Gå til innhold

Mitt liv faller i grus - jente 15

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Jeg har vondt i kroppen.

- Føler meg kvalm

- Har krystallsyke

- Har fått påvist astma

- Min bror døde nylig etter traumatisk hendelse.

- Foreldre er i sorg. Har gjort seg opptatt på jobb. Han andre broren driver med sitt. 

- Det går dårlig på skole. 

Mine foreldre spør meg ikke og trøster meg ikke. I dag ble jeg liggende på rommet uten å gå på skole. Ingen reaksjoner. Jeg har ikke tenkt å gå på skole.

Jeg har det vondt og spiser lite. Tørr ikke fortelle om mine problemer da jeg ikke kan belaste dem mer.

Anonymkode: 55554...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrkeklemmer til deg ❤️

Du har opplevd livsomveltende ting i din unge alder og er nødt til å snakke med noen om hvordan du har det. Du skal ikke bære på alt dette alene.

Du kan ringe hjelpetelefon, snakke med helsesøster eller helsestasjon for ungdom, du kan bestille time hos fastlegen din uten at foreldrene dine får vite det. Eller du kan snakke med en annen voksen du stoler på, ei venninnes mamma/pappa, en tante eller onkel, en nabo. 

Det er dessverre mange foreldre som "glemmer" andre i sin egen sorg. Men du er barnet deres og de vil garantert ikke at du har det så vondt. 

Kvalme og vondt i kroppen kan henge sammen med stresset, sorgen og ensomheten du føler på nå. Kroppen gir oss gjerne beskjed dersom noe ikke er greit psykisk, det er helt normalt. 

Anonymkode: 30100...d52

Skrevet

Om dette stemmer så sender jeg først en digital klem også synes jeg at du enten skal snakke med foreldrene dine eller gå på skole og snakke med helsesøster. DU må få beraberidet tapet av broren din, men prøv å ikke la dette ødelegge livet ditt, så kom deg på skolen og gjør så godt du kan. 

Vet ikke om det er noen trøst, men astma trenger ikke å være et problem, har en med det her hjemme og han løper slike lange løp. 

Anonymkode: 66816...b85

Skrevet

Klemmer til deg ❤️❤️ snakk med noen, ikke sitt alene med dette

Anonymkode: f5709...544

Skrevet

Vær så snill - fra en mamma med barn som har slitt VELDIG etter å ha mistet faren sin - oppsøk hjelp! Kan ikke få sagt det nok hvor viktig det er å få snakket med noen! Gå til helsesykepleier på skolen, og fortell akkurat hvordan du har det. Eller gå til fastlegen din, eller snakk med noen andre voksne du stoler på. 

Ønsker deg masse lykke til, og håper du får det bedre. ❤️

Anonymkode: 09bb0...0d6

Skrevet

Når du nylig har mistet broren din er hele familien i sorg og har det vanskelig. Dine foreldre har mistet barnet sitt og har det nok fryktelig vondt selv om de drukner i jobb, så er det en måte de prøver å håndtere dette på. Skjønner du ikke har lyst å belaste dine foreldre, men de ønsker å vite hvordan du har det og vil være der for deg. Sorgen deres overskygges nok og det er vanskelig for de. 
Har du venninner du kan snakke med? Foreldre til venner? Skolen din har også helsesøster som du kan snakke med. Kanskje sende en melding til læreren din og si hvordan du har det? Be om at lærer ordner en time hos helsesøster, det gjør lærer ❤️ 

Når du har opplevd å miste broren din og har sorg, og ha foreldre i sorg samtidig som du har masse følelser og tanker - plager i kroppen trenger du også noen å snakke med som kan hjelpe deg. 
Selv om alt føles umulig og håpløst, vanskelig og slitsomt er det til hjelp å gå på skolen, være med venner og opprettholde en «normal» så mye som mulig i hverdagen. 
Du er midt i puberteten med masse hormoner også, og det gjør det også ekstra vanskelig. Det vil bli bedre etter hvert ❤️ veldig leit å høre at du har det vanskelig. Tøft og modig som skriver her ❤️ heier på deg 

Anonymkode: 47852...9dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om dette stemmer så sender jeg først en digital klem også synes jeg at du enten skal snakke med foreldrene dine eller gå på skole og snakke med helsesøster. DU må få beraberidet tapet av broren din, men prøv å ikke la dette ødelegge livet ditt, så kom deg på skolen og gjør så godt du kan. 

Vet ikke om det er noen trøst, men astma trenger ikke å være et problem, har en med det her hjemme og han løper slike lange løp. 

Anonymkode: 66816...b85

Om dette stemmer? Betviler du innlegget til ei ung jente som tør åpne seg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Om dette stemmer? Betviler du innlegget til ei ung jente som tør åpne seg? 

Ikke meg du svarer, men det har vært en del åpenbare falske innlegg her tidligere. Særlig fra en som utgir seg for å være mann. Det er derfor ikke godt å vite.Dette er jo heller ikke den type fora hvor man normalt finner tenåringer. Så den kommentaren tenker jeg er helt innafor. Sympatisk innlegg også

Anonymkode: 48772...5d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du svarer, men det har vært en del åpenbare falske innlegg her tidligere. Særlig fra en som utgir seg for å være mann. Det er derfor ikke godt å vite.Dette er jo heller ikke den type fora hvor man normalt finner tenåringer. Så den kommentaren tenker jeg er helt innafor. Sympatisk innlegg også

Og en del av skrivefeilene i HI er de samme skrivefeilene jeg har sett i de andre innleggene jeg nevnte. Så ikke urimelig med et lite forbehold, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...