Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:11 #26 Skrevet mandag kl 12:11 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvilke hotell var dere på? Jeg holder på å se på reise til Alcudia, men synes det er vanskelig å velge hotell. Anonymkode: d40a5...251 Zafiro palace Alcudia. Hadde All inclusive og suite med takterrasse og boblebad. Det var helt fantastisk. Anonymkode: 67357...9df
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:11 #27 Skrevet mandag kl 12:11 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Zafiro palace Alcudia. Hadde All inclusive og suite med takterrasse og boblebad. Det var helt fantastisk. Anonymkode: 67357...9df Der har jeg også bodd, kjempefornøyd! Anonymkode: a0b0b...a6b
Sommerkroppen 2029 Skrevet mandag kl 12:14 #28 Skrevet mandag kl 12:14 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Helt vanlig. Men der trenger jo ikke å være samme uke som skolene. Anonymkode: a0b0b...a6b Ingen jeg kjenner har ei ukes høstferie, utenom de som jobber på skole. Da tenker jeg på de som ikke har små barn å måtte plassere.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:35 #29 Skrevet mandag kl 12:35 Vi skal først et par dager til København, deretter på hytta. Anonymkode: b053e...e0d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:02 #30 Skrevet mandag kl 13:02 Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden): Er det virkelig vanlig å ha ei ukes høstferie, hvis man ikke er lærer eller jobber på skole? Når vi hadde barn i småskolen tok vi gjerne noen dager fri. Sjelden en hel uke, men f.eks torsdag og fredag så vi fikk en langhelg. Så har vi reist til f.eks Legoland, Liseberg e.l. Moro med halloweenmåneden på disse stedene. Har tatt en hel uke noen få ganger, og reist på fjellet. Fjellet er fantastisk om høsten. Som regel avspasering eller fri uten lønn da, sjelden vi har brukt feriedager på det. Men vi har hatt mange år vi ikke har reist bort også, da kan vi ha tatt 1-2 fridager hver, på forskjellige dager, også har ungene hatt noen dager på sfo i tillegg. Så har ungene fått noen dager med fri hjemme, og noen dager med ferie-sfo. Har inntrykk av at veldig mange har gjort som oss. Anonymkode: 96b3f...e31
Sommerkroppen 2029 Skrevet mandag kl 13:10 #31 Skrevet mandag kl 13:10 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Når vi hadde barn i småskolen tok vi gjerne noen dager fri. Sjelden en hel uke, men f.eks torsdag og fredag så vi fikk en langhelg. Så har vi reist til f.eks Legoland, Liseberg e.l. Moro med halloweenmåneden på disse stedene. Har tatt en hel uke noen få ganger, og reist på fjellet. Fjellet er fantastisk om høsten. Som regel avspasering eller fri uten lønn da, sjelden vi har brukt feriedager på det. Men vi har hatt mange år vi ikke har reist bort også, da kan vi ha tatt 1-2 fridager hver, på forskjellige dager, også har ungene hatt noen dager på sfo i tillegg. Så har ungene fått noen dager med fri hjemme, og noen dager med ferie-sfo. Har inntrykk av at veldig mange har gjort som oss. Anonymkode: 96b3f...e31 Jeg forstår det godt dersom det er fri uten lønn eller noen få dager med avspasering. Det henger mer på greip. Jeg kjenner et par stk som tar ut flere uker med ferie utover de vanlige alle har, fordi de jobber deltid men må stille på møter og lignende på fridager. Det er jo også en forklaring. Jeg forstår bare ikke hvordan de kan ta alle ukene fri uten vanlige ferieuker. Det er snakk om 6 ukers sommerferier, høst og vinterferie, osv.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:14 #32 Skrevet mandag kl 13:14 Anonym bruker skrev (1 time siden): Zafiro palace Alcudia. Hadde All inclusive og suite med takterrasse og boblebad. Det var helt fantastisk. Anonymkode: 67357...9df Da skal jeg se på det hotellet. Takk for tips 😊 Anonymkode: d40a5...251
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:05 #33 Skrevet mandag kl 15:05 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Voksne folk har ikke høstferie. Anonymkode: b9ccb...2f7 Joda, veldig mange har høstferie. For min del heter det egentlig bestemt avspasering. Anonymkode: 1fde1...e56
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:58 #34 Skrevet mandag kl 15:58 Jeg skal jobbe. Jeg har ikke mer enn 5 uker ferie per år, og tre av de ukene er tvunget uker. En ifbm jul, en ifbm påske og en en om sommeren. De siste to kan jeg velge, og ofte blir det tatt om sommeren Anonymkode: 14cee...d6a
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:23 #35 Skrevet mandag kl 16:23 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det har jeg ikke inntrykk av nei. Hadde aldri høstferie før jeg fikk barn, da reiste jeg på tur når det passet meg, helt uavhengig av når skolen har ferie. Har vel knappest hatt høstferie etter ungene kom til heller, kanskje et par dager, ellers har de vært hos besteforeldre eller sfo. Nå er de store nok til å passe seg selv. Det er vel heller få som har ferie nok til å dekke både juleferie, vinterferie, påskeferie, sommerferie og høstferie også. For meg er høstferien så tett på sommerferien at den har stort sett blitt nedprioritert uansett. Anonymkode: f9387...99e Veldig få ved de arbeidsplassene jeg har vært, stort sett da de med barn i barneskolen som tok ut en dag eller to hvis det var behov. Har i grunn alltid tenkt at hvis jeg ikke må, så er det bedre at den muligheten er åpen for de som er nødt, vi har en frist rundt den tiden som er ganske intenst. Anonymkode: 0f232...83f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:10 #36 Skrevet mandag kl 17:10 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Veldig få ved de arbeidsplassene jeg har vært, stort sett da de med barn i barneskolen som tok ut en dag eller to hvis det var behov. Har i grunn alltid tenkt at hvis jeg ikke må, så er det bedre at den muligheten er åpen for de som er nødt, vi har en frist rundt den tiden som er ganske intenst. Anonymkode: 0f232...83f Jeg har faktisk jobbet med flere barnløse voksne som konkurrerte med oss som hadde barn om fri i høst og vinterferien. Det var «tradisjon» i deres familie å samles på hytta akkurat den uka selv om ingen av de som deltok faktisk hadde skolebarn (enda eller lengre). En ung mann ble faktisk skikkelig grinete fordi han ville på guttetur til syden og ikke ble prioritert foran de som hadde barn uten tilbud. En av kompisene hans var jo lærer! Anonymkode: edcdf...84f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:59 #37 Skrevet mandag kl 17:59 Skal gjøre akkurat det samme som jeg gjør ellers. Anonymkode: ae301...2a1
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:24 #38 Skrevet mandag kl 18:24 Sommerkroppen 2029 skrev (6 timer siden): Ingen jeg kjenner har ei ukes høstferie, utenom de som jobber på skole. Da tenker jeg på de som ikke har små barn å måtte plassere. Jeg tar en uke med avspasering etter å ha jobba fletta av meg siden mai, minus tre uker sommerferie. Tar tre uker ferie på sommeren, og da har jeg jo to ferieuker igjen som jeg gjerne tar på høsten uansett. Elsker høsten i fjellet. Barna mine er store og klarer seg selv, men tar høstuka mi i høstferien da de gjerne kommer en tur på hytta når de har skolefri. Anonymkode: 3d43b...d38
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:37 #39 Skrevet mandag kl 19:37 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har faktisk jobbet med flere barnløse voksne som konkurrerte med oss som hadde barn om fri i høst og vinterferien. Det var «tradisjon» i deres familie å samles på hytta akkurat den uka selv om ingen av de som deltok faktisk hadde skolebarn (enda eller lengre). En ung mann ble faktisk skikkelig grinete fordi han ville på guttetur til syden og ikke ble prioritert foran de som hadde barn uten tilbud. En av kompisene hans var jo lærer! Anonymkode: edcdf...84f Det er faktisk viktig at de uten barn også får ferie på greie tider av året. Jeg kjenner en som var barnløs og hun fikk sjelden fri i påsken, aldri mellom jul og nyttår, aldri julaften eller nyttårsaften fordi de med barn ble prioritert. Hun hadde familie et stykke unna og ønsket å reise til dem og ha ferie sammen med tantebarna sine. Slik det var nå fikk hun aldri oppleve høytid med familie eller ha ferie sammen med familien (bortsett fra på sommeren om de fikk det til å klaffe da). Først da hun sluttet forstod jobben hva de hadde gjort. Hun var en god og viktig ressurs og et vondt tap for bedriften. De ba om unnskyldning og har aldri siden behandlet ansatte uten barn så urettferdig. Anonymkode: d9876...b13
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:50 #41 Skrevet mandag kl 19:50 Vi hadde sjelden høstferie da barna var små. Da sparte vi ferien til sommer, jul og påske. Nå som de er eldre og klarer seg mer selv har jeg hatt mulighet til å delta i et litt større og tidkrevende prosjekt på jobben. Dette prosjektet er mest tidkrevende på våren. Det endte meg at jeg har en avspasering som må tas ut på høsten. Så de siste to årene har vi dermed hatt høstferie. Synes det er herlig å bryte opp høsten litt. Det er jo ingen ekstra fridager på høsten og godt med et avbrekk. Når barna blir voksne og ikke lenger ferierer med oss kommer jeg nok til å legge hovedferien min til september i stedet for å ta den midt på sommeren (om prosjektene jeg jobber på tillater det). Anonymkode: d9876...b13
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:16 #42 Skrevet mandag kl 20:16 Jeg synes det er så imponerende med alle som har så mye ferie at de kan ta fri i høst og vinterferier. Det har ikke jeg. Jeg tar en uke fri i jula, og 4 om sommeren (sfo er stengt hele juli). Så da betaler vi for at yngste går på sfo i høstferie og eldste blir med på jobb… De har ingen besteforeldre heller. Og krever mye oppfølging. Mannen min jobber, men har en kronisk sykdom Anonymkode: dd844...4e3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 22:26 #43 Skrevet mandag kl 22:26 Her i huset har vi ingen skoleelver lenger, yngste er lærling. Så dermed har vi ingen med høstferie heller. Men om vi hadde hatt noen, så ville det nok ikke blitt noen høstferie uansett. Anonymkode: 3750f...e66
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 08:51 #44 Skrevet tirsdag kl 08:51 Vi har barn på u.skolen og vgs og skal på hytta på fjellet i 4 dager i høstferien, både de og vi gleder oss og vi fortsetter nok med den tradisjonen så lenge de bor hjemme, om de ønsker. Vi får turer, spiller spill, lager god mat og ser filmer etc. Ungdommene får besøk når/om de vil, de har egne rom på hytta med plass til overnatting. Når de flytter ut og ikke har høstferie fra skole lengre vil vi nok ikke ta disse dagene fri, da prioriterer vi langhelger ut over høsten. Men høst på fjellet er desidert den fineste årstiden, syns vi🍁😊 Anonymkode: fe119...2ab
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 08:52 #45 Skrevet tirsdag kl 08:52 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi har barn på u.skolen og vgs og skal på hytta på fjellet i 4 dager i høstferien, både de og vi gleder oss og vi fortsetter nok med den tradisjonen så lenge de bor hjemme, om de ønsker. Vi får turer, spiller spill, lager god mat og ser filmer etc. Ungdommene får besøk når/om de vil, de har egne rom på hytta med plass til overnatting. Når de flytter ut og ikke har høstferie fra skole lengre vil vi nok ikke ta disse dagene fri, da prioriterer vi langhelger ut over høsten. Men høst på fjellet er desidert den fineste årstiden, syns vi🍁😊 Anonymkode: fe119...2ab Og grunnen til at vi kan ta de dagene fri er da vi begge får en del avspasering grunnet mye overtid i perioder, på min avdeling er det kun en annen med barn i skolealder så det er heller ikke et problem å få fri. Men tar aldri hele uken Anonymkode: fe119...2ab
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 08:54 #46 Skrevet tirsdag kl 08:54 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det er faktisk viktig at de uten barn også får ferie på greie tider av året. Jeg kjenner en som var barnløs og hun fikk sjelden fri i påsken, aldri mellom jul og nyttår, aldri julaften eller nyttårsaften fordi de med barn ble prioritert. Hun hadde familie et stykke unna og ønsket å reise til dem og ha ferie sammen med tantebarna sine. Slik det var nå fikk hun aldri oppleve høytid med familie eller ha ferie sammen med familien (bortsett fra på sommeren om de fikk det til å klaffe da). Først da hun sluttet forstod jobben hva de hadde gjort. Hun var en god og viktig ressurs og et vondt tap for bedriften. De ba om unnskyldning og har aldri siden behandlet ansatte uten barn så urettferdig. Anonymkode: d9876...b13 Dette tror jeg ikke er veldig vanlig altså, heldigvis. Anonymkode: fe119...2ab
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:48 #47 Skrevet tirsdag kl 09:48 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg synes det er så imponerende med alle som har så mye ferie at de kan ta fri i høst og vinterferier. Det har ikke jeg. Jeg tar en uke fri i jula, og 4 om sommeren (sfo er stengt hele juli). Så da betaler vi for at yngste går på sfo i høstferie og eldste blir med på jobb… De har ingen besteforeldre heller. Og krever mye oppfølging. Mannen min jobber, men har en kronisk sykdom Anonymkode: dd844...4e3 Det er vel ikke akkurat så imponerende å spare opp så man kan ta noen fridager? Om det er avspasering eller fri uten lønn er det jo noe som må spares til gjennom året... Hadde du satt av 200 kr mnd gjennom året og mannen det samme kunne dere tatt en fridag hver og ungene fått en oval helg. Anonymkode: 96b3f...e31
mamma til adhd gutt<3 Skrevet tirsdag kl 11:10 #48 Skrevet tirsdag kl 11:10 Her blir det vanlig uke på oss voksne og fri på de unge. Skulle gjerne reist til Italia, men det sparer vi til vinterferien. Det vil nok føles mer nødvendig da😊.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 11:12 #49 Skrevet tirsdag kl 11:12 Anonym bruker skrev (På 22.9.2025 den 8.08): Ingenting. Var på verdens beste hotell i Alcudia i fjor, og kunne virkelig ønske å dra tilbake dit! Anonymkode: 67357...9df Hvilket hotell var det da, om du vil dele? Anonymkode: b9027...924
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:47 #50 Skrevet tirsdag kl 14:47 Anonym bruker skrev (På 22.9.2025 den 13.45): Det har jeg ikke inntrykk av nei. Hadde aldri høstferie før jeg fikk barn, da reiste jeg på tur når det passet meg, helt uavhengig av når skolen har ferie. Har vel knappest hatt høstferie etter ungene kom til heller, kanskje et par dager, ellers har de vært hos besteforeldre eller sfo. Nå er de store nok til å passe seg selv. Det er vel heller få som har ferie nok til å dekke både juleferie, vinterferie, påskeferie, sommerferie og høstferie også. For meg er høstferien så tett på sommerferien at den har stort sett blitt nedprioritert uansett. Anonymkode: f9387...99e Helt enig. Skjønner ikke hvor folk får alle ferieuker ifra jeg? Med små barn en langhelg i slutten av høstferieuken, med store barn forhåpentligvis det samme. Anonymkode: 9c13e...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå