Gå til innhold

Noen som tips til hjemmelaget fluefelle til husflue, som garantert virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eddik og oppvaskmiddel fungerer ikke.

Jeg blir gal, de er så veldig innpåslitne

Anonymkode: 6a403...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du bananfluer?

Anonymkode: 0d31e...f38

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Mener du bananfluer?

Anonymkode: 0d31e...f38

Nei. Mener en vanlig flue,

Hi

Skrevet

Har du prøvd slike gode, gammeldagse fluefangere. Dvs. slike klebrige remser. Kalles fluepapir, tror jeg.

Skrevet

Minst like viktig som gode feller er å fjerne det fluene liker. Frukt, søppel, mat osv. 

Anonymkode: 431a9...651

Skrevet

Jeg bruker en sånn "max smekker", en sånn "tennisracket" med strøm som gjør at de svimer av eller dør. 

Å lukke vinduene når man lager mat hjelper også litt. 

Anonymkode: fd8eb...4cd

Skrevet
prekæs skrev (15 timer siden):

Har du prøvd slike gode, gammeldagse fluefangere. Dvs. slike klebrige remser. Kalles fluepapir, tror jeg.

Nei, vil ikke ha fluepapir hengende.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Minst like viktig som gode feller er å fjerne det fluene liker. Frukt, søppel, mat osv. 

Anonymkode: 431a9...651

Jeg vet, men jeg skjønner ikke hvor de kommer fra. Har ikke noe sånt fremme som skulle friste.

Hi

Skrevet

Bor du i nærheten av går eller har de dyr hjemme? Drt kan trekke til seg fluer. Mitt beste tips er enkelt og greit smekke. 

Anonymkode: d14f1...7bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bor du i nærheten av går eller har de dyr hjemme? Drt kan trekke til seg fluer. Mitt beste tips er enkelt og greit smekke. 

Nei, ikke i nærhetn av går, har heller ikke dyr hjemme. Fluesmekka har vært aktivt i bruk de siste dagene, men nå er jeg lei. Har aldri opplevd så mange fluer før, og de er helt intenst nærgående, opp i ansiktet, inn i håret. 

Hi

Skrevet

Har det vært tempratirforskjeller i det siste? Det kan være eggene som ble lagt før høsten, som skal klekkes til våren, har klekket tidlig pga plutselig varme. 

Skrevet

Flueoapir fra felleskjøpet. Du tenger ikke ha det hengende. Klipp mindre biter og legg i vinduskarmen.

Anonymkode: 9ca5b...fc7

Skrevet

De legger egg i råtnende ting, som søppel, tomflasker, i matrester bak kjøleskapet, fuktig jord (f.eks rett utenfor veggene) i sluk som ikke er så mye i bruk osv. Du må være sikker på at du ikke har noen slike yngleplasser. Rundt husveggene også, det kan ligge ting, råtten jord o.l. i hagen.

Anonymkode: 4db24...e38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...