Gå til innhold

Ufrivillig å ha med andres barn når man følger sitt eget barn til skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke har meldt meg med på følgegruppe fordi jeg vil ikke binde meg i noe avtale, jeg synes ikke noe om i ny og ne om et barn i klassen ønsker å ta følge med meg og min datter kos det. Men nå tror jeg eller føler jeg at barnets mor har tatt det som en selvfølge? Jeg følger mitt 1 klassing til skolen pga mye trafikk, så det er viktig for meg å lære mitt barn angående dette så hun kan bli trygg når hun skal begynne å gå alene en gang. Men liker ikke tanken om å bli påtvungen et til barn rett på veien flere ganger i uken, hun er venn med min datter ser det ut som. Dette barnets tempo varierer veldig hun er også redd hunder som gjør at barnet plutselig forventer vi skal følge henne med på andre siden av veien mens mitt barn kan fint gå samme vei som en hund kommer. Moren til denne jenta går langt bak så hun er jo til stedet tror de er fra somalia. Ellers har jeg lagt merke til at når barnet tar følge med store søster noen ganger så slipper bare store søster tak så vi kan ta med barnet istedet. Jeg tror det har litt det med at jeg ikke vil ta ansvar for noen andres barn, dette er ikke noe i mot barnet selvsagt 

Anonymkode: 9356c...d2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Moren til denne jenta går langt bak så hun er jo til stedet

Hva er problemet?? Mor til barnet er jo der 

Anonymkode: 147c6...445

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Grunnen til at jeg ikke har meldt meg med på følgegruppe fordi jeg vil ikke binde meg i noe avtale, jeg synes ikke noe om i ny og ne om et barn i klassen ønsker å ta følge med meg og min datter kos det. Men nå tror jeg eller føler jeg at barnets mor har tatt det som en selvfølge? Jeg følger mitt 1 klassing til skolen pga mye trafikk, så det er viktig for meg å lære mitt barn angående dette så hun kan bli trygg når hun skal begynne å gå alene en gang. Men liker ikke tanken om å bli påtvungen et til barn rett på veien flere ganger i uken, hun er venn med min datter ser det ut som. Dette barnets tempo varierer veldig hun er også redd hunder som gjør at barnet plutselig forventer vi skal følge henne med på andre siden av veien mens mitt barn kan fint gå samme vei som en hund kommer. Moren til denne jenta går langt bak så hun er jo til stedet tror de er fra somalia. Ellers har jeg lagt merke til at når barnet tar følge med store søster noen ganger så slipper bare store søster tak så vi kan ta med barnet istedet. Jeg tror det har litt det med at jeg ikke vil ta ansvar for noen andres barn, dette er ikke noe i mot barnet selvsagt 

Hvorfor er det relevant at de er fra Somalia?

Skrevet
Østerdølen skrev (45 minutter siden):

Det var vel bare en ikommentar i all ordsalaten. Alt trenger ikke å tolkes i verste mening.

Anonymkode: 8c45f...557

Skrevet

Barnet har enten med seg mor eller søsken, og ønsker å gå sammen med venninnen sin? Hvordan i alle dager klarer du å lage et problem av det? Slå av en prat med den andre moren, da vel. Så vil du se at det ikke er farlig å bli kjent med andre mennesker. 

Hvis barnet er redd i møte med hunder så sier du at da kan hun gå til sin mor for dere skal ikke gå over veien. 

Anonymkode: 3ecc5...506

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du har så mange innlegg her, og absolutt alle går ut på at du ikke ønsker å gjøre noe som helst som potensielt kan gagne andre. Så utrolig stusslig det må være å gå gjennom livet med et sånt fokus. 

Anonymkode: 472fd...420

Skrevet
Østerdølen skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke HI, men kan være hun mener kommunikasjon er vanskelig med moren fordi dårlig norsk....?

Anonymkode: b0e49...811

Skrevet

Hvis man går en strekning til skolen hver dag, og et annet barn går samme strekning til samme skole på samme tidspunkt hver dag, da er det nesten ikke til å unngå at de går sammen, er det? Det gir ikke deg noen forpliktelse.

Når de blir større kan de gå uten voksne, det er bare fint at de blir vant til å gå sammen allerede nå. Da blir det enklere senere.

Anonymkode: f6d75...eff

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke HI, men kan være hun mener kommunikasjon er vanskelig med moren fordi dårlig norsk....?

Ikke godt å si hva HI mener...

Anonymkode: 11368...a74

Skrevet

Raushet er gull. Du er ikke raus!

Anonymkode: d005b...7d1

Skrevet

La barna gå sammen. De skal løsrive seg. Viktigere at hun går sammen med andre barn. 

Og at hun er redd hunder... Du sim voksen burde hjelpe til. Det koster deg 0 å hjelpe med dette. 

Anonymkode: fcf5d...0aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Næsj, det er mye kulere å tolke alt i verste mening og anta at hi er rasist. ♥️Fordommer♥️

Anonymkode: 3bfec...234

Skrevet

Overse den andre moren og gå målrettet med ditt barn. Dere har ikke avtalt at du skal følge hennes barn til skolen. Ønsker du ikke ansvaret for andres barn så er det en ærlig sak. De som ønsker følgegruppe må avtale seg imellom. Du ønsker ikke dette, og vil følge kun ditt barn. Det bestemmer du helt selv, og ingen hverken foreldre eller skole kan pålegge deg dette. 

Anonymkode: 1ae1b...181

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Overse den andre moren og gå målrettet med ditt barn. Dere har ikke avtalt at du skal følge hennes barn til skolen. Ønsker du ikke ansvaret for andres barn så er det en ærlig sak. De som ønsker følgegruppe må avtale seg imellom. Du ønsker ikke dette, og vil følge kun ditt barn. Det bestemmer du helt selv, og ingen hverken foreldre eller skole kan pålegge deg dette. 

Anonymkode: 1ae1b...181

Hun har jo ikke ansvar når det andre barnet enten har mor eller søsken med. Hi er bare livredd for at barnet hennes skal få venner og ikke være helt avhengig av hi. 

Hin har skrevet nok tråder til at vi kjenner agendaen hennes. Det startet for ca et år siden da datteren var førskolebarn. 

Skrevet

Min erfraring er at mange ikke-vestlige også har et litt annet syn på barneoppdragelse, så tenker også det er relevant informasjon fra HI ja.

Anonymkode: 8a481...79a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Næsj, det er mye kulere å tolke alt i verste mening og anta at hi er rasist. ♥️Fordommer♥️

Anonymkode: 3bfec...234

Jeg har ikke tolket noen verdens ting. Jeg spør bare om hvorfor dette er relevant for saken. Hadde hun skrevet at hun har vansker med kommunikasjonen fordi de er fra Somalia, hadde jeg skjønt det. Det blir like random kommentar som om at "jeg tror hun er lesbisk, eller jeg tror hun er nordlending", det er helt irelevant for innholdet.   

Skrevet
Østerdølen skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke tolket noen verdens ting. Jeg spør bare om hvorfor dette er relevant for saken. Hadde hun skrevet at hun har vansker med kommunikasjonen fordi de er fra Somalia, hadde jeg skjønt det. Det blir like random kommentar som om at "jeg tror hun er lesbisk, eller jeg tror hun er nordlending", det er helt irelevant for innholdet.   

Det er lov til å tenke litt selv og da.

Anonymkode: 8c45f...557

Skrevet
Østerdølen skrev (8 timer siden):

I forhold til 'redselen' for hunder er dette relevant. I Norge er dette en ugrunnlig redsel men man blir oppdratt til å se på hunder som farlige og skittne dyr. Siden Somalia har hunder som kan ha rabies så kan det være naturlig der, men ikke her. 

Til HI: dere kan jo begynne å gå ulike veier om dette er ekstremt viktig. 

Anonymkode: 027d2...88d

Skrevet

Skjønner litt godt at det kan oppleves litt kjipt med tanken på at du og barnet ikke har meldt dere med på følge gruppe og likevel får noen andres barn pådyttet. Kunne det hvert en ting feks om dere byttet på det? Eller kan du fint si til moren at noen ganger ønsker du å gå alene med ditt barn fordi du lærer henne veien. Uansett om det er koselig med andre barn er ikke dette barnet ditt ansvar. 

Anonymkode: c12df...563

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bli belemret med et ekstra barn hver dag. Og faktisk syns jeg utenlandske barn er verre enn norske, f eks som HI her forteller, redd hunder. Og etter min erfaring er det veldig "typisk" somalisk foreldrestil  å bare overlate til andre foreldre å ta seg av barna. Alle mine 3 barn har hatt innvandrere i klassen, og det er såå mye styr og irritasjon med disse utlendingene. Og de ble jo ikke venner på ekte, uansett hvor mye skolen la opp til å "bli venner". Til det er de for annerledes. Så jeg hadde gitt klar beskjed at de selv fikk sørge for å få ungen til skolen.

Anonymkode: 2f126...d9b

Skrevet

Om du ikke ønsker at barnet ditt skal ta følge med noen, kan dere jo bare gå hjemmefra litt før. Så kan dere følge opp med å gå til forskjellig tid hver dag slik at ingen vet når dere går 

Anonymkode: 0518a...d95

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde ikke giddet å bli belemret med et ekstra barn hver dag. Og faktisk syns jeg utenlandske barn er verre enn norske, f eks som HI her forteller, redd hunder. Og etter min erfaring er det veldig "typisk" somalisk foreldrestil  å bare overlate til andre foreldre å ta seg av barna. Alle mine 3 barn har hatt innvandrere i klassen, og det er såå mye styr og irritasjon med disse utlendingene. Og de ble jo ikke venner på ekte, uansett hvor mye skolen la opp til å "bli venner". Til det er de for annerledes. Så jeg hadde gitt klar beskjed at de selv fikk sørge for å få ungen til skolen.

Anonymkode: 2f126...d9b

Er det en greie? Min mor har selv opplevd å få belemret utenlandske barn fra klassen da jeg var lita men ikke norske barn og noen andre, Og nei for de andre som mener jeg er rasistisk , vet ikke hva det har med saken å gjøre. 

Skrevet

La barna gå sammen. De skal løsrive seg. Viktigere at hun går sammen med andre barn. 

Og at hun er redd hunder... Du sim voksen burde hjelpe til. Det koster deg 0 å hjelpe med dette. 

Anonymkode: fcf5d...0aa

Ja viktig når hun lærer veien først og trafikk.  Men Jeg springer ikke etter andres barn når mitt barn kan fint gå forbi hunder og barnets mor er bak. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ja viktig når hun lærer veien først og trafikk.  Men Jeg springer ikke etter andres barn når mitt barn kan fint gå forbi hunder og barnets mor er bak. 

Men hva er problemet? Du har jo ikke ansvar for barnet, så hvorfor kan hun ikke få gå sammen med jenta di?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lærer hun ikke veien dersom andre også går til skolen samtidig?

Anonymkode: 472a5...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...