Anonym bruker Skrevet 25. september #1 Skrevet 25. september Vi har stått i ei mobbesak med vårt barn. Dette har blitt tatt opp på et høyere nivå og det ble tatt tak i. Mødrene til de barna som mobbet har nå blokkert meg på sosiale medier. Deres venner som også er mødre i klassen har også slettet meg. Barna er nå ferdig med grunnskolen, og jeg har ingenting med de å gjøre lengre når det gjelder skole. Men har vokst opp på mindre sted og kjent de hele livet. Jeg føler ubehag med dette. Samtidig er dette folk som ikke er verdt min tanke. Sier mye om de når de blokkerer en mor der deres egne barn har vært mobbere. Og nei, det er ikke to sider av saken. Skolen og statsforvalteren slo kraftig ned om mobbing, og mitt barn måtte bytte skole til slutt. Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 25. september #3 Skrevet 25. september Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Igjen.,,, Anonymkode: 3c1d0...02c For det er bare 10 brukere her inne tror du? Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 26. september #4 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har stått i ei mobbesak med vårt barn. Dette har blitt tatt opp på et høyere nivå og det ble tatt tak i. Mødrene til de barna som mobbet har nå blokkert meg på sosiale medier. Deres venner som også er mødre i klassen har også slettet meg. Barna er nå ferdig med grunnskolen, og jeg har ingenting med de å gjøre lengre når det gjelder skole. Men har vokst opp på mindre sted og kjent de hele livet. Jeg føler ubehag med dette. Samtidig er dette folk som ikke er verdt min tanke. Sier mye om de når de blokkerer en mor der deres egne barn har vært mobbere. Og nei, det er ikke to sider av saken. Skolen og statsforvalteren slo kraftig ned om mobbing, og mitt barn måtte bytte skole til slutt. Anonymkode: c9911...f6c Ikke sant. Det betyr jo at mødrene til disse barna er like ille, og på mange måter godtar at barna er mobbere. Da hever du deg over det, og driter i de. Du vet jo at du hevder deg over de. Anonymkode: dcd09...0e4
Anonym bruker Skrevet 26. september #5 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Samtidig er dette folk som ikke er verdt min tanke. Akkurat det stemmer ikke helt. Du tenker mye på dette og bruker mye tid på dette Anonymkode: 1d0a6...b7b
Anonym bruker Skrevet 26. september #6 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Akkurat det stemmer ikke helt. Du tenker mye på dette og bruker mye tid på dette Anonymkode: 1d0a6...b7b Ikke skap deg. Anonymkode: dcd09...0e4
Anonym bruker Skrevet 26. september #7 Skrevet 26. september Jo. Det er alltid flere sider av en sak. Min sønn sto også midt oppi dette. Der var det en gutt i klassen som stadig satte øynene i han og stirret. Dette fant han ubehagelig og sa ifra. Den stirrende gutten tok dette som mobbing og vips var det opprettet mobbesak. Denne stirringen ga seg imidlertid ikke. Selv I fritidsaktiviteten ble min sønn anklaget for å mobbe den andre, kun fordi han ikke orket øynene i seg hele tiden, noe som førte til at treneren vendte seg mot ham. Han fikk ikke spilletid, og ble tvunget til å bytte lag. Nå blomstrer han. Så altså. Det som utad så ut som en mobbesak fra min sønn mot en annen gutt, hadde rot i denne andre guttens ubehagelige oppførsel. Jeg har heller ingen kontakt med moren hans da jeg fant det svært urettferdig at kun den ene guttens følelser ble vektlagt. Alle saker har flere sider. Anonymkode: e7764...094
Anonym bruker Skrevet 26. september #8 Skrevet 26. september Det kan jo være grunner til at de har blokkert deg. Har du mast på dem på sosiale medier? Kringkasta saken til alle som følger deg? Hvis dere uansett ikke har noen kontakt lenger så er det vel heller ikke noe poeng å følge hverandre på sosiale medier. Anonymkode: de122...714
Anonym bruker Skrevet 26. september #9 Skrevet 26. september Er det egentlig et problem for deg å ikke ha kontakt med dem i sosiale medier? Hvorfor føler du behov for å ha det? Selv om dere bor på et lite sted, er det ikke nødvendig å ha kontakt med alle, spesielt ikke med folk man har en dårlig historie med, og ikke egentlig er venner med. Når det gjelder resten av de som har slettet deg, så skjønner jeg at det er mer sårt, det er nok noen rykter ute å går. Du må bare prøve å legge det bak deg å gå videre. Du ser nå hvem du kan stole på å ikke. Anonymkode: 07073...b21
Anonym bruker Skrevet 26. september #10 Skrevet 26. september Uansett om jeg stod på den ene eller den andre siden her, så hadde jeg ikke hatt interesse av at motparten skulle kunne se mine innlegg. Spesielt ikke om barna var med der av og til. Hadde mor til en gutt som har vært en pest og en plage for andre (ikke mitt barn) i lang tid, og når jeg så hvordan hun fremstilte barnet sitt med gratulasjoner for hver minste lille ting til verden skjønneste og mest omtenksomme gutt, så fant jeg ut at det ble litt for mye kliss for meg og slettet henne. Sånn er jeg blitt tydeligvis Anonymkode: 9a32b...a0a
Anonym bruker Skrevet 26. september #11 Skrevet 26. september Hvis det skjer kollektivt, at flere gjør det samtidig, skjønner jeg godt at det er sårt. Ikke fordi det er så viktig å ha den kontakten, men det at flere går sammen og felles ekskluderer. Jeg kan på en annen side forstå at man ikke ønsker å stadig minnes om og derfor fjerner venner på SoMe hvis det har vært anspent. Men jeg ville selv opplevd annerledes om en og annen enkeltvis tok det valget enn hvis en gruppe samlet bare fjernet meg. Anonymkode: 200dc...812
Anonym bruker Skrevet 26. september #12 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvis det skjer kollektivt, at flere gjør det samtidig, skjønner jeg godt at det er sårt. Ikke fordi det er så viktig å ha den kontakten, men det at flere går sammen og felles ekskluderer. Jeg kan på en annen side forstå at man ikke ønsker å stadig minnes om og derfor fjerner venner på SoMe hvis det har vært anspent. Men jeg ville selv opplevd annerledes om en og annen enkeltvis tok det valget enn hvis en gruppe samlet bare fjernet meg. Anonymkode: 200dc...812 Det er nettopp det. Når flere henger seg på og de fjerner meg kollektivt skjønner jeg jo at det er rykter og hvem som tar hvem sitt parti. Jeg for min del har ikke involvert de andre mødrene om hva som har skjedd, da jeg tok det med skolen og riktig vei. Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 26. september #13 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Uansett om jeg stod på den ene eller den andre siden her, så hadde jeg ikke hatt interesse av at motparten skulle kunne se mine innlegg. Spesielt ikke om barna var med der av og til. Hadde mor til en gutt som har vært en pest og en plage for andre (ikke mitt barn) i lang tid, og når jeg så hvordan hun fremstilte barnet sitt med gratulasjoner for hver minste lille ting til verden skjønneste og mest omtenksomme gutt, så fant jeg ut at det ble litt for mye kliss for meg og slettet henne. Sånn er jeg blitt tydeligvis Anonymkode: 9a32b...a0a Jeg ser den. Samtidig er det barn det er snakk om. Klart foreldre ser på sine egne som verdenes herligste barn. Det er de også. De som mobbet mitt barn er jo og verdens herligste for sine foreldre, og har mange gode sider. En god venn for mange osv. men de var ikke snill med vårt barn. Barn trenger først og fremst veiledning fra voksne. Men når voksne går i krig mot andre foreldre blir det umulig for barna å kunne bli venner igjen og ordne opp. Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 26. september #14 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det kan jo være grunner til at de har blokkert deg. Har du mast på dem på sosiale medier? Kringkasta saken til alle som følger deg? Hvis dere uansett ikke har noen kontakt lenger så er det vel heller ikke noe poeng å følge hverandre på sosiale medier. Anonymkode: de122...714 Ja de er nok rasende på meg fordi deres barn og de selv fikk problemer på skolen, møte med rektor osv. da barna deres mobbet. Raseriet er jo rettet til feil person. Har ikke snakket med de på flere år. Hverken kringkastet saken offentlig eller tatt kontakt med de. Jeg er ikke den som deler slikt på sosiale medier. Men klart, jeg har fortalt hva som er skjedd til familie og venner. Andre instanser. Barnet vårt fikk det jo svært vanskelig og klarte ikke gå på skolen mer, så fikk byttet skole. Det er jo klart man snakker om internt i nettverket sitt. Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 26. september #15 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jo. Det er alltid flere sider av en sak. Min sønn sto også midt oppi dette. Der var det en gutt i klassen som stadig satte øynene i han og stirret. Dette fant han ubehagelig og sa ifra. Den stirrende gutten tok dette som mobbing og vips var det opprettet mobbesak. Denne stirringen ga seg imidlertid ikke. Selv I fritidsaktiviteten ble min sønn anklaget for å mobbe den andre, kun fordi han ikke orket øynene i seg hele tiden, noe som førte til at treneren vendte seg mot ham. Han fikk ikke spilletid, og ble tvunget til å bytte lag. Nå blomstrer han. Så altså. Det som utad så ut som en mobbesak fra min sønn mot en annen gutt, hadde rot i denne andre guttens ubehagelige oppførsel. Jeg har heller ingen kontakt med moren hans da jeg fant det svært urettferdig at kun den ene guttens følelser ble vektlagt. Alle saker har flere sider. Anonymkode: e7764...094 Hvem sa han fra til? Gutten selv eller lærer? Høres ut som nok et eksempel på en liten fjær som ble til 5 høns. Hvor er de voksne? Noen saker har flere sider, ikke alle. Når 10 elever mobber et barn så er det ikke de 10 som er offeret. Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 26. september #16 Skrevet 26. september Skjedde her også. Og nei, det var bare én side av saken. Jeg tok det opp med de 3 mødrene. Ene gråt og bar seg og kom med tusen unnskyldning, jeg trøstet HENNE. Barnet er fortsatt ute etter vårt barn. Den andre, hun forstod 80% ihvertfall. Og brukte mye tid på å skrive meld frem og tilbake, og sa at det ikke var greit at barnet hennes oppførte seg slik. Barnet er hyggelig med mitt barn, og de er nå på talefot. Den tredje gikk rett i forsvar. Da jeg kom på skolen uka etter, merket jeg at det var flere som ikke hilste. Jeg ble egentlig ganske paff, for vi pleier å snakke sammen. Jeg ble utfryst. Veldig ubehagelig. Jeg har ikke gjort noe. Jeg sa ifra PENT til denne moren om hva som hadde skjedd. Lærer var innblandet og så det samme som Barnet mitt fortalte. Så tydelig hun har klagd til andre mødre om meg. Barnet der har sagt unnskyld, og de går sammen hjem i dag. Veldig tydelig å se hvem som er barn av sine mødre. Jo, barnet ble mobbet for flere år siden av ei jente. Mora der nektet å ta det innover seg. Nektet plent. Hun er sur på meg fortsatt, for at jeg sa ifra på en alright måte. Så jeg skal bli hatet fordi jeg sa ifra at barnet hennes var jævelig og ødela flere år for mitt barn. Henger ikke på greip. Så jeg forstår deg godt HI! Dårlig gjort av de mødrene. Men de er nok like sine barn. Anonymkode: dd750...73f
Anonym bruker Skrevet 26. september #17 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Skjedde her også. Og nei, det var bare én side av saken. Jeg tok det opp med de 3 mødrene. Ene gråt og bar seg og kom med tusen unnskyldning, jeg trøstet HENNE. Barnet er fortsatt ute etter vårt barn. Den andre, hun forstod 80% ihvertfall. Og brukte mye tid på å skrive meld frem og tilbake, og sa at det ikke var greit at barnet hennes oppførte seg slik. Barnet er hyggelig med mitt barn, og de er nå på talefot. Den tredje gikk rett i forsvar. Da jeg kom på skolen uka etter, merket jeg at det var flere som ikke hilste. Jeg ble egentlig ganske paff, for vi pleier å snakke sammen. Jeg ble utfryst. Veldig ubehagelig. Jeg har ikke gjort noe. Jeg sa ifra PENT til denne moren om hva som hadde skjedd. Lærer var innblandet og så det samme som Barnet mitt fortalte. Så tydelig hun har klagd til andre mødre om meg. Barnet der har sagt unnskyld, og de går sammen hjem i dag. Veldig tydelig å se hvem som er barn av sine mødre. Jo, barnet ble mobbet for flere år siden av ei jente. Mora der nektet å ta det innover seg. Nektet plent. Hun er sur på meg fortsatt, for at jeg sa ifra på en alright måte. Så jeg skal bli hatet fordi jeg sa ifra at barnet hennes var jævelig og ødela flere år for mitt barn. Henger ikke på greip. Så jeg forstår deg godt HI! Dårlig gjort av de mødrene. Men de er nok like sine barn. Anonymkode: dd750...73f Åååh takk for svar ❤️ godt å bli forstått. Når jeg leser hva du skriver så er det helt gjenkjennbart. Mødre blir sur på andre mødre fordi de ikke tar innover seg at deres barn mobber. Som at det er mor til mobbeofferet sin skyld ?? Alle vil beskytte egne barn, det ligger i oss. Men man skal ikke beskytte barnet sitt om det mobber andre, da tar man tak og jobber med det. Disse mødrene føler seg nok både skamfull, sint og flau. De blir rasende på de foreldrene som har klaget og fått sympati med skolen. De føler seg rett og slett angrepet, og går rett i skyttergraven. Men det er jo heller ikke deres feil at barnet deres mobber, de trenger jo også støtte til å hjelpe barna sine til å stoppe. ofte føler foreldre klage på barna sine som et angrep på seg selv. Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 26. september #18 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Er det egentlig et problem for deg å ikke ha kontakt med dem i sosiale medier? Hvorfor føler du behov for å ha det? Selv om dere bor på et lite sted, er det ikke nødvendig å ha kontakt med alle, spesielt ikke med folk man har en dårlig historie med, og ikke egentlig er venner med. Når det gjelder resten av de som har slettet deg, så skjønner jeg at det er mer sårt, det er nok noen rykter ute å går. Du må bare prøve å legge det bak deg å gå videre. Du ser nå hvem du kan stole på å ikke. Anonymkode: 07073...b21 Det handler ikke om å ha behov for. Men når foreldre i en foreldre gruppe velger å blokkere og stå sammen om dette så er det klart man kjenner på det. Ved å blokkere noen slår man på en måte opp, og markerer at «jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre» for barna vil konflikten eskalere, og i et mindre lokalsamfunn kommer man ikke bort fra at venner og felles venner blir berørt. Men jeg forstår også at folk er ulike. Det er en gang i løpet av våre barns oppvekst at jeg fikk tilbakemelding om at et av våre barn hadde sagt noe nedsettende til en mørkhudet jente i klassen. Jeg tok tak i det og han måtte pent sette seg i bilen og be jenta om unnskyldning. Det skjedde aldri noe igjen. Klart det er flaut for meg, skamfullt, men det er jo ikke hennes foreldre sin feil. Jeg fikk vite dette gjennom andre barn, og skolen hadde ikke sett det. Men jeg var redd jenta skulle si noe hjemme og tok det derfor med roten og ordnet opp med en gang. For dette likte jeg dårlig. Anonymkode: c9911...f6c
Anonym bruker Skrevet 26. september #19 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er nettopp det. Når flere henger seg på og de fjerner meg kollektivt skjønner jeg jo at det er rykter og hvem som tar hvem sitt parti. Jeg for min del har ikke involvert de andre mødrene om hva som har skjedd, da jeg tok det med skolen og riktig vei. Anonymkode: c9911...f6c Det er skikkelig frustrerende. Har opplevd noe tilsvarende, bare i en helt annen situasjon. Var arbeidsgiver som spredte rykter. Jeg gikk også på en ryddig måte, i starten jobbet det mot meg, for jeg holdt min historie for meg selv. Liten bransje var det ganske kjipt å oppleve at noen også bet på. I hvert fall i starten. Alt det rare jeg fikk høre om meg selv, lurte på hvordan folk virkelig klarer å bite på disse røverhistoriene. Ser de ikke det opplagte her? Det er enda sårere når det rammer barna, forstår godt frustrasjonen din. Jeg ville vært frustrert selv, spesielt hvis du ikke får en rettferdig avslutning på det. Det forsvinner bare ut gårsdagens nyheter, mens det for din del har vært opprivende og krevd mye. Anonymkode: 200dc...812
Anonym bruker Skrevet 26. september #20 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jo. Det er alltid flere sider av en sak. Min sønn sto også midt oppi dette. Der var det en gutt i klassen som stadig satte øynene i han og stirret. Dette fant han ubehagelig og sa ifra. Den stirrende gutten tok dette som mobbing og vips var det opprettet mobbesak. Denne stirringen ga seg imidlertid ikke. Selv I fritidsaktiviteten ble min sønn anklaget for å mobbe den andre, kun fordi han ikke orket øynene i seg hele tiden, noe som førte til at treneren vendte seg mot ham. Han fikk ikke spilletid, og ble tvunget til å bytte lag. Nå blomstrer han. Så altså. Det som utad så ut som en mobbesak fra min sønn mot en annen gutt, hadde rot i denne andre guttens ubehagelige oppførsel. Jeg har heller ingen kontakt med moren hans da jeg fant det svært urettferdig at kun den ene guttens følelser ble vektlagt. Alle saker har flere sider. Anonymkode: e7764...094 Enig. Opplevd noe av det samme, min + flere ble syndebukk i et spill satt i scene av en meget psyk mor, der datteren visstnok ble mobbet. Det viste seg at det var datteren som var mobberen, hun søkte oppmerksomhet pga vanskjøtsel i hjemmet. De har nå flyttet, og mor burde skamme seg, men det tror jeg ikke hun har vett til.. Anonymkode: 13563...e61
Anonym bruker Skrevet 26. september #21 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Enig. Opplevd noe av det samme, min + flere ble syndebukk i et spill satt i scene av en meget psyk mor, der datteren visstnok ble mobbet. Det viste seg at det var datteren som var mobberen, hun søkte oppmerksomhet pga vanskjøtsel i hjemmet. De har nå flyttet, og mor burde skamme seg, men det tror jeg ikke hun har vett til.. Anonymkode: 13563...e61 Veldig trasig. Stakkars jente var det første jeg tenkte. En sårbar jente som ikke hadde det bra. Barn som ikke har det bra kan fort føle seg utenfor å føle de blir mobbet. Derfor så sykt viktig å inkludere Anonymkode: c9911...f6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå