Gå til innhold

Pustende regntøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere et pustende og vanntett regnsett til voksne å anbefale?

Anonymkode: af7c7...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ikke.

Det finnes allværstøy som har ganske høy vannsøyle og skal være noe pustende, men er ting vanntette så puster de ikke...

Jeg har en gore-tex jakke fra HH. Den er vanntett nok for mitt bruk, men skal du ha en jakke som er 100% tett over litt tid må du på gummi-klær og det er klamt.

Jeg synes gore-tex klær, eller allværsklær, er klamme også, men sånn er det bare, i regn blir det klamt inni klærne 🙈

Anonymkode: 01d52...408

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det finnes ikke.

Det finnes allværstøy som har ganske høy vannsøyle og skal være noe pustende, men er ting vanntette så puster de ikke...

Jeg har en gore-tex jakke fra HH. Den er vanntett nok for mitt bruk, men skal du ha en jakke som er 100% tett over litt tid må du på gummi-klær og det er klamt.

Jeg synes gore-tex klær, eller allværsklær, er klamme også, men sånn er det bare, i regn blir det klamt inni klærne 🙈

Anonymkode: 01d52...408

Jeg er helt enig med deg, er egt derfor jeg spør, i håp om at teknologien har gått framover siden sist jeg prøvde (minsnt ti år siden).

Skrevet

Jeg bruker skalltøyet til norrøna, falketind tror jeg det heter. Jeg opplever det som vanntett og puster ok. 

Anonymkode: 6e684...448

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er helt enig med deg, er egt derfor jeg spør, i håp om at teknologien har gått framover siden sist jeg prøvde (minsnt ti år siden).

Min erfaring er også at skal du ha vanntett regntøy så puster det ikke. Det finnes såkalt teknologi som puster, men igjen, min erfaring er at det er klær som er impregnert tett og det varer ikke. Ikke klarer du å impregnere selv heller, ikke som fra fabrikk i hvert fall.

Anonymkode: 4964e...263

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Min erfaring er også at skal du ha vanntett regntøy så puster det ikke. Det finnes såkalt teknologi som puster, men igjen, min erfaring er at det er klær som er impregnert tett og det varer ikke. Ikke klarer du å impregnere selv heller, ikke som fra fabrikk i hvert fall.

Anonymkode: 4964e...263

Ikke sant, det er jo egentlig et umulig prosjekt. Og jeg svetter mye, så i tett regntøy ender jeg opp med å være gjennomvåt innenfra i stedet for utenfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...