode: cfa05...003
amandine Skrevet 26. september #12 Skrevet 26. september Loddsalg utenfor matbutikken er jo noe folk gjerne støtter, innsamling av tomflasker i nabolaget støtter vi med jevne mellomrom. Det er ikke mye brus som drikkes hos oss, men med jevne mellomrom kommer det en håndballspillende nabojente og henter til laget sitt. Takk for dere tenker alternativt! Vi er så mange som er lei av salgsdugnader som egentlig bare fyller bakmennenes lommer..
Anonym bruker Skrevet 26. september #13 Skrevet 26. september Støtter de som sier loddsalg i butikker, det kjøper jeg alltid. Vaffelsteking pleier å gå gå unna på en travel lørdag- Orker ikke alle de her andre tingene som selges på dørene eller via via en eller en annen man kjenner. Anonymkode: 98014...fb6
Anonym bruker Skrevet 26. september #14 Skrevet 26. september Selger de der boksene med kjeks, type Storebrors Karameller, fra Nordkak. Bare på noen dager har de tjent inn nesten 10 000,- De skal bidra med å male og pukke søppel for et firma, de skal arrangere Halloween-fest for småskolen, lodde ut gavekort i ulike butikker og restauranter (gavekort de har fått sponset), de skal ha julemarked på samfunnshuset, pante tomflasker mm. Anonymkode: 245d2...99b
Anonym bruker Skrevet 26. september #15 Skrevet 26. september Har vært med på maaaange dugnader med korps, fotball og håndball. Det som har gitt desidert mest inntekt er pantedugnad. 40.000 på en kveld fikk vi inn!!! Foreldre kjørte rundt og vi hadde diger tilhenger å kaste flaskene i. Flere biler kjørte bare i mellom. Anonymkode: 8ed75...938
Iiiiik Skrevet 27. september #16 Skrevet 27. september Loddsalg på den lokale butikken er lønnsomt og hyggelig. Loddsalg på spond er superenkelt å administrere. Vi har hatt bruktsalg (ga lite penger), tømt et hus når noen skulle flytte, stått for ansiktsmaling på Miniøya, vært vakter på noen arrangementer på Ullevål stadion, hatt dugnad på Tons of Rock (godt betalt), rydda søppel langs veien, samla inn pant.
Himmel og hav Skrevet 27. september #17 Skrevet 27. september Kakelotteri ga absolutt mest igjen i forhold til innsats.
amandine Skrevet 30. september #18 Skrevet 30. september Takk til alle som prøver å finne på noe annet enn de hersens sokkene og dopairet, dugnader som bare bakmennene tjener på. Nå fikk jeg melding fra min niese på 15 med spørsmål om å kjøpe sokker for håndballaget. Jeg kan jo ikke si nei, så jeg har bestilt sokker. Av de 199 kronene jeg betalte går 89 til håndballaget. Sikkert like mye til firmaet som selger. Takke meg til å kjøpe lodd utenfor matbutikken eller på døren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå