Gå til innhold

Utrolig skremmende å se på minneseremonien etter Kirk!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter å ser på direktesendingen av minneseremonien etter Charlie Kirk, og blir mer og mer skremt for hver taler som går på scena,

Det er svovel, straff, kamp mellom det onde og det gode, straffe de onde med sverd. Her kommer folk til å drepes i etterkant, kun på grunn av ord som blir sagt i dag. Dette må jo bare føre til borgerkrig og drap på naboer, tidligere venner eller kollegaer fordi de ikke tilhører MAGA. 

Dette er jo som dratt rett ut av Hitlers propagandarallier i Tyskland på 1930-tallet. 

På toppen av dette, er sendingen merket med nummer for å kunne kjøpe merch, salg av armbånd eller gi gaver. De skal tjene penger på begravelsen hans!

Endret av Østerdølen
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva har du tenkt til å gjøre med det? Det er mot all hensikt å rope ulv her nå, for det eneste du mobiliserer er de som mener motsatt. 

Jeg har knapt sett annet en destruktiv polarisering de siste ukene. Både fra høyre og venstre. Kirk frontet en del meninger, jeg holder meg langt unna de meningene, men vi trenger ikke gjøre han til hverken terrorist eller martyr. Han var en politiker som døde mens han var på jobb. Det kan jeg prinsipielt ta avstand til uavhengig hva jeg mener om hva han stod for. La oss gjøre det. Punktum! 

Ingen god grunn til å helle mer bensin på et bål som burde vært slukket for lengst. 

Endret av thricane
Skrevet
thricane skrev (6 timer siden):

Hva har du tenkt til å gjøre med det? Det er mot all hensikt å rope ulv her nå, for det eneste du mobiliserer er de som mener motsatt. 

Jeg har knapt sett annet en destruktiv polarisering de siste ukene. Både fra høyre og venstre. Kirk frontet en del meninger, jeg holder meg langt unna de meningene, men vi trenger ikke gjøre han til hverken terrorist eller martyr. Han var en politiker som døde mens han var på jobb. Det kan jeg prinsipielt ta avstand til uavhengig hva jeg mener om hva han stod for. La oss gjøre det. Punktum! 

Ingen god grunn til å helle mer bensin på et bål som burde vært slukket for lengst. 

Hva kan jeg gjøre med det? Utenom å påpeke alle likheter med historien og oppbyggingen av Tyskland og 2. verdenskrig. Historien har tendens til å gjenta seg, skremmende nok.

Polariserings står Trump og høyresiden for, ved å kneble, fjerne ytringsfrihet, spre hat og avle vold. Bare hør på alle talene i går. De er "krigere", de skal "kjempe", "bruke sverdet mot det som er ond for å bevare den vestlige sivilisasjonen". 

Donald Trump står på åpen scene og messer om at han hater sine motstandere. Alt dette skjer med pyro, skilt som hyller Trump og Pence (IKKE Kirk), med reklame for donasjoner og salg av merch. En president skal samle folket, han setter ene delen opp mot den andre og roper om vold.

At Charlie Kirk ble drept er langt fra greit, ingen skal drepes for å bruke ytringsfriheten sin. Men i en sivilisert verden må man tåle at folk snakker om de ytringene han kom med som ikke var greit. Man kan ikke hvitvaske noens meninger og ytringer i etterkant fordi han ble myrdet. Denne helgendyrkingen er vanvittig og skummel!At en minnestund brukes til å oppfordre til vold, til propaganda og hjernevask, AKURATT slik det foregikk i Tyskland før andre verdenskrig.

Dette kommer til å koste liv, og ansvaret ligger på Trump og høyresiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...