Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:11 #1 Skrevet fredag kl 22:11 I de fleste familier jeg kjenner til, inkludert vår, så har de fleste nok med å rekke kamper til egne barn. Av og til er besteforeldrene med. Så har jeg en kompis som er litt eldre enn meg og som nå har store barn. Han har en yngre søster der det er litt aldersforskjell. Hun var aldri på sine nieser/nevøer sine kamper, men forventer at han stiller på alt hennes barn måtte foreta seg, Utfordringen hans er jo at nå som han har store barn kan han ta seg en fest eller tur på byen og da er det fryktelig slitsomt å stille opp klokken 08 får å se kamp. Hun føler at det var annerledes da han hadde barn, for da visste ikke hun hvordan det var. Nå som hun er entusiastisk forelder forventer hun at alle rundt skal ha lyst til å ta del i alt med hennes barn og blir overrasket og fornærmet hvis de melder avbud. Hun mener det er vanlig at tanter og onkler stiller opp. Hvordan er dette hos dere? Ser dere på kamper til niesene/nevøene deres og forventer dere at andre familiemedlemmer skal se på deres barn? Anonymkode: ae850...c3e
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:34 #2 Skrevet fredag kl 22:34 Nei det er ekstemt sjeldent at vi gjør Anonymkode: 62dc1...09b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:52 #3 Skrevet fredag kl 22:52 Når man har barn selv som spiller kamper og er på treninger blir det ofte til at man har nok med å følge opp egne. Men jeg har absolutt sett kamper til mine nieser og nevøer når jeg har hatt tid til det. Bare gøy det Anonymkode: 7a978...d7f
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 05:25 #4 Skrevet lørdag kl 05:25 Nei, absolutt ikke. Skjer det noe stort, som delta i konkurranse, vet familien når slik at de kan velge selv om de vil se på. Hender hvis logistikken er vanskelig at vi spør hverandre i forkant om noen kan kjøre, men det hverken forventet eller særlig ofte. Jeg har en venn som er som du beskriver. Ventet lenge med å få barn, aldri løftet en finger for andre når de var midt i det, men nå forventes det at alle rundt skal være så interessert. Inviterer venner i barnebursdag til og med, det synes jeg er veldig rart. Når jeg sier inviterer, kommer det med forventning om forklaring hvis du skulle si nei. De fleste har store barn. Anonymkode: db342...e7e
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 05:28 #5 Skrevet lørdag kl 05:28 Ser kampene hvis det passer og er i nærheten. Kjører ikke byen rundt for å se kampene deres. Har 2 barn selv og begge med 2 aktiviteter hver, så tiden brukes på de. Anonymkode: 431c9...431
prekæs Skrevet lørdag kl 05:37 #6 Skrevet lørdag kl 05:37 Da måtte det i så fall være noe helt spesielt, som at de var kvalifisert til finale eller noe.
amandine Skrevet lørdag kl 05:50 #7 Skrevet lørdag kl 05:50 Jeg stopper og ser kamper til nevøen om jeg går forbi banen når de spiller, det samme med venners barn. Og jeg er nøye på å få med en kamp eller to på for eksempel Norway Cup når nieser og nevøer som bor langt unna spiller. Det er viktig for meg fordi jeg ser det er viktig for dem. Hva foreldrene deres mener er ikke viktig for meg sånn sett.
frk Nilsen Skrevet lørdag kl 07:06 #8 Skrevet lørdag kl 07:06 Hvis jeg er i nærheten og det passer så drar jeg selvsagt. Hadde det vært en forventning at jeg stilte på lørdag morgen fordi søsken krever det hadde jeg ikke dratt i det hele tatt. Blir sur og tverr når noen krever og dikterer hva jeg skal eller ikke skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:19 #9 Skrevet lørdag kl 07:19 Da jeg bodde nære mine søstre så var det ofte jeg fikk med meg kamper, forestillinger, avslutninger til mine nieser og nevøer. Nå bor jeg dessverre langt unna de så det er ikke aktuelt lengre. Min bror som ikke har barn kommer innimellom på kamper og konserter til mine barn. Men dette er absolutt ikke en forventning. Kun fordi vi er en sammensveiset familie og syns det er fint å henge sammen. Tenker dette ikke kan være en forventning, men bare en hyggelig greie å gjøre innimellom. Anonymkode: ff04f...c43
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:59 #10 Skrevet lørdag kl 07:59 Ikke normalt . Kanskje besteforeldre. I min tid var ingen med, bortsett fra noen ekstremt engasjerte foreldre. Det er noen som tenker at de har laget ett barn og tror at hele verden er like forelsket i barnet som de selv. Anonymkode: 6bd46...1e6
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:40 #11 Skrevet lørdag kl 12:40 Jeg elsker å stille opp for nieser og nevøer. Har ei niese i kor, ei på håndball og ei i teatergruppe. Nevøene er små enda. Koristen ser jeg på så ofte jeg kan, men ikke alltid det passer en søndag formiddag. Hun er også den yngste. De to andre har ikke like mye å stille opp på, men prøver å få meg med et par håndballkamper pr sesong og teaterforestillingen er én gang i året. Anonymkode: 97c10...b6c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:08 #12 Skrevet lørdag kl 13:08 Veldig sjelden, men en og annen kamp har det blitt. Ikke noe forventning eller forlanging overhodet fra hverken tantebarn eller foreldrene deres, men når jeg har tid og lys og vet de skal spille har jeg gått for å se noen ganger. Anonymkode: 548e5...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå