Gå til innhold

Dere som skriver med nick her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det at dere av og til skriver som anonym?

Anonymkode: 7b594...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vil jo ikke bli gjenkjent, så når jeg tenker at noen kan legge to og to sammen så skriver jeg som anonym.

Skrevet

Ja, hvis jeg legger ut innlegg hvor jeg eller noen rundt meg kan bli gjenkjent. 

Skrevet

Ja, men det er ganske sjelden. Som de over sier - når det er noe som kan bli gjenkjent. 

Skrevet
amandine skrev (2 timer siden):

Ja, jeg vil jo ikke bli gjenkjent, så når jeg tenker at noen kan legge to og to sammen så skriver jeg som anonym.

Her også 😊

Skrevet

Ja, jeg skriver noen ganger som anonym. Nettvett og slikt, vet du. 

Skrevet

Jeg skriver alltid anonymt, fordi jeg vil starte med blanke ark i alle diskusjoner, slik at fokus blir på det jeg mener, ikke hva jeg har ment tidligere. Det har jeg opplevd så mange ganger før. Derfor velger jeg å være anonym. Det gir en bedre diskusjon. Dessuten tenker jeg at det ligger en del narsissisme bak å bruke nick. Jeg vil ikke ha en personlighet eller et slags dobbeltliv på nett. Jeg vil bare dele meninger, og lære noe av andre.

Anonymkode: 4d692...e50

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skriver alltid anonymt, fordi jeg vil starte med blanke ark i alle diskusjoner, slik at fokus blir på det jeg mener, ikke hva jeg har ment tidligere. Det har jeg opplevd så mange ganger før. Derfor velger jeg å være anonym. Det gir en bedre diskusjon. Dessuten tenker jeg at det ligger en del narsissisme bak å bruke nick. Jeg vil ikke ha en personlighet eller et slags dobbeltliv på nett. Jeg vil bare dele meninger, og lære noe av andre.

Hehe. Den var fin. Narsissisme å bruke nick. Kult. 

Skrevet

Eg skriv til vanleg som anonym, men gløymer nokre gonger å trykke på "skriv som anonym"-knappen. Det gjer meg ingenting, då eg alltid står for meiningne eg har. Eg skriv som anonym, fordi eg likar meg best i kulissane, om det gir meining. Med nick blir ein ikkje like anonym, sjølv om alle her er anonyme i utgangspunktet. 

Skrevet
MissSaigon skrev (2 minutter siden):

Hehe. Den var fin. Narsissisme å bruke nick. Kult. 

Ser du ikke det? Du bygger en identitet du legger stolthet i, og slik du beviser med svaret ditt, en identitet du ønsker å forsvare. Det er narsissisme. 

Skrevet
Valkyriemamma skrev (1 minutt siden):

Eg skriv til vanleg som anonym, men gløymer nokre gonger å trykke på "skriv som anonym"-knappen. Det gjer meg ingenting, då eg alltid står for meiningne eg har. Eg skriv som anonym, fordi eg likar meg best i kulissane, om det gir meining. Med nick blir ein ikkje like anonym, sjølv om alle her er anonyme i utgangspunktet. 

Det handler da ikke om stå for sine meninger. Du står ikke mer for meningene dine om du kaller deg for "Blikkboks" hele tiden. Du bygger en identitet som følger deg i alle diskusjoner. Da vil alle meninger farges av hva du har sagt tidligere. Det blir det dårlig diskusjon av, det blir mye krangling. Det er dette og alle andre forum et godt bevis på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det handler da ikke om stå for sine meninger. Du står ikke mer for meningene dine om du kaller deg for "Blikkboks" hele tiden. Du bygger en identitet som følger deg i alle diskusjoner. Da vil alle meninger farges av hva du har sagt tidligere. Det blir det dårlig diskusjon av, det blir mye krangling. Det er dette og alle andre forum et godt bevis på.

Det eg skreiv var ikkje ein kommanter til deg, men mitt svar på HI. Hadde eg svart det, så hadde eg sitert deg.

For meg handlar det om at eg står for meiningane mine, uansett om eg er anonym eller ikkje. Det handlar ikkje om det å bygge meg ein identitet. Det er ikkje derfor eg til vanleg skriv som anonym.

Skrevet
Valkyriemamma skrev (5 minutter siden):

Det eg skreiv var ikkje ein kommanter til deg, men mitt svar på HI. Hadde eg svart det, så hadde eg sitert deg.

For meg handlar det om at eg står for meiningane mine, uansett om eg er anonym eller ikkje. Det handlar ikkje om det å bygge meg ein identitet. Det er ikkje derfor eg til vanleg skriv som anonym.

Det er greit, men det du skrev angår flere enn deg, og du tok det opp, derfor siterte jeg deg.

Det er mange som tror at å velge å bruke nick betyr at du står for meningene dine, mens de som ikke velger nick ikke står for sine meninger. Så det var ikke en kommentar direkte til deg, den var til de som tror det er mer høyverdig å skrive under nick. Du bekrefter jo at slik er det ikke for deg, vi står jo for det vi mener, forutsatt at en ikke troller selvsagt. 

Skrevet

I 9 av 10 tilfeller skriver jeg med nick her inne. Det gjør jeg fordi jeg kan stå godt i det jeg skriver med nick og fordi jeg ser hvor lett det er for flere å være ufin uten nick enn med. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

I 9 av 10 tilfeller skriver jeg med nick her inne. Det gjør jeg fordi jeg kan stå godt i det jeg skriver med nick og fordi jeg ser hvor lett det er for flere å være ufin uten nick enn med. 

Det er en god grunn!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gjelder det diskusjoner man deltar i i det virkelige livet også? Er man narsissist om man står for meningene sine og diskuterer flere ting med de samme menneskene som vet hvem man er?

Jeg prøver ikke å være vrang, men jeg skjønner bare ikke argumentet ditt. 

Skrevet

Så nickbrukere som står hardt på at anonyme ikke står for meniingene sine, står visst ikke for de alltid selv heller 😂

Anonymkode: 3d9cb...52f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så nickbrukere som står hardt på at anonyme ikke står for meniingene sine, står visst ikke for de alltid selv heller 😂

Du skjønner ikke forklaringen om at man noen ganger er anonym for at man ikke skal røpe hvem man er?

Det forstår seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ser du ikke det? Du bygger en identitet du legger stolthet i, og slik du beviser med svaret ditt, en identitet du ønsker å forsvare. Det er narsissisme. 

Jeg ser det. Flere som skriver her inne med nick er narsissister. De elsker å trø andre ned. Dette er et perfekt forum for narsissister. Og flere av dem er i tillegg admin og bestemmer hvem som skal få lov til å skrive hva.

Anonymkode: b45d4...ab9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser det. Flere som skriver her inne med nick er narsissister. De elsker å trø andre ned. Dette er et perfekt forum for narsissister. Og flere av dem er i tillegg admin og bestemmer hvem som skal få lov til å skrive hva.

Det må være ufattelig slitsom å føle at man lever i en parallell verden på denne måten. Oppriktig talt så får jeg vondt av deg. 

Anonymkode: dac7c...20b

Skrevet

Jeg skriver alltid med nick, hvis det er noe som kan bli gjenkjent endrer jeg litt på fakta. Jeg mener det gir en bedre forumkultur. Det finnes selvfølgelig massevis av eksempler på at nickbrukere også går langt utover det jeg synes er akseptabelt, men da er det lettere å styre utenom. 

Skrevet
MissSaigon skrev (21 timer siden):

Du skjønner ikke forklaringen om at man noen ganger er anonym for at man ikke skal røpe hvem man er?

Det forstår seg. 

Rett på et lite personangrep ja.....

Skrevet

Jeg skriver stort sett med nick. Om jeg velger å skrive anonymt er det enten fordi det er noe som kan identifisere meg eller mine eller det er fordi jeg ikke gidder å ha en eller annen anonym klegg som skal hekte seg på meg i enhver tråd og være ufin. Jeg har hatt det i perioder og da skriver jeg heller anonymt en liten stund og håper at den eller de det gjelder skal finne en annen hobby. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Det må være ufattelig slitsom å føle at man lever i en parallell verden på denne måten. Oppriktig talt så får jeg vondt av deg. 

Anonymkode: dac7c...20b

Jeg får mest vondt av narsissisten og dems dårlige selvfølse.

Skrevet

Før skrev jeg alltid med nick, nå er jeg alltid anonym.

Men, gøy å se gamle travere som meg selv som fortsatt bruker nick 😉

Anonymkode: 03584...4cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...