Gå til innhold

Noen her som jobber i et yrke dere ikke trives i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det, jobber innen noe jeg absolutt ikke hadde tenkt til men fikk fast ansettelse i kommunen så jeg takket ja. 

Jeg har 85% fast og har egentlig alltid jobbet innen helse/sykehjem tidligere. Nå noe helt annet! 

Merker dagene går sent og jeg har fått kollega, de få jeg har er veldig energitappende og en mann som er veldig på også kontrollere hvor jeg er osv. Sjefen vår er også ganske kvass og frekk. Alt i alt, jeg bare mister helt moter. 

Men å lete etter jobb uten særlig utdanning skal man vel ha flaks ? 

Andre i mine sko? 

Jeg har omtrent 30år igjen i arbeidslivet. 

Anonymkode: f9173...0c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig for deg, en tilbringer jo så mye tid på arbeidsplassen at den skal ikke (kun) tappe deg for energi. Opp- og nedturer som med alt annet men også gi gode opplevelser. Har du tenkt på hva du trives med og hva du kunne tenkt deg? Er det noen endringer du kan få til uten å endre bakgrunnen din? Eller har du anledning til å gjøre noe som kunne gitt deg annen jobb på sikt? Trenger ikke være fulltidsstudent for å studere, deltid/nettstudier etc er jo veldig mye mer tilgjengelig og bedre enn før! Hva vil DU for å komme deg til et annet sted?

Anonymkode: 666e5...98f

Skrevet

Gå tilbake til helse og ta et fagbrev? 

Anonymkode: 4ca79...354

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Kjedelig for deg, en tilbringer jo så mye tid på arbeidsplassen at den skal ikke (kun) tappe deg for energi. Opp- og nedturer som med alt annet men også gi gode opplevelser. Har du tenkt på hva du trives med og hva du kunne tenkt deg? Er det noen endringer du kan få til uten å endre bakgrunnen din? Eller har du anledning til å gjøre noe som kunne gitt deg annen jobb på sikt? Trenger ikke være fulltidsstudent for å studere, deltid/nettstudier etc er jo veldig mye mer tilgjengelig og bedre enn før! Hva vil DU for å komme deg til et annet sted?

Anonymkode: 666e5...98f

Jeg er så fryktelig ubestemmelig. Det er problemet! Men jeg trives veldig godt å jobbe med mennesker, gjerne sykehjem - eller pasienter som bor hjemme som man evt kan dra på kjøretur med osv. Sånn typisk hjemmesykepleien som jeg også har vært innom. Det er vanskelig i en alder av 37 å bli klok på hva en vil, å det er nesten pinlig. Jeg vet iallefall at der jeg er nå er ikke plassen jeg være. 

Evt skole og sånn må helst bli uten ny studiegjeld, har litt fra før. Håper det finnes håp for ei "gammel skrått" som meg 😉

Skrevet

Nei, jeg elsker jobben min.

Anonymkode: d04ae...64a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så fryktelig ubestemmelig. Det er problemet! Men jeg trives veldig godt å jobbe med mennesker, gjerne sykehjem - eller pasienter som bor hjemme som man evt kan dra på kjøretur med osv. Sånn typisk hjemmesykepleien som jeg også har vært innom. Det er vanskelig i en alder av 37 å bli klok på hva en vil, å det er nesten pinlig. Jeg vet iallefall at der jeg er nå er ikke plassen jeg være. 

Evt skole og sånn må helst bli uten ny studiegjeld, har litt fra før. Håper det finnes håp for ei "gammel skrått" som meg 😉

Det er veldig mye studier som er samlingsbasert innen skole og helse og da kan du jobbe ved siden av. Kom deg videre.

Anonymkode: eff1b...c09

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er veldig mye studier som er samlingsbasert innen skole og helse og da kan du jobbe ved siden av. Kom deg videre.

Anonymkode: eff1b...c09

Ja det er det. Tips til hvor jeg kan høre? Kan ikke ta mer lån desverre. Siden jeg har et studie lån som jeg har fryst tidligere og ikke fått helt orden på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...