Lus Skrevet 23. september #26 Skrevet 23. september the amazing spidermamma skrev (2 timer siden): Hva mener du egentlig? At høyresiden er blitt drevet av venstresiden til å initiere diktatur for å få slutt på radikal kjønnsteori? Du trekker frem saker som i det store bildet er lite viktige for den jevne amerikaner. Amerikanere flest ønsket seg en bedre økonomi, det var derfor de stemte for Trump. At store deler av befolkningen som nå beveger seg mot høyre i det politiske landskapet, gjør det av en grunn. Radikal kjønnsteori er bare ett av utallige eksempler på at venstresiden har mistet bakkekontakten. Det samme er en økonomisk politikk som kjører nasjonen i grøfta med sløseri av en annen verden. Men du må gjerne tro at den høyredreiningen vi nå ser i hele den vestlige verden, bare har oppstått ut av tynne luften.
the amazing spidermamma Skrevet 23. september #27 Skrevet 23. september Lus skrev (53 minutter siden): At store deler av befolkningen som nå beveger seg mot høyre i det politiske landskapet, gjør det av en grunn. Radikal kjønnsteori er bare ett av utallige eksempler på at venstresiden har mistet bakkekontakten. Det samme er en økonomisk politikk som kjører nasjonen i grøfta med sløseri av en annen verden. Men du må gjerne tro at den høyredreiningen vi nå ser i hele den vestlige verden, bare har oppstått ut av tynne luften. Men mener du at det er greit å innskrenke demokratiet, slik som Trump gjør? For det er det diskusjonen handler om?
Østerdølen Skrevet 23. september Forfatter #28 Skrevet 23. september Lus skrev (2 timer siden): At store deler av befolkningen som nå beveger seg mot høyre i det politiske landskapet, gjør det av en grunn. Radikal kjønnsteori er bare ett av utallige eksempler på at venstresiden har mistet bakkekontakten. Det samme er en økonomisk politikk som kjører nasjonen i grøfta med sløseri av en annen verden. Men du må gjerne tro at den høyredreiningen vi nå ser i hele den vestlige verden, bare har oppstått ut av tynne luften. Så opphengt man er i hva slags kjønn folk mener de er. Hva er problemet om naboen mener de er gutt om de er født som kvinne? Hvordan påvirker det deg personlig? Og økonomi: hvordan synes du økonomien i USA går? Det er økende budsjettunderskudd, økte helseutgifter, enorme svingninger på handel fordi alt er usikkert på grunn av toll og avgifter som Trump setter i gang. Det er nedgang i arbeidsmarkedet, store deler av landbruket er på konkursens rand, det er lavere investeringer og lavere personlig forbruk SELV om det er en sterk BNP vekst. Nasjonalgjelden er på svimlende 37.000 milliarder dollar, 3000 milliarder av disse har Trump påført landet etter at han tok over i januar. Man ser mange likhetstrekk med økonomien i 1929, og vi vet jo hvordan det gikk i verden.
Lus Skrevet 23. september #29 Skrevet 23. september the amazing spidermamma skrev (1 time siden): Men mener du at det er greit å innskrenke demokratiet, slik som Trump gjør? For det er det diskusjonen handler om? Nei, det er ikke bare det diskusjonen dreier seg om. Det om demokratiet er et ja/nei spørsmå for de fleste. Men det er også viktig å se på hva det er som gjør at man får de endringene man nå ser i emningen, ikke bare i USA, men også i Europa. Og jeg mener at venstresiden nå får smake sin egen medisin. Om jeg synes det er bra? En viss skadefryd kanskje,men det er et tveegget sverd, Når Simen Sandelien ble sparket ut av Høyre for å si sin mening om deler av Trans-bevegelsen, så er det ikke han som har beveget seg videre til høyre i det politiske landskapet. Det er partiet som har beveget seg til venstre, og bort fra fornuft, rasjonale og konservative holdninger. Og det er vel heller der det stikker når det kommer til den katastrofale oppslutningen, ikke Sindre sine aksjekjøp. Jeg synes ikke det er bra at vi får så dyp politisk splittelse i vesten, men jeg mener det i første rekke kommer av en politisk elite i utakt med befolkningen, og velgere på venstresiden med manglende respekt for politiske motstandere, og inoe grad mangel på fornuft. Hvis jeg ble nødt til å velge, altså at et stabilt og fornuftig politisk sentrum ikke var et alternativ, så ville jeg for egen del heller valgt Donald Trumps USA,enn BLM`s USA.
Lus Skrevet 23. september #30 Skrevet 23. september Østerdølen skrev (21 minutter siden): Så opphengt man er i hva slags kjønn folk mener de er. Hva er problemet om naboen mener de er gutt om de er født som kvinne? Hvordan påvirker det deg personlig? Og økonomi: hvordan synes du økonomien i USA går? Det er økende budsjettunderskudd, økte helseutgifter, enorme svingninger på handel fordi alt er usikkert på grunn av toll og avgifter som Trump setter i gang. Det er nedgang i arbeidsmarkedet, store deler av landbruket er på konkursens rand, det er lavere investeringer og lavere personlig forbruk SELV om det er en sterk BNP vekst. Nasjonalgjelden er på svimlende 37.000 milliarder dollar, 3000 milliarder av disse har Trump påført landet etter at han tok over i januar. Man ser mange likhetstrekk med økonomien i 1929, og vi vet jo hvordan det gikk i verden. Men du kan ikke bestemme for meg hva jeg skal synes om disse tingene. Og du kan heller ikke bestemme det for andre. Og svært mange har et annet syn på dette en deg. Stadig fler. Og jeg tror det handler om at venstresiden ikke forstår å gi seg mens leken er god. Alle de store politiske endringene de siste 10-årene har medført et skifte mot det politiske venstre. Jeg kan faktisk ikke komme på noen endringer i konservativ retning før nå i det siste. Hvorfor er da venstresiden så himmelfalne over at alle de som ikke støttet den politiske kursen forsøker å få skuta tilbake på konservativ kjøl?
Lessismore Skrevet 23. september #31 Skrevet 23. september Jeg tror noe kan forklares med alle disse boksene vi mennesker skal presses inn i. Ta skolen f.eks. Før ble det sagt at det var plass til alle. Så begynte vi å diagnostisere alle ulikheter, og nå har alle barn nærmest en eller flere diagnoser. Ingen passer lenger inn i den store gruppa, for vi har delt alt inn i smågrupper. Det samme gjelder samfunnet før øvrig. Ingen er lenger bare normale eller vanlige. Alle har vi en liten boks vi er plassert i - vi er bifile, har adhd, er på autismespekteret eller er introverte. Ingen er bare vanlig. Når vi har laget oss disse grensene eller boksene, lager vi samtidig skiller. Vi fjerner oss fra hverandre, vi har gjort det vanskeligere. Det blir dem og oss i enda større grad og enda vanskeligere å samarbeide.
Lus Skrevet 23. september #32 Skrevet 23. september Lessismore skrev (41 minutter siden): Jeg tror noe kan forklares med alle disse boksene vi mennesker skal presses inn i. Ta skolen f.eks. Før ble det sagt at det var plass til alle. Så begynte vi å diagnostisere alle ulikheter, og nå har alle barn nærmest en eller flere diagnoser. Ingen passer lenger inn i den store gruppa, for vi har delt alt inn i smågrupper. Det samme gjelder samfunnet før øvrig. Ingen er lenger bare normale eller vanlige. Alle har vi en liten boks vi er plassert i - vi er bifile, har adhd, er på autismespekteret eller er introverte. Ingen er bare vanlig. Når vi har laget oss disse grensene eller boksene, lager vi samtidig skiller. Vi fjerner oss fra hverandre, vi har gjort det vanskeligere. Det blir dem og oss i enda større grad og enda vanskeligere å samarbeide. Det kalles identitetspolitikk, og er en villet politisk utvikling. Ulikhetene feires, men det er jo det vi har tilfelles som binder oss sammen, og gir følelsen av å høre til. Det er dèt som burde blitt løftet frem. Ikke ulikhetene.
TheWitch Skrevet 23. september #33 Skrevet 23. september Jeg bryr meg ikke noe om hva slags legning folk har. Om man er gutt som faller for gutter eller jenter som faller for jenter så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Men enten har du pikk ellers så har du vagina, har du pikk så er guttegarderoben plassen for deg og motsatt. Det samme gjelder idrett, fengsel og toaletter.
TheWitch Skrevet 23. september #34 Skrevet 23. september the amazing spidermamma skrev (5 timer siden): Men mener du at det er greit å innskrenke demokratiet, slik som Trump gjør? For det er det diskusjonen handler om? Det man ser i Tyskland er mye verre for demokartiet. En delstat har gått rettens vei for å nekte AfD å stille til valg, noe som er spesielt siden de var det største partiet. Før var det vanlig at 60% møtte opp for å stemme, nå sank det til 29%. Er det en rettferdig seier? At om politikken folk vil ha ikke er bra nok så nekter man motstanderen å delta? https://brusselssignal.eu/2025/09/voter-turnout-plummets-in-german-city-of-ludwigshafen-after-afd-candidate-barred/
Lus Skrevet 24. september #35 Skrevet 24. september TheWitch skrev (13 timer siden): Det man ser i Tyskland er mye verre for demokartiet. En delstat har gått rettens vei for å nekte AfD å stille til valg, noe som er spesielt siden de var det største partiet. Før var det vanlig at 60% møtte opp for å stemme, nå sank det til 29%. Er det en rettferdig seier? At om politikken folk vil ha ikke er bra nok så nekter man motstanderen å delta? https://brusselssignal.eu/2025/09/voter-turnout-plummets-in-german-city-of-ludwigshafen-after-afd-candidate-barred/ Ja, noe mindre demokratisk enn synet om at det er velgerne som har feil, skal man lete lenge etter. Uansett kan man ikkebli forbauset over at folk blir dr...t forbannet over slik, og snur seg mot politiske partier som tar velgerne på alvor.
Østerdølen Skrevet 25. september Forfatter #36 Skrevet 25. september Lus skrev (På 24.9.2025 den 12.25): Ja, noe mindre demokratisk enn synet om at det er velgerne som har feil, skal man lete lenge etter. Uansett kan man ikkebli forbauset over at folk blir dr...t forbannet over slik, og snur seg mot politiske partier som tar velgerne på alvor. Ja, partiet som ønsker å bombe eller gasse FN fordi rulletrappen Trump skulle ta stoppet (selv om det var Trump sin egen medarbeider som utløste nødknappen). For ikke å nevne FOXreporterne som mente de måtte avlive alle uteliggere....
Lus Skrevet 25. september #37 Skrevet 25. september Østerdølen skrev (39 minutter siden): Ja, partiet som ønsker å bombe eller gasse FN fordi rulletrappen Trump skulle ta stoppet (selv om det var Trump sin egen medarbeider som utløste nødknappen). For ikke å nevne FOXreporterne som mente de måtte avlive alle uteliggere.... Det er jo bare usammenhengende tull du kommer med. Det er lite demokratisk å mene det er velgerne det er noe feil på, når ikke valgresultatet blir som ønsket. Og svært lite demokratisk når partier som mister stemmer, forsøker å forby partiet som får de samme stemmene.
Østerdølen Skrevet 25. september Forfatter #38 Skrevet 25. september Lus skrev (1 time siden): Det er jo bare usammenhengende tull du kommer med. Det er lite demokratisk å mene det er velgerne det er noe feil på, når ikke valgresultatet blir som ønsket. Og svært lite demokratisk når partier som mister stemmer, forsøker å forby partiet som får de samme stemmene. At du ikke har leseforståelse, er ikke min skyld. Jeg svarer på påstanden om at det ikke er rart at velgere tyr til et parti som tar dem på alvor. Og da viser jeg til partiet til Trump som knebler og fratar folk ytringsfriheten, kontroll over egen kropp, helse og arbeid. Partiet som mener det er greit å bombe FN, samt avlive uteliggere... Samtidig roper samme parti på at motparten skal roe retorikken, fordi de gjengir hatefulle uttaleleser Charlie Kirk selv har kommet med.
valnøtta Skrevet 25. september #39 Skrevet 25. september Østerdølen skrev (57 minutter siden): At du ikke har leseforståelse, er ikke min skyld. Jeg svarer på påstanden om at det ikke er rart at velgere tyr til et parti som tar dem på alvor. Og da viser jeg til partiet til Trump som knebler og fratar folk ytringsfriheten, kontroll over egen kropp, helse og arbeid. Partiet som mener det er greit å bombe FN, samt avlive uteliggere... Samtidig roper samme parti på at motparten skal roe retorikken, fordi de gjengir hatefulle uttaleleser Charlie Kirk selv har kommet med. En person sa at at uteliggere burde avlives, og dermed mener hele oartiet det. Snakk om å dra alle over en kam.
TheWitch Skrevet 25. september #40 Skrevet 25. september Østerdølen skrev (1 time siden): At du ikke har leseforståelse, er ikke min skyld. Jeg svarer på påstanden om at det ikke er rart at velgere tyr til et parti som tar dem på alvor. Og da viser jeg til partiet til Trump som knebler og fratar folk ytringsfriheten, kontroll over egen kropp, helse og arbeid. Partiet som mener det er greit å bombe FN, samt avlive uteliggere... Samtidig roper samme parti på at motparten skal roe retorikken, fordi de gjengir hatefulle uttaleleser Charlie Kirk selv har kommet med. Nå var det ikke partiet men en idiotisk person i Fox News som sa at man skulle gi hjemløse valget om å få dø om de ikke ønsket de andre tilbudene. Regner med du stoler på CNN: https://www.cnn.com/2025/09/14/business/brian-kilmeade-fox-news-apology-homeless Vi har jo mange også medlemmer i politikken som har vært med i demonstrasjoner hvor ønsket er at Israel utslettes. Men jeg holder ikke de ansvarlig for å ønske at alle jøder ble drept. Er det abortlovene du sikter når det gjelder det å bestemme over egen kropp? Jeg er enig i at de er eksterm i flere stater både den ene og den andre veien, men nå er det amerikanere som har valgt dette selv. Texas er for streng og Coloardo er for liberal. Jeg synes selv det er feil at man i Norge nå tar abort p.g.a. 'feil' kjønn.
Lus Skrevet 25. september #41 Skrevet 25. september Østerdølen skrev (2 timer siden): At du ikke har leseforståelse, er ikke min skyld. Jeg svarer på påstanden om at det ikke er rart at velgere tyr til et parti som tar dem på alvor. Og da viser jeg til partiet til Trump som knebler og fratar folk ytringsfriheten, kontroll over egen kropp, helse og arbeid. Partiet som mener det er greit å bombe FN, samt avlive uteliggere... Samtidig roper samme parti på at motparten skal roe retorikken, fordi de gjengir hatefulle uttaleleser Charlie Kirk selv har kommet med. Mulig du har sitert feil innlegg da? Jeg bemerket bare at det er særs lite demokratisk å mene at velgerne tar feil når et parti faller på meningsmålingene, og enda mindre demokratisk å forsøke åstoppe velgerflukten ved å forby motstanderen. Det var en kommentar til et lokalvalg i Tyskland. Ikke rart folk blir forbannet når det partiet som flest ønsker å stemme på,blokkeres fra å delta. Usikker på hva et slikt prinsippielt standpunkt har med rulletrappen i FN å gjøre.
Gjest thricane Skrevet 25. september #42 Skrevet 25. september Lus skrev (9 timer siden): Det er jo bare usammenhengende tull du kommer med. Det er lite demokratisk å mene det er velgerne det er noe feil på, når ikke valgresultatet blir som ønsket. Og svært lite demokratisk når partier som mister stemmer, forsøker å forby partiet som får de samme stemmene. Men det går igjen. Hvis du synes nytt på nytt er umusikalsk, så er jeg som har mitt eget synspunkt mot ytringsfrihet. Det er ikke argumenter, kun rør og sammensuriet alt ettersom hva passer, gjerne plassert i en gruppe hvor du kan sette et skille mellom oss og dem. Det her er en bruker som knapt evner annet enn å si, så du mener at… basert på hva hele verden har sagt. Vel, kommentarfelt sier mye rart med lite rotfeste i realitet. Du og jeg kan nok mest sannsynlig diskutere viktigheten av satire og eget valg å la være å se det eller delta i det. Tror jeg da. Jeg vet ikke. Men jeg tror sak blir sak og følelser ikke blir et argument. Jeg vet de bommer på et par av spøkene i nytt på nytt, det blir ikke morsomt, men jeg tror oppriktig vi trenger at det er lov i ett fritt land å prøve og feile i den verden uten å bli kansellert eller tatt av skjermen av myndigheter som gir beskjed om det. Det er kanarifuglen i gruven. Så må de gjerne sitte der helt himmelfallen og lure på hvorfor unge menn som de møter med klapp på hodet, dette skal du ikke bry deg om, du er for dum til å forstå dette, søker seg mot «de mørke krefter». De mørke kreftene i Norge er Spetalen og gutta på tik tok. Han som forteller gutta våres at han ikke drikker alkohol fordi han har migrene og liker å være klar i hodet, eller skaff deg en utdannelse innen basisfag som real, helse eller økonomi så du alltid har noe å falle tilbake på. Hvis ikke du stemmer er du en superlooser. Huff, for en fæl fyr (ironi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå