Anonym bruker Skrevet 25. september #1 Skrevet 25. september i dag rapportere jeg inn en som stjeler. Hun som skulker har tilrettelagt arbeidstid, men hun har i flere år utnyttet dette og regelrett skulket. Det vet jeg fordi hun har sagt at hun skal på tur, ut med ei venninne, eller lignende mens hun har blunket til meg og holdt seg vekk to, tre dager. Hun har mer enn 50 fraværsdager til nå i år hvorpå kun 1/3 er meldt inn. Dette har gått så utover oss andre og bedriften at i i går meldte jeg henne inn. Jeg tok også med ei anna i samme slengen, ei som stjeler og mobber. Herregud så ambivalent jeg føler meg. Jeg kommer til å bli drept neste gang vi møtes. Anonymkode: 26a0d...7c1
Anonym bruker Skrevet 25. september #2 Skrevet 25. september En god leder kaster ikke varsleren foran bussen. Skulle ønske jeg kunne sagt, bra gjort og tøft at du tør. Men er du like heldig som meg, så har du en svak leder som kun vil bli likt. Da blir du vanskelig fordi du ikke synes det var greit å jobbe overtid uanmeldt når kollegaen din har migrene, men egentlig er på et show i Oslo, noe som dukket opp på direktesendt tv. Ta dagen i morgen som den kommer. Mitt tips er å ikke si mer enn du må fremover. Bare lytt, si minst mulig, sov gjerne på det. Kanskje de tar tak, kanskje ikke. Om ikke. Jobber du med noe hvor du kan si opp og starte noe eget? Har du andre alternativ? Anonymkode: 1271f...0db
Anonym bruker Skrevet 25. september #3 Skrevet 25. september Anonym bruker skrev (1 time siden): i dag rapportere jeg inn en som stjeler. Hun som skulker har tilrettelagt arbeidstid, men hun har i flere år utnyttet dette og regelrett skulket. Det vet jeg fordi hun har sagt at hun skal på tur, ut med ei venninne, eller lignende mens hun har blunket til meg og holdt seg vekk to, tre dager. Hun har mer enn 50 fraværsdager til nå i år hvorpå kun 1/3 er meldt inn. Dette har gått så utover oss andre og bedriften at i i går meldte jeg henne inn. Jeg tok også med ei anna i samme slengen, ei som stjeler og mobber. Herregud så ambivalent jeg føler meg. Jeg kommer til å bli drept neste gang vi møtes. Anonymkode: 26a0d...7c1 Lederen din har helt sikkert oversikt over dette og dialog med henne. Du høres ut som mobberen her, en som ikke skjønner at din kollega fleiper med deg. Anonymkode: 232c6...c19
Anonym bruker Skrevet 25. september #4 Skrevet 25. september Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Lederen din har helt sikkert oversikt over dette og dialog med henne. Du høres ut som mobberen her, en som ikke skjønner at din kollega fleiper med deg. Anonymkode: 232c6...c19 Hi høres ut som en mobber? Kjære vene. Anonymkode: c5166...7b3
Anonym bruker Skrevet 25. september #5 Skrevet 25. september Varslere skal beskyttes så du skal i teorien være trygg Anonymkode: 6175d...5ed
Anonym bruker Skrevet 26. september #6 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): i dag rapportere jeg inn en som stjeler. Hun som skulker har tilrettelagt arbeidstid, men hun har i flere år utnyttet dette og regelrett skulket. Det vet jeg fordi hun har sagt at hun skal på tur, ut med ei venninne, eller lignende mens hun har blunket til meg og holdt seg vekk to, tre dager. Hun har mer enn 50 fraværsdager til nå i år hvorpå kun 1/3 er meldt inn. Dette har gått så utover oss andre og bedriften at i i går meldte jeg henne inn. Jeg tok også med ei anna i samme slengen, ei som stjeler og mobber. Herregud så ambivalent jeg føler meg. Jeg kommer til å bli drept neste gang vi møtes. Anonymkode: 26a0d...7c1 Holder jeg med deg i. Bra gjort. Anonymkode: 177d3...087
Anonym bruker Skrevet 26. september #7 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): En god leder kaster ikke varsleren foran bussen. Hva har dette med saken og gjøre? Hun skriver ikke det. Anonymkode: 177d3...087
Anonym bruker Skrevet 26. september #8 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Lederen din har helt sikkert oversikt over dette og dialog med henne. Du høres ut som mobberen her, en som ikke skjønner at din kollega fleiper med deg. Anonymkode: 232c6...c19 Er du full? Anonymkode: 177d3...087
Anonym bruker Skrevet 26. september #9 Skrevet 26. september Hold oss gjerne oppdatert, Hi. Anonymkode: 177d3...087
Anonym bruker Skrevet 26. september #10 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva har dette med saken og gjøre? Hun skriver ikke det. Anonymkode: 177d3...087 Trådstarter uttrykker at h*n er ambivalent og jeg kommer til å bli drept neste gang vi møtes. Altså redd for reprimander/reaksjoner. Det har det med saken å gjøre. Anonymkode: 1271f...0db
Anonym bruker Skrevet 26. september #11 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Trådstarter uttrykker at h*n er ambivalent og jeg kommer til å bli drept neste gang vi møtes. Altså redd for reprimander/reaksjoner. Det har det med saken å gjøre. Anonymkode: 1271f...0db Definitivt. Jeg overdriver ikke når jeg bruker så sterke ord - personen jeg har rapportert inn har en historie med alvorlig psykisk sykdom. Hun kommer ikke på jobb i dag heller. Akutt korona nå plutselig, for femte gang i år. Hi Anonymkode: 26a0d...7c1
Anonym bruker Skrevet 26. september #12 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (19 timer siden): En god leder kaster ikke varsleren foran bussen. Skulle ønske jeg kunne sagt, bra gjort og tøft at du tør. Men er du like heldig som meg, så har du en svak leder som kun vil bli likt. Da blir du vanskelig fordi du ikke synes det var greit å jobbe overtid uanmeldt når kollegaen din har migrene, men egentlig er på et show i Oslo, noe som dukket opp på direktesendt tv. Ta dagen i morgen som den kommer. Mitt tips er å ikke si mer enn du må fremover. Bare lytt, si minst mulig, sov gjerne på det. Kanskje de tar tak, kanskje ikke. Om ikke. Jobber du med noe hvor du kan si opp og starte noe eget? Har du andre alternativ? Anonymkode: 1271f...0db Ledere har plikt til sørge for at arbeid blir gjort også ved sykefravær og det kan innebære å midlertidig delegere arbeid. Det er ikke syke mennesker det skal varsles om, det er arbeidsmengden Anonymkode: 232c6...c19
Anonym bruker Skrevet 26. september #13 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ledere har plikt til sørge for at arbeid blir gjort også ved sykefravær og det kan innebære å midlertidig delegere arbeid. Det er ikke syke mennesker det skal varsles om, det er arbeidsmengden Anonymkode: 232c6...c19 Ja, men ledere har også tilgang på begrensede ressurser. Hvilket innebærer at de som er ansatt må dele på jobben ved fravær, ikke alle yrker kan løses med vikarer. Helt forståelig og de fleste er innstilt på det når noen uheldigvis er syke, men ikke når de opplagt misbruker den retten. For du drar faktisk ikke på show når du har migrene. Det er skammelig ovenfor alle de som ligger i senga og spyr av smerter å utnytte det. Anonymkode: 1271f...0db
Anonym bruker Skrevet 26. september #14 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (17 timer siden): Varslere skal beskyttes så du skal i teorien være trygg Anonymkode: 6175d...5ed Å si fra om at ansatte mobber og stjeler er helt klart varsling. Å spekulere og påstå at kollegaer ikke er syke på et så syltynt grunnlag er ikke varsling, men muligens mobbing. Og uten anna grunn nekte å bidra til å løse oppgaver ved sykefravær på avdelingen vil kunne være sabotasje. Anonymkode: 232c6...c19
Anonym bruker Skrevet 26. september #15 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (10 timer siden): Definitivt. Jeg overdriver ikke når jeg bruker så sterke ord - personen jeg har rapportert inn har en historie med alvorlig psykisk sykdom. Hun kommer ikke på jobb i dag heller. Akutt korona nå plutselig, for femte gang i år. Hi Anonymkode: 26a0d...7c1 Kanskje et dumt spørsmål, men kan det ikke være at hun er sykmeldt pga. disse psykiske problemene? Det kan jo tenkes hun sier en ting (korona eller noe) til dere kollegene og noe annet til sjefen og HR? Anonymkode: 6d6a4...10e
Anonym bruker Skrevet 26. september #16 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (10 timer siden): Definitivt. Jeg overdriver ikke når jeg bruker så sterke ord - personen jeg har rapportert inn har en historie med alvorlig psykisk sykdom. Hun kommer ikke på jobb i dag heller. Akutt korona nå plutselig, for femte gang i år. Hi Anonymkode: 26a0d...7c1 Og du tenker ikke at fraværet hennes kan forklares med dette? Og at sjefen er fullt innforstått med helseutfordringene? Anonymkode: 89379...964
Anonym bruker Skrevet 26. september #17 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja, men ledere har også tilgang på begrensede ressurser. Hvilket innebærer at de som er ansatt må dele på jobben ved fravær, ikke alle yrker kan løses med vikarer. Helt forståelig og de fleste er innstilt på det når noen uheldigvis er syke, men ikke når de opplagt misbruker den retten. For du drar faktisk ikke på show når du har migrene. Det er skammelig ovenfor alle de som ligger i senga og spyr av smerter å utnytte det. Anonymkode: 1271f...0db Det er likevel lederens sitt ansvar. Den ansatte har ikke plikt til å opplyse om annet enn arbeidsevne. Hun har lov til å lyve til kolleger om årsaken til sykdom om hun ønsker det (ikke uvanlig i giftig arbeidsmiljø med nysgjerrige kollegaer som synser og sprer rykter om andres sykdom). Dersom den egentlige årsaken til at hun er sykemeldt f.eks. er betennelse i skuldrene eller angst, så kan det være helt innafor å ikke klare å jobbe, men klare å dra på show. Anonymkode: 232c6...c19
Anonym bruker Skrevet 26. september #18 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er likevel lederens sitt ansvar. Den ansatte har ikke plikt til å opplyse om annet enn arbeidsevne. Hun har lov til å lyve til kolleger om årsaken til sykdom om hun ønsker det (ikke uvanlig i giftig arbeidsmiljø med nysgjerrige kollegaer som synser og sprer rykter om andres sykdom). Dersom den egentlige årsaken til at hun er sykemeldt f.eks. er betennelse i skuldrene eller angst, så kan det være helt innafor å ikke klare å jobbe, men klare å dra på show. Anonymkode: 232c6...c19 Ja, alt er lederens ansvar, men mange ledere er mest opptatt av å posisjonere seg, dessverre og tar ikke ansvar (selv om det er dems ansvar). Du har en stygg holdning og moral til arbeidslivet. Jeg synes du var modig, HI! Anonymkode: b7fe1...3d0
Anonym bruker Skrevet 26. september #19 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er likevel lederens sitt ansvar. Den ansatte har ikke plikt til å opplyse om annet enn arbeidsevne. Hun har lov til å lyve til kolleger om årsaken til sykdom om hun ønsker det (ikke uvanlig i giftig arbeidsmiljø med nysgjerrige kollegaer som synser og sprer rykter om andres sykdom). Dersom den egentlige årsaken til at hun er sykemeldt f.eks. er betennelse i skuldrene eller angst, så kan det være helt innafor å ikke klare å jobbe, men klare å dra på show. Anonymkode: 232c6...c19 Det er faktisk ingen god grunn til å lyve til de som har ryggen din. Når folk stiller opp uten å forvente en forklaring, serverer du de ikke en løgn. Så hvis en kollega av deg har valgt å varsle fordi du serverer en løgn fremfor å være ærlig, så kan du ikke skylde andre enn deg selv. Har du legitim grunn til å lyve rundt uten grunn? Ja, da har du forhåpentligvis informert din leder om hvorfor du mener du har en rett til det. Anonymkode: 1271f...0db
Anonym bruker Skrevet 26. september #20 Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk ingen god grunn til å lyve til de som har ryggen din. Når folk stiller opp uten å forvente en forklaring, serverer du de ikke en løgn. Så hvis en kollega av deg har valgt å varsle fordi du serverer en løgn fremfor å være ærlig, så kan du ikke skylde andre enn deg selv. Har du legitim grunn til å lyve rundt uten grunn? Ja, da har du forhåpentligvis informert din leder om hvorfor du mener du har en rett til det. Anonymkode: 1271f...0db Bare for å presisere, ja det er lederen sitt ansvar, men du har fremdeles rett til å varsle. Anonymkode: 1271f...0db
Anonym bruker Skrevet 27. september #21 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja, alt er lederens ansvar, men mange ledere er mest opptatt av å posisjonere seg, dessverre og tar ikke ansvar (selv om det er dems ansvar). Du har en stygg holdning og moral til arbeidslivet. Jeg synes du var modig, HI! Anonymkode: b7fe1...3d0 Nei, jeg har verken stygg holdning eller arbeidsmoral. At du tror det sier mest om hvor lite du kan om dette. Anonymkode: 232c6...c19
Anonym bruker Skrevet 27. september #22 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er faktisk ingen god grunn til å lyve til de som har ryggen din. Når folk stiller opp uten å forvente en forklaring, serverer du de ikke en løgn. Så hvis en kollega av deg har valgt å varsle fordi du serverer en løgn fremfor å være ærlig, så kan du ikke skylde andre enn deg selv. Har du legitim grunn til å lyve rundt uten grunn? Ja, da har du forhåpentligvis informert din leder om hvorfor du mener du har en rett til det. Anonymkode: 1271f...0db Vi snakker ikke om meg her, men om Hi sin kollega og ansatte generelt. Både å fortelle kollegaer sykemeldingsårsak og ikke ønske det er vanlig i arbeidslivet. Ingenting tyder på at HI "har sin kollegas rygg". Og utsettes kollegaen for press fra henne eller andre kollegaer for å fortelle det, så har hun lov til å lyve om hun ønsker det. Anonymkode: 232c6...c19
Anonym bruker Skrevet 27. september #23 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Bare for å presisere, ja det er lederen sitt ansvar, men du har fremdeles rett til å varsle. Anonymkode: 1271f...0db Å varsle om det man tror er skulking er ikke varsling. Det er å blande seg opp i noe man ikke har noe med (sykemeldingsårsak), og vil kunne regnes som mobbing. Man kan derimot si fra om at man har for for stor arbeidsmengde til at man kan ta på seg syke ansattes oppgaver. Anonymkode: 232c6...c19
Anonym bruker Skrevet 27. september #24 Skrevet 27. september Jeg vet hva som er utfordringen hennes, og jeg vet hun utnytter ordningen hun har hos arbeidsgiver. Da jeg varslet lederne om skulkingen, fikk jeg 100% støtte, og de sa at slik skal det selvsagt ikke være. Hun må gjerne være syk for min del, men da må hun melde det inn og ikke bare droppe å komme. Dette skjer så ofte at det går ut over hele avdelingen, to til tre dager i uka, og lederne var ikke klar over det. HI Anonymkode: 26a0d...7c1
Anonym bruker Skrevet 27. september #25 Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg vet hva som er utfordringen hennes, og jeg vet hun utnytter ordningen hun har hos arbeidsgiver. Da jeg varslet lederne om skulkingen, fikk jeg 100% støtte, og de sa at slik skal det selvsagt ikke være. Hun må gjerne være syk for min del, men da må hun melde det inn og ikke bare droppe å komme. Dette skjer så ofte at det går ut over hele avdelingen, to til tre dager i uka, og lederne var ikke klar over det. HI Anonymkode: 26a0d...7c1 Bra du varslet om det, Hi. Anonymkode: 177d3...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå