Gå til innhold

Hva skal dere i høstferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på hytta på jakt. 

Anonymkode: a0b0b...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting, har bare et barn igjen på skolen (vgs) og hun skal jobbe, så da har ingen fri i år. Storebror er lærling og dd har ikke høstferie.

Flere år siden vi var på høstferie, men siste gangen vi var det dro vi fil Liseberg 

Anonymkode: 96b3f...e31

Skrevet

Litt usikker - enten en hytte på fjellet for å gå tur og kose oss i høstfarger eller roadtrip i Tyskland 🙂

Anonymkode: c9fe1...d04

Skrevet

Vi skal på fjellet første halvdel, etter det skal ungene jobbe og dra på hyttetur med venner. Gleder meg til å ta noen dager på fjellet i fred og ro. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ingenting, har bare et barn igjen på skolen (vgs) og hun skal jobbe, så da har ingen fri i år. Storebror er lærling og dd har ikke høstferie.

Flere år siden vi var på høstferie, men siste gangen vi var det dro vi fil Liseberg 

At barna er store er da ingen grunn til ikke å ha høstferie. 

Skrevet

Vi jobber, barna er hjemme. Tar høstferie med eldste uka etter høstferien.

Anonymkode: c76f5...97d

Skrevet

Vi skal til Las Palmas. 

Anonymkode: 97a34...2cb

Skrevet

Ingenting. Var på verdens beste hotell i Alcudia i fjor, og kunne virkelig ønske å dra tilbake dit! 

Anonymkode: 67357...9df

Skrevet

Vi voksne skal jobbe, og ungene styrer med sitt. 

Anonymkode: f0a59...8e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er en god grunn til å ikke reise på ferie den dyre uka det er skolefri ihvertfall. Da ungene var yngre og hadde skolefri tok gjerne vi voksne noen fridager også, men nå som ungene er større tar vi fri når det ikke er skoleferie. 

Skrevet

Mannen og ungene skal hjem til hans familie, jeg skal være hjemme å jobbe. 

Anonymkode: 8fcb3...8dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo det er en god grunn, da trenger man ikke ja feire i den uka men heller en billigere tid

Anonymkode: 73fd1...1b3

Skrevet

Voksne folk har ikke høstferie. 

Anonymkode: b9ccb...2f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det. Høstferie er feriedager mange kun tar ut som følge av logistikken rundt det å ha skolebarn. 

Anonymkode: 0f232...83f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Voksne folk har ikke høstferie. 

Anonymkode: b9ccb...2f7

Gud, du er nå nesten festlig. Selvsagt har man det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig er det. Høstferie er feriedager mange kun tar ut som følge av logistikken rundt det å ha skolebarn. 

Jeg har da virkelig aldri hatt ferie av logistikkgrunner. For et stusselig liv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har da virkelig aldri hatt ferie av logistikkgrunner. For et stusselig liv.

Deg om det, de fleste antar jeg neppe anser å tilpasse feriedagene til barna sine som et stusselig liv. 

Skrevet

Sønnen og jeg skal til pappa (morfar) i Trøndelag. Siden det er en 11-timer biltur (kollektivt går ikke dit), så ser vi hverandre 2-3 ganger i året. Høstferie hos pappa kommer jeg til å prioritere så lenge pappa lever. 

Skrevet

Jeg har spart noen feriedager og gleder meg til avkobling på hytta. Etter en krevende sommerferie ser jeg virkelig frem til ro og avslapning. 

Anonymkode: e23db...e91

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ingenting. Var på verdens beste hotell i Alcudia i fjor, og kunne virkelig ønske å dra tilbake dit! 

Anonymkode: 67357...9df

Hvilke hotell var dere på? Jeg holder på å se på reise til Alcudia, men synes det er vanskelig å velge hotell.

Anonymkode: d40a5...251

Skrevet

Er det virkelig vanlig å ha ei ukes høstferie, hvis man ikke er lærer eller jobber på skole? 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (20 minutter siden):

Er det virkelig vanlig å ha ei ukes høstferie, hvis man ikke er lærer eller jobber på skole? 

Det har jeg ikke inntrykk av nei. Hadde aldri høstferie før jeg fikk barn, da reiste jeg på tur når det passet meg, helt uavhengig av når skolen har ferie. Har vel knappest hatt høstferie etter ungene kom til heller, kanskje et par dager, ellers har de vært hos besteforeldre eller sfo. Nå er de store nok til å passe seg selv.

Det er vel heller få som har ferie nok til å dekke både juleferie, vinterferie, påskeferie, sommerferie og høstferie også. For meg er høstferien så tett på sommerferien at den har stort sett blitt nedprioritert uansett.

Anonymkode: f9387...99e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gud, du er nå nesten festlig. Selvsagt har man det. 

Hæ? Hvilken planet bor du på? Få, om INGEN voksne tar en uke høstferie i oktober med mindre de har barn som har høstferie. Og VELDIG MANGE har problemer med hvor de skal gjøre av ungene disse dagene, om de selv har brukt opp sine ferieuker. 

Anonymkode: 417e1...82d

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (40 minutter siden):

Helt vanlig. Men der trenger jo ikke å være samme uke som skolene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hæ? Hvilken planet bor du på? Få, om INGEN voksne tar en uke høstferie i oktober med mindre de har barn som har høstferie. Og VELDIG MANGE har problemer med hvor de skal gjøre av ungene disse dagene, om de selv har brukt opp sine ferieuker. 

Anonymkode: 417e1...82d

Hvorfor skriker du sånn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...