Gå til innhold

Ufrivillig å ha med andres barn når man følger sitt eget barn til skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det en greie? Min mor har selv opplevd å få belemret utenlandske barn fra klassen da jeg var lita men ikke norske barn og noen andre, Og nei for de andre som mener jeg er rasistisk , vet ikke hva det har med saken å gjøre. 

Anonymkode: 9356c...d2e

Ikke alene om det. Akkurat samme i klassen til eldste. Helt uten skrupler ovrlot alt med barnet til andre foreldre. Kjøring i bursdager, på treninger, hit og dit. Aldri opplevd det i den utstrekning med norske foreldre

Anonymkode: 8a481...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ikke alene om det. Akkurat samme i klassen til eldste. Helt uten skrupler ovrlot alt med barnet til andre foreldre. Kjøring i bursdager, på treninger, hit og dit. Aldri opplevd det i den utstrekning med norske foreldre

Anonymkode: 8a481...79a

Synes dette oftes kanskje oppleves når barnet har flere søsken så mor blir lei å ser det som en sjanse å overlate til andre foreldre. Og dette er snakk om slike foreldre som ikke hadde hatt med andres barn. Jeg er utenlandsk selv men passer på at mitt barn kommer seg til steder selv  og ikke belemrer andre foreldre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Synes dette oftes kanskje oppleves når barnet har flere søsken så mor blir lei å ser det som en sjanse å overlate til andre foreldre. Og dette er snakk om slike foreldre som ikke hadde hatt med andres barn. Jeg er utenlandsk selv men passer på at mitt barn kommer seg til steder selv  og ikke belemrer andre foreldre. 

Men hvorfor svarer du ikke på hva som er problemet? Mor overlater jo ikke ansvaret til deg, barnet har følge til skolen. 

Anonymkode: 3ecc5...506

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor svarer du ikke på hva som er problemet? Mor overlater jo ikke ansvaret til deg, barnet har følge til skolen. 

Fordi mor går sammen med barnet før det ser oss uansett om vi er veldig langt forran

Skrevet

Dette er et ikke-problem. Du kan selvfølgelig ikke nekte et barn som skal samme vei å gå i nærheten av dere. Men hun har søsken og/eller foreldre i nærheten og da er det ikke du som har ansvar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi mor går sammen med barnet før det ser oss uansett om vi er veldig langt forran

Mor går sammen med barnet, men når barnet ser dere så vil hun gå sammen med venninnen sin? Og det er et problem for deg??

Skrevet

"hun er venn med min datter ser det ut som", sier du. 

Du vet vel om hun er venninne med datteren din eller ikke? 

Og da er det vel ikke rart at de gjerne vil gå sammen? 

Her er det du som må lære deg å gi litt slipp. La venninnene få gå sammen. 

Hva med å prøve å snakke litt med denne moren, det er ikke så dumt å bli kjent med mødre fra klassen til barnet ditt. 

Anonymkode: 265fe...807

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Mor går sammen med barnet, men når barnet ser dere så vil hun gå sammen med venninnen sin? Og det er et problem for deg??

Selvsagt kan det bli et problem om denne moren bare belaster alle andre med sitt barn.. uten å ta ansvar selv for det er alltid noen av de mødrene som vil helst slippe å tar sjansen når de ser, Ts sier jo at dette barnet er redd hunder og da skal det liksom forventes at ts skal krysse over veien sammen med dette barnet hun ikke har bedt om å få ansvar for? Barna har nok masse av tid til å ta følge sammen når de begynner å gå alene 

Anonymkode: c12df...563

Skrevet

"hun er venn med min datter ser det ut som", sier du. 

Du vet vel om hun er venninne med datteren din eller ikke? 

Og da er det vel ikke rart at de gjerne vil gå sammen? 

Her er det du som må lære deg å gi litt slipp. La venninnene få gå sammen. 

Hva med å prøve å snakke litt med denne moren, det er ikke så dumt å bli kjent med mødre fra klassen til barnet ditt. 

Anonymkode: 265fe...807

Det er sikkert mye hi kan kritiseres for, men at hun vil lære datteren sin å ferdes trygt i trafikken burde ikke være en av de.

Anonymkode: 8c45f...557

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Selvsagt kan det bli et problem om denne moren bare belaster alle andre med sitt barn.. uten å ta ansvar selv for det er alltid noen av de mødrene som vil helst slippe å tar sjansen når de ser, Ts sier jo at dette barnet er redd hunder og da skal det liksom forventes at ts skal krysse over veien sammen med dette barnet hun ikke har bedt om å få ansvar for? Barna har nok masse av tid til å ta følge sammen når de begynner å gå alene 

Men barnets mor er i nærheten. Da er det neppe noen som forventer at hi skal krysse gaten når de møter en hund. Hi har null ansvar så lenge mor går rett bak. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men barnets mor er i nærheten. Da er det neppe noen som forventer at hi skal krysse gaten når de møter en hund. Hi har null ansvar så lenge mor går rett bak. 

Men barnet vil nok vende seg til HI da hun står nærmest og barnet går med dem. 

Skrevet

Men barnet vil nok vende seg til HI da hun står nærmest og barnet går med dem. 

Og da kan hi bruke stemmen sin og si at nå må du løpe til mamma. Hjelpedameg!

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...