Anonym bruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Det er altså så mange selvopptatte mennesker der ute. Foreldre som kaster barna sine under bussen for å få likes og oppmerksomhet et øyeblikk. Del for all del med besteforeldre og nær familie. Men barn som skal operere mandlene, hele prosedyren fra start til slutt, filme når barnet våkner opp av narkose og legge ut på Instagram er forkastelig. Hva med personvern og privatliv til et sårbart barn som ligger i en seng og video og biler florerer før barnet har kommet til seg selv igjen. Hva feiler det enkelte? Og ja denne mammaen som deler alt dette er pedagogisk leder i en barnehage og burde hatt mer vett. Anonymkode: e7ba5...c79
Anonym bruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Ja, det er skremmende - seriøst, jeg mener det. En ting er om dette hadde hendt da sosiale medier var noe nytt og man ikke hadde samme kunnskap som vi har hatt i mange år nå, men i dag vet jo / burde alle vite hvor sårbart det kan være. Jeg poster riktignok bilder av ungene av og til, men aldri uten å spørre dem først, og aldri uten å ha tatt bildene gjennom en streng "mamma-sensur" først. Det er noe å tenke at "Hadde jeg selv tålt / likt dette om det var et bilde av meg og det hadde dukket opp i offentligheten eller andre steder i (de sårbare) ten-årene? " Om jeg ikke kan svare klart og sikkert JA, på det, blir det ikke posta. Anonymkode: 2aaff...ef6
Anonym bruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, det er skremmende - seriøst, jeg mener det. En ting er om dette hadde hendt da sosiale medier var noe nytt og man ikke hadde samme kunnskap som vi har hatt i mange år nå, men i dag vet jo / burde alle vite hvor sårbart det kan være. Jeg poster riktignok bilder av ungene av og til, men aldri uten å spørre dem først, og aldri uten å ha tatt bildene gjennom en streng "mamma-sensur" først. Det er noe å tenke at "Hadde jeg selv tålt / likt dette om det var et bilde av meg og det hadde dukket opp i offentligheten eller andre steder i (de sårbare) ten-årene? " Om jeg ikke kan svare klart og sikkert JA, på det, blir det ikke posta. Anonymkode: 2aaff...ef6 Om barn sier ja så forstår de jo ikke omfanget av det. Har også lagt ut bilder av mine barn, men da samme som deg «mamma sensur» Også når mødre legger ut av tenåringsjenter i bikini som slår hjul på plena. Er det mulig ?? 🙈 Anonymkode: e7ba5...c79
Anonym bruker Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september Hva er upopulært med den meningen? Jeg vil tro at det absolutte flertall er enig med deg. Her sparker du inn åpne dører. Anonymkode: c0e77...58d
Anonym bruker Skrevet 23. september #5 Skrevet 23. september Tror ikke du har forstått begrepet «upopulær mening». Det du beskriver er en helt vanlig mening som de aller fleste av oss har. Anonymkode: fd03a...cbb
the amazing spidermamma Skrevet 23. september #6 Skrevet 23. september Dette høres helt vilt ut, tror ikke det er mange som synes det der er helt greit. Upopulær mening hos hvem?
Anonym bruker Skrevet 23. september #7 Skrevet 23. september the amazing spidermamma skrev (1 time siden): Dette høres helt vilt ut, tror ikke det er mange som synes det der er helt greit. Upopulær mening hos hvem? Mødre. Anonymkode: 47f4e...2f5
Anonym bruker Skrevet 23. september #8 Skrevet 23. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Om barn sier ja så forstår de jo ikke omfanget av det. Har også lagt ut bilder av mine barn, men da samme som deg «mamma sensur» Også når mødre legger ut av tenåringsjenter i bikini som slår hjul på plena. Er det mulig ?? 🙈 Anonymkode: e7ba5...c79 Det har du rett i, men mine er såpass store at de kan ha meninger selv nå. Da de var yngre, var det rett og slett for å vise / lære dem at de skal spørres, selv om det var meg som tok den endelige avgjørelsen om de sa ja. Sa (sier) de Nei, overprøves selvfølgelig ikke det. Anonymkode: 2aaff...ef6
Anonym bruker Skrevet 23. september #9 Skrevet 23. september Er mange hjernedøde mødre der ute. Det gjør ingenting om du lager denne tråden. Anonymkode: c5477...f85
Anonym bruker Skrevet 23. september #10 Skrevet 23. september Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Er mange hjernedøde mødre der ute. Det gjør ingenting om du lager denne tråden. Anonymkode: c5477...f85 Noen må jo alltid kverulere uansett hvordan en vinkler en tråd. Men ja, ser man på tik tok så legger jo folk ut alt - ingen privatliv for hverken seg selv eller barna. Anonymkode: e7ba5...c79
Anonym bruker Skrevet 24. september #11 Skrevet 24. september Jeg tror nok ikke dette er en upopulær mening lenger, de fleste har nå blitt oppdratt litt i personvern og privatlivets rett siden det store internettet og senere sosiale medier kom for fullt. Vel rundt 8-10 år siden merket jeg et skille. Da var jeg involvert både som klassekontakt og frivillige tilbud for barn etter skoletid. Vi diskuterte den gang hvordan vi skulle forholde oss til deling av bilder. Ene stedet ble det nei til alle som delte bilder, nettopp fordi vi ikke hadde kontroll på samtykker osv. men på skolen var det en del motstand. Tok tid før vi fikk gjennom at du må gjerne ta bilder av elevene når noe er organisert, men ikke legg de ut på sosiale medier. Noen henger ikke med her i det hele tatt. Hvis du har folk rundt deg av den typen, så er det kanskje derfor du opplever det som upopulært, for de har fremdeles ikke lært hvor grensen går for bilder for egen glede og bilder som får fri flyt. Internett er ikke det samme nå som det var for 20 år siden. Tenk at nå er salg av tredjepartsopplysninger big business. Nå er den første generasjonen av eksponerte barn blitt voksne. Tror vi vil se noen rettssaker fremover som legger listen for hva som er akseptabelt og ikke. For det er en del barn som får krenket sitt privatliv fremdeles, det må det bli en stopp på. Dessverre er ikke oppdragelse og informasjon nok for noen, da må det rettspraksis til som svir nok til å hindre flere. Anonymkode: 92e66...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå