Gå til innhold

Røde flagg, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i litt over ett år og vi har akkurat kjøpt bolig sammen. Føler han har endret seg litt nå, men kan jo være pga stress osv ved flytting. Han var veldig bekreftende og veldig vi to er sjelevenner og vi er jo like på alle områder i starten. Nå begynner det liksom å komme små stikk føler jeg som bryter dette mønsteret.

Feks kjente vi hverandre litt noen år før vi møttes og ble sammen via felles venner. Jeg nevnte for ham at jeg hadde crush på ham da og spurte om han merket det. Han "later"(?) da som han omtrent ikke husket at vi kjente hverandre, jeg var ubetydelig liksom, og svarer nesten litt sånn overdramatisk med hånden over munnen at jeg likte ikke deg da. Og så en sånn grimase som liksom viste at det sikkert såret meg. Og der gjorde det også når han lagde en hel scene rundt det istedenfor å bare svare nei liksom.

Han trekker seg også litt unna fysisk, mye mindre sex, og nå er plutselig litt sånn massasje og kløing på ryggen så slitsomt, får vondt i hendene, gir meg ikke noe osv. 

Altså, dette er bare et par eksempler. Er dette røde flagg? Akkurat som en bryter ble skrudd over når vi hadde kjøpt hus og var etablert, som jeg tolker som at nå trenger han ikke bruke energi på å holde meg lenger liksom. Han var alltid så hjelpsom og gjorde mye der jo bodde, tom i min leilighet, nå sklir det over på meg. Tar jeg opp noe avledet han, går unna eller snur det over sånn at det vris til å være min skyld, og jrg blir så forvirret. Har jeg så dårlig selvinnsikt at jeg ikke ser at jeg behandler ham "feil"?

Anonymkode: 4843c...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå viser han sitt sanne jeg. Eksen min var sånn, og jeg angrer på at jeg ikke gikk da det begynte å vise seg. Nå har jeg kastet bort 10 år på en mann som aldri brydde seg. 

Anonymkode: 9b365...1fd

Skrevet

For meg hadde det absolutt vært røde flagg. Hva du er villig til å finne deg i kan jo kun du bestemme. 

Du har prøvd å ta det opp, han nekter å høre. Da hadde jeg sagt takk og forvel!

Anonymkode: 27209...2a7

Skrevet

🚨🚨🚨

Anonymkode: 33753...763

Skrevet

Hverdagen kommer til alle forhold, og det er klart det blir noen endringer i dynamikken når de rosa forelsketbrillene tas av og man isteden skal bli enige om hvem som skal vaske doen.

Men totale personlighetsforandringer er ikke normalt, der ville jeg nok vært litt våken ja.

Anonymkode: f216e...de3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hverdagen kommer til alle forhold, og det er klart det blir noen endringer i dynamikken når de rosa forelsketbrillene tas av og man isteden skal bli enige om hvem som skal vaske doen.

Men totale personlighetsforandringer er ikke normalt, der ville jeg nok vært litt våken ja.

Anonymkode: f216e...de3

Ja, ikke sant. Er nesten personlighetsforandring faktisk, men uansett hva det er er det min feil😔

Skrevet

Jeg hadde gitt ham én sjanse - parterapi NÅ!

Og bli for all del IKKE gravid med ham!!!

Dessverre høres det ut som om han er en av de som skjuler sine sanne sider til de føler de har sikret seg kontroll over partneren (å kjøpe hus sammen kan gi slike denne troen, samme med å få barn, m.m.).

Om han ikke vil være med i parterapi, kom deg unna, selv om du ev. taper penger på å selge huset før du har bodd der ett år. Livet ditt er mer verdt.

Anonymkode: 8e84e...e0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde gitt ham én sjanse - parterapi NÅ!

Og bli for all del IKKE gravid med ham!!!

Dessverre høres det ut som om han er en av de som skjuler sine sanne sider til de føler de har sikret seg kontroll over partneren (å kjøpe hus sammen kan gi slike denne troen, samme med å få barn, m.m.).

Om han ikke vil være med i parterapi, kom deg unna, selv om du ev. taper penger på å selge huset før du har bodd der ett år. Livet ditt er mer verdt.

Anonymkode: 8e84e...e0e

Han er ikke interessert i parterapi, "vi er jo nettopp blitt sammen".. fader altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, ikke sant. Er nesten personlighetsforandring faktisk, men uansett hva det er er det min feil😔

Det å vri alt til at det er du som er urimelig er en egenskap jeg hadde tatt svært alvorlig! Når han viser det såpass klart allerede nå vil jeg tro at du har noen tøffe år foran deg om du velger å satse videre på forholdet. Manglende selvinnsikt er ufattelig slitsomt.

Skrevet
MissSaigon skrev (43 minutter siden):

Det å vri alt til at det er du som er urimelig er en egenskap jeg hadde tatt svært alvorlig! Når han viser det såpass klart allerede nå vil jeg tro at du har noen tøffe år foran deg om du velger å satse videre på forholdet. Manglende selvinnsikt er ufattelig slitsomt.

Hmmm...ja.. Han hadde av på forhold til exen for hun var visstnok ustabil. Eller var det ham? 

Av og til føles det som han mangler både selvinnsikt og empati, men likevel sitter jeg igjen med følelsen av at det er jeg som mangler selvinnsikt fordi han gele tiden påpeker at jeg er vanskelig.

Skrevet

Vær på vakt og IKKE få barn med han. Tydelige narsissistiske tendenser...

Anonymkode: 352b8...cb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hmmm...ja.. Han hadde av på forhold til exen for hun var visstnok ustabil. Eller var det ham? 

Av og til føles det som han mangler både selvinnsikt og empati, men likevel sitter jeg igjen med følelsen av at det er jeg som mangler selvinnsikt fordi han gele tiden påpeker at jeg er vanskelig.

Er ikke dette typisk eksempel på gaslighting? Her tror jeg at du bør ta en grundig vurdering om du kan fortsette forholdet eller ikke. Kjipt når dere har inngått forpliktelser sammen, men det er resten av ditt liv det er snakk om. 

Skrevet

Mindre sex og mindre fysisk kontakt er typisk for narsissister. Bare sjekk det opp, mye står skrevet om det. Sier ikke han er det da......

Anonymkode: 02f72...777

Skrevet

Det er lett å slenge ut all verdens "diagnoser" på folk, og det kan godt hende at han er / har både det ene og det andre.  Men det kan jo godt skyldes andre ting også.  Han kan ha fått en form for "panikk"  fordi ting har gått fort, i alle fall i hans hode / følelser, ting blir plutselig alvorlig og litt skummelt uten at han helt klarer å sortere det skikkelig. Ingen unnskyldning, kun en forklaring.  Manglende interesse for sex kan selvfølgelig være et faretegn, men det kan jo være andre ting enn deg som er årsaken.  

Er han villig til å være med på en skikkelig samtale?   Uten beskyldninger om å være narsissist  eller andre ting? Kanskje sammen med en terapeut eller en annen nøytral person?  

Uansett hva det er, så skal du ikke finne deg i å bli dårlig behandlet, uansett årsak til at han har forandret seg.  Søk hjelp!

Anonymkode: b8063...b03

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er lett å slenge ut all verdens "diagnoser" på folk, og det kan godt hende at han er / har både det ene og det andre.  Men det kan jo godt skyldes andre ting også.  Han kan ha fått en form for "panikk"  fordi ting har gått fort, i alle fall i hans hode / følelser, ting blir plutselig alvorlig og litt skummelt uten at han helt klarer å sortere det skikkelig. Ingen unnskyldning, kun en forklaring.  Manglende interesse for sex kan selvfølgelig være et faretegn, men det kan jo være andre ting enn deg som er årsaken.  

Er han villig til å være med på en skikkelig samtale?   Uten beskyldninger om å være narsissist  eller andre ting? Kanskje sammen med en terapeut eller en annen nøytral person?  

Uansett hva det er, så skal du ikke finne deg i å bli dårlig behandlet, uansett årsak til at han har forandret seg.  Søk hjelp!

Anonymkode: b8063...b03

Nei, han går ikke å prate med. Går i forsvar eller helst angrep eller bare drar. Vrir det over til at jeg overreagerer eller er vanskelig, så det er uansett mun feil som reagerer på ting. Han gjør aldri noe feil. Når han kommer tilbake/etterpå later han som ingenting har skjedd mens jeg fortsatt er lei meg eller sint.

Hvordan kan noen endre seg sånn "over natten" da? Også jeg som car så glad i leiligheten min som han insisterte måtte selges, ikke leies ut.

Skrevet

Har lest litt om narsissisme nå og han passer inn i så og si alle punkt for covert narsisisst. Skummelt. 😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...